سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد
تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل
مشاوره حقوقي مشاوره حقوقي
|
مرجع صادر كننده جواز كسب لاستيك فروشي در هر شهر متفاوت است. براي ورود به عرصه فروش محصولات شركتي و پروتئيني علاوه بر داشتن مهارت فروش بايد مجوزهاي لازمه را از مراجع ذي صلاح كسب نمود. تمام كساني كه تمايل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند بايد در ابتداي امر پروانه كسب بگيرند. در اين مطلب به پاسخ اين سوال كه چگونه بايد پروانه كسب لاستيك فروشي را گرفت ميپردازيم. براي كسب اطلاع بيشتر درباره قوانين مربوط به جواز كسب كليك كنيد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع : جواز كسب لاستيك فروشي آيا گرفتن جواز كسب لاستيك فروشي الزامي است؟پروانه كسب سندي است كه نشان ميدهد فرد صلاحيت ارائه خدمات فروش تاير و لاستيك را دارد. براي هر شخصي كه بخواهد به صورت قانوني فعاليت فروش انجام دهد گرفتن پروانه كسب الزامي است. اين مجوز نشان دهنده قانوني بودن فعاليت فروشنده است و مرجع صادركننده آن در تهران اتحاديه صنف فروشندگانلاستيك، فيلتر و تعويض روغن ميباشد. به موجب اين جواز ميتوانيد از امتيازات مربوط به اتحاديه مربوطه بهره مند شده و از حمايت هاي اتحاديه شامل حالتان شود. براي اطلاع از نحوه تمديد جواز كسب كليك كنيد. مساحت مورد نياز براي گرفتن جواز كسب لاستيك فروشي چقدر است؟چه متقاضي بخواهد ملكي را خريداري كند و چه بخواهد اجاره كند بايد واحدي مطابق با مساحت تصويب شده توسط كميسيون نظارت شهرستان مهيا نمايد. اتحاديه مربوط به لاستيك فروشي در تهران مجوز لازم براي 23 رسته زير را صاد ميكند. 1 – فروشندگي لاستيك (12متر مربع) 2 – فروشندگي لاستيك و پنچرگيري (20 مترمربع) 3 – فروشندگي روغن موتور (20 مترمربع) 4 – تعويض و فروش روغن موتور (30 مترمربع) 5 – پنچرگيري (12 مترمربع) 6 – پنچرگيري و تعويض روغني (40 مترمربع) 7 – فيلتر ساز هوا و فيلتر ساز روغن (100مترمربع) 8 – دفتر فروش لاستيك (8 مترمربع) 9 – دفتر فروش روغن (12 مترمربع) 10- تعويض روغن،پنچرگيري و فروشندگان لاستيك (50 مترمربع) 11 – فروشندگان روغن و پنچرگيري (30 مترمربع) 12 – دفتر عمده فروشي لاستيك و روغن (12 مترمربع) 13 – فروشندگي فيلتر (خرده فروشي) (10 مترمربع) 14 – دفتر فروش عمده فيلتر (10 مترمربع) 15- فروشندگي رينگ (خرده فروشي) (12 مترمربع) 16 – دفتر فروش عمده رينگ (12 مترمربع) 17- فروشندگي لاستيك و رينگ (خرده فروشي) (20 مترمربع) 18- دفتر فروش عمده لاستيك و رينگ (20 مترمربع) 19- فروشندگي لاستيك و روغن (خرده فروشي) (30 مترمربع) 20- فروشندگي مواد اوليه لاستيك و روغن (خرده فروشي) (30 مترمربع) 21- دفتر فروش عمده مواد اوليه لاستيك و روغن (30 مترمربع) 22- فروشندگي وسايل و تجهيزات پنچرگيري و تعويض روغن (20 مترمربع) 23- تعويض روغن (30 متر مربع) شرايط دريافت جواز كسب خرده فروشي لاستيكالف: شرايط عمومي۱- گواهي صلاحيت يا همان عدم سو پيشينه از نيروي انتظامي ۲- سند مالكيت عين، منفعت و يا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشاركت، مبايعه نامه و يا هر قراردادي كه از منظر قانوني معتبر باشد؛ اعم از رسمي و عادي. در روستاها احراز مالكيت براساس عرف محل ميباشد. اشخاصي كه سند عادي دارند بايد تعهدي مبني بر پذيرش مسئوليت حقوقي ناشي از آن ارائه دهند. ۳- گواهي مالياتي از اداره ماليات ذي ربط مبني بر تشكيل پرونده مالياتي و تصفيه حساب ۴- شناسنامه و كارت ملي براي ايرانيان و گذرنامه و پروانه كار براي اتباع خارجي ۵- گواهي گذراندن دوره آموزشي احكام تجارت و كسب و كار در قالب دستورالعمل هاي آموزشي قانون نظام صنفي ۶- كارت پايان خدمت يا معافيت دائم يا پزشكي نظام وظيفه يا گواهي اشتغال به تحصيل براي آقايان كمتر از ۵۰ سال ب: شرايط اختصاصي۴- داشتن محلي با كاربري تجاري و اداري كه از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعيت مكاني مورد تاييد اماكن قرار گيرد. ۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومي ۶- داشتن وسايل و تجهيزات متناسب و لازم مدارك لازم براي راه اندازي لاستيك فروشي به صورت خرد۱) اصل و كپي كارت ملي و شناسنامه متقاضي 2) عكس سه در چهار متقاضي 3) شماره تلفن همراه به نام متقاضي ۴) سند ملكي يا اجاره نامه يا مبايعه نامه به نام متقاضي 5) گواهي عدم سوپيشينه 6) كارت بهداشت 7) فيش واريزي مبلغ عضويت به اتحاديه جهت كسب اطلاع بيشتر درباره مدارك لازم براي جواز كسب كليك كنيد. مراحل گرفتن مجوز فروش لاستيكهر خانم و آقايي براي گرفتن جواز لاستيك فروشي بايد مراحل زير را طي نمايد: ۱/ ارسال درخواست جواز فروش لاستيك از طريق سامانه ايرانيان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. اين درخواست ميتواند به صورت كتبي به اتحاديه فروشندگانلاستيك، فيلترو تعويض روغن تهران تحويل گردد. ۲/ تكميل فرمهاي اداري مربوطه و تحويل كليه مدارك لازم كميسيون بازرسي اتحاديه از محل فروش ديدن ميكنند و سپس در خصوص موقعيت مكاني و محيطي و مطابقت آن با قوانين گزارش تهيه ميكنند. ۳/ هيئت مديره جلسهاي تشكيل ميدهد و درخواست متقاضي را در اين جلسه بررسي مينمايد. در صورت وجود تمام شرايط تاييده پروانه فروش مايحتاج روزانه مصرف كننده براي فرد صادر ميشود. ۴/ فرد حق عضويت خود را پرداخت نموده و پروانه را دريافت ميكند. جواز كسب هر متقاضي براي يكسال صادر ميشود در مراحل بعدي اين جواز براي پنج سال يا ده سال تمديد ميشود. گرفتن مجوز خرده فروشي لاستيك چه قدر هزينه دارد؟براي دريافت مجوز بايد مبالغ زير پرداخت شود : هزينه صدور پروانه 2.030.000 ريال هزينه آموزش هاي مربوط به كسب و كار و تجارت به مبلغ 800.000 ريال هزينه صدور كارت اصناف 200.000 ريال حق عضويت ساليانه اتحاديه 3.000.000 ريال حق ورودي سال اول به مبلغ 8.000.000 ريال راه اندازي مغازه فروش لاستيك چه قدر زمان ميبرد؟از ابتداي شروع درخواست تا دريافت جواز يا پروانه كسب لاستيك فروشي در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارك ۳۰ روز زمان خواهد برد، زيرا براساس قانون اتاق اصناف اتحاديه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول يا رد درخواست متقاضي اعلام نظر كند و در صورت عدم ارائه هيچ پاسخي به منزله تاييد درخواست خواهد بود. در صورت تاييد نيز مرجع صدور پروانه كسب بايد طي مدت ۱۵ روز پروانه كسب را صادر كند. اما اگر مدارك شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارك خود را تكميل نموده و تحويل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نيز هر مرجع حداكثر ۱۵روز زمان براي پاسخگويي دارد. درضمن پاسخ منفي بعد از پايان زمان قانوني قائل پذيرش نيست. براي آشنايي كامل با مراحل دريافت پروانه كسب كليك كنيد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل
وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما
منبع : جواز كسب لاستيك فروشي ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
مرجع صادر كننده جواز سوپر ماركت در هر شهر متفاوت است. براي ورود به عرصه فروش محصولات شركتي و پروتئيني علاوه بر داشتن مهارت فروش بايد مجوزهاي لازمه را از مراجع ذي صلاح كسب نمود. تمام كساني كه تمايل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند بايد در ابتداي امر پروانه كسب بگيرند. در اين مطلب به پاسخ اين سوال كه چگونه بايد پروانه كسب سوپر ماركت را گرفت ميپردازيم. براي كسب اطلاع بيشتر درباره قوانين مربوط به جواز كسب كليك كنيد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع : جواز سوپر ماركت
آيا گرفتن جواز سوپر ماركت الزامي است؟پروانه كسب سندي است كه نشان ميدهد فرد صلاحيت ارائه خدمات فروش محصولات مربوط به سوپر ماركتها را دارد. براي هر شخصي كه بخواهد به صورت قانوني فعاليت فروش انجام دهد گرفتن پروانه كسب الزامي است. اين مجوز نشان دهنده قانوني بودن فعاليت فروشنده است و مرجع صادركننده آن در تهران اتحاديه صنف سوپر ماركت و مواد پروتئيتي ميباشد. به موجب اين جواز ميتوانيد از امتيازات مربوط به اتحاديه مربوطه بهره مند شده و از حمايت هاي اتحاديه شامل حالتان شود. براي اطلاع از نحوه تمديد جواز كسب كليك كنيد. مساحت مورد نياز براي گرفتن جواز سوپرماركت چقدر است؟چه متقاضي بخواهد ملكي را خريداري كند و چه بخواهد اجاره كند بايد به اين نكته توجه كند كه حداقل مساحت لازم براي جواز سوپر ماركت در تهران 100 مترمربع است. شرايط دريافت جواز كسب سوپر ماركتالف: شرايط عمومي۱- گواهي صلاحيت يا همان عدم سو پيشينه از نيروي انتظامي ۲- سند مالكيت عين، منفعت و يا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشاركت، مبايعه نامه و يا هر قراردادي كه از منظر قانوني معتبر باشد؛ اعم از رسمي و عادي. در روستاها احراز مالكيت براساس عرف محل ميباشد. اشخاصي كه سند عادي دارند بايد تعهدي مبني بر پذيرش مسئوليت حقوقي ناشي از آن ارائه دهند. ۳- گواهي مالياتي از اداره ماليات ذي ربط مبني بر تشكيل پرونده مالياتي و تصفيه حساب ۴- شناسنامه و كارت ملي براي ايرانيان و گذرنامه و پروانه كار براي اتباع خارجي ۵- گواهي گذراندن دوره آموزشي احكام تجارت و كسب و كار در قالب دستورالعمل هاي آموزشي قانون نظام صنفي ۶- كارت پايان خدمت يا معافيت دائم يا پزشكي نظام وظيفه يا گواهي اشتغال به تحصيل براي آقايان كمتر از ۵۰ سال ب: شرايط اختصاصي۴- داشتن محلي با كاربري تجاري و اداري كه از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعيت مكاني مورد تاييد اماكن قرار گيرد. ۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومي ۶- داشتن وسايل و تجهيزات متناسب و لازم مدارك لازم براي راه اندازي سوپر ماركت و مواد پروتئيني۱) اصل و كپي كارت ملي و شناسنامه متقاضي 2) عكس سه در چهار متقاضي 3) شماره تلفن همراه به نام متقاضي ۴) سند ملكي يا اجاره نامه يا مبايعه نامه به نام متقاضي 5) گواهي عدم سوپيشينه 6) كارت بهداشت 7) فيش واريزي مبلغ عضويت به اتحاديه جهت كسب اطلاع بيشتر درباره مدارك لازم براي جواز كسب كليك كنيد. مراحل گرفتن جواز سوپر ماركتهر خانم و آقايي براي گرفتن جواز سوپر ماركت بايد مراحل زير را طي نمايد: ۱/ ارسال درخواست جواز سوپر ماركت از طريق سامانه ايرانيان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. اين درخواست ميتواند به صورت كتبي به اتحاديهسوپرماركت و مواد پروتئيني تهران تحويل گردد. ۲/ تكميل فرمهاي اداري مربوطه و تحويل كليه مدارك لازم كميسيون بازرسي اتحاديهسوپر ماركت از محل فروش ديدن ميكنند و سپس در خصوص موقعيت مكاني و محيطي و مطابقت آن با قوانين گزارش تهيه ميكنند. ۳/ هيئت مديره جلسهاي تشكيل ميدهد و درخواست متقاضي را در اين جلسه بررسي مينمايد. در صورت وجود تمام شرايط تاييده پروانه فروش مايحتاج روزانه مصرف كننده براي فرد صادر ميشود. ۴/ فرد حق عضويت خود را پرداخت نموده و پروانه را دريافت ميكند. جواز كسب هر متقاضي براي يكسال صادر ميشود در مراحل بعدي اين جواز براي پنج سال يا ده سال تمديد ميشود. گرفتن مجوز سوپر ماركت چه قدر هزينه دارد؟براي دريافت مجوز بايد مبالغ زير پرداخت شود : هزينه صدور پروانه 2.030.000 ريال هزينه آموزش هاي مربوط به كسب و كار و تجارت به مبلغ 800.000 ريال هزينه صدور كارت اصناف 200.000 ريال حق عضويت ساليانه اتحاديه 6.200.000 ريال حق ورودي سال اول به مبلغ 8.000.000 ريال راه اندازي مغازه سوپر ماركت چه قدر زمان ميبرد؟از ابتداي شروع درخواست تا دريافت جواز يا پروانه كسب سوپر ماركت در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارك ۳۰ روز زمان خواهد برد، زيرا براساس قانون اتاق اصناف اتحاديه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول يا رد درخواست متقاضي اعلام نظر كند و در صورت عدم ارائه هيچ پاسخي به منزله تاييد درخواست خواهد بود. در صورت تاييد نيز مرجع صدور پروانه كسب بايد طي مدت ۱۵ روز پروانه كسب را صادر كند. اما اگر مدارك شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارك خود را تكميل نموده و تحويل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نيز هر مرجع حداكثر ۱۵روز زمان براي پاسخگويي دارد. درضمن پاسخ منفي بعد از پايان زمان قانوني قائل پذيرش نيست. براي آشنايي كامل با مراحل دريافت پروانه كسب كليك كنيد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل
وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما
منبع : جواز سوپر ماركت مرجع صادر كننده جواز سوپر ماركت در هر شهر متفاوت است. براي ورود به عرصه فروش محصولات شركتي و پروتئيني علاوه بر داشتن مهارت فروش بايد مجوزهاي لازمه را از مراجع ذي صلاح كسب نمود. تمام كساني كه تمايل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند بايد در ابتداي امر پروانه كسب بگيرند. در اين مطلب به پاسخ اين سوال كه چگونه بايد پروانه كسب سوپر ماركت را گرفت ميپردازيم. براي كسب اطلاع بيشتر درباره قوانين مربوط به جواز كسب كليك كنيد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع : جواز سوپر ماركت
آيا گرفتن جواز سوپر ماركت الزامي است؟پروانه كسب سندي است كه نشان ميدهد فرد صلاحيت ارائه خدمات فروش محصولات مربوط به سوپر ماركتها را دارد. براي هر شخصي كه بخواهد به صورت قانوني فعاليت فروش انجام دهد گرفتن پروانه كسب الزامي است. اين مجوز نشان دهنده قانوني بودن فعاليت فروشنده است و مرجع صادركننده آن در تهران اتحاديه صنف سوپر ماركت و مواد پروتئيتي ميباشد. به موجب اين جواز ميتوانيد از امتيازات مربوط به اتحاديه مربوطه بهره مند شده و از حمايت هاي اتحاديه شامل حالتان شود. براي اطلاع از نحوه تمديد جواز كسب كليك كنيد. مساحت مورد نياز براي گرفتن جواز سوپرماركت چقدر است؟چه متقاضي بخواهد ملكي را خريداري كند و چه بخواهد اجاره كند بايد به اين نكته توجه كند كه حداقل مساحت لازم براي جواز سوپر ماركت در تهران 100 مترمربع است. شرايط دريافت جواز كسب سوپر ماركتالف: شرايط عمومي۱- گواهي صلاحيت يا همان عدم سو پيشينه از نيروي انتظامي ۲- سند مالكيت عين، منفعت و يا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشاركت، مبايعه نامه و يا هر قراردادي كه از منظر قانوني معتبر باشد؛ اعم از رسمي و عادي. در روستاها احراز مالكيت براساس عرف محل ميباشد. اشخاصي كه سند عادي دارند بايد تعهدي مبني بر پذيرش مسئوليت حقوقي ناشي از آن ارائه دهند. ۳- گواهي مالياتي از اداره ماليات ذي ربط مبني بر تشكيل پرونده مالياتي و تصفيه حساب ۴- شناسنامه و كارت ملي براي ايرانيان و گذرنامه و پروانه كار براي اتباع خارجي ۵- گواهي گذراندن دوره آموزشي احكام تجارت و كسب و كار در قالب دستورالعمل هاي آموزشي قانون نظام صنفي ۶- كارت پايان خدمت يا معافيت دائم يا پزشكي نظام وظيفه يا گواهي اشتغال به تحصيل براي آقايان كمتر از ۵۰ سال ب: شرايط اختصاصي۴- داشتن محلي با كاربري تجاري و اداري كه از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعيت مكاني مورد تاييد اماكن قرار گيرد. ۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومي ۶- داشتن وسايل و تجهيزات متناسب و لازم مدارك لازم براي راه اندازي سوپر ماركت و مواد پروتئيني۱) اصل و كپي كارت ملي و شناسنامه متقاضي 2) عكس سه در چهار متقاضي 3) شماره تلفن همراه به نام متقاضي ۴) سند ملكي يا اجاره نامه يا مبايعه نامه به نام متقاضي 5) گواهي عدم سوپيشينه 6) كارت بهداشت 7) فيش واريزي مبلغ عضويت به اتحاديه جهت كسب اطلاع بيشتر درباره مدارك لازم براي جواز كسب كليك كنيد. مراحل گرفتن جواز سوپر ماركتهر خانم و آقايي براي گرفتن جواز سوپر ماركت بايد مراحل زير را طي نمايد: ۱/ ارسال درخواست جواز سوپر ماركت از طريق سامانه ايرانيان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. اين درخواست ميتواند به صورت كتبي به اتحاديهسوپرماركت و مواد پروتئيني تهران تحويل گردد. ۲/ تكميل فرمهاي اداري مربوطه و تحويل كليه مدارك لازم كميسيون بازرسي اتحاديهسوپر ماركت از محل فروش ديدن ميكنند و سپس در خصوص موقعيت مكاني و محيطي و مطابقت آن با قوانين گزارش تهيه ميكنند. ۳/ هيئت مديره جلسهاي تشكيل ميدهد و درخواست متقاضي را در اين جلسه بررسي مينمايد. در صورت وجود تمام شرايط تاييده پروانه فروش مايحتاج روزانه مصرف كننده براي فرد صادر ميشود. ۴/ فرد حق عضويت خود را پرداخت نموده و پروانه را دريافت ميكند. جواز كسب هر متقاضي براي يكسال صادر ميشود در مراحل بعدي اين جواز براي پنج سال يا ده سال تمديد ميشود. گرفتن مجوز سوپر ماركت چه قدر هزينه دارد؟براي دريافت مجوز بايد مبالغ زير پرداخت شود : هزينه صدور پروانه 2.030.000 ريال هزينه آموزش هاي مربوط به كسب و كار و تجارت به مبلغ 800.000 ريال هزينه صدور كارت اصناف 200.000 ريال حق عضويت ساليانه اتحاديه 6.200.000 ريال حق ورودي سال اول به مبلغ 8.000.000 ريال راه اندازي مغازه سوپر ماركت چه قدر زمان ميبرد؟از ابتداي شروع درخواست تا دريافت جواز يا پروانه كسب سوپر ماركت در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارك ۳۰ روز زمان خواهد برد، زيرا براساس قانون اتاق اصناف اتحاديه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول يا رد درخواست متقاضي اعلام نظر كند و در صورت عدم ارائه هيچ پاسخي به منزله تاييد درخواست خواهد بود. در صورت تاييد نيز مرجع صدور پروانه كسب بايد طي مدت ۱۵ روز پروانه كسب را صادر كند. اما اگر مدارك شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارك خود را تكميل نموده و تحويل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نيز هر مرجع حداكثر ۱۵روز زمان براي پاسخگويي دارد. درضمن پاسخ منفي بعد از پايان زمان قانوني قائل پذيرش نيست. براي آشنايي كامل با مراحل دريافت پروانه كسب كليك كنيد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل
وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما
منبع : جواز سوپر ماركت ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
مرجع صادر كننده جواز كسب شيريني پزي و قنادي در هر شهر متفاوت است. براي ورود به عرصه فروش شيريني علاوه بر داشتن مهارت شيريني پزي بايد مجوزهاي لازمه را از مراجع ذي صلاح كسب نمود. تمام كساني كه تمايل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند بايد در ابتداي امر پروانه كسب بگيرند. در اين مطلب به پاسخ اين سوال كه چگونه بايد پروانه كسب فروش قنادي و شيريني پزي را گرفت، ميپردازيم. براي كسب اطلاع بيشتر درباره قوانين مربوط به جواز كسب كليك كنيد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع : جواز كسب شيريني پزي
جواز كسب شيريني پزي را بايد از كجا دريافت كرد؟داشتن جواز براي شروع توليد و فروش هر نوع شيريني ضروري و لازم است. اين جواز از سوي اتحاديه صنف قنادان تهران واقع در خيابان كارگر جنويي صادر ميشود. اين جواز نشان دهنده تاييد فني متقاضي از سوي مراجع قانوني ميباشد. لازم به ذكر است كه اتحاديه قنادان تهران اقدام به صدور جواز كسب در رسته هاي زير ميكند. براي اطلاع از نحوه تمديد جواز كسب كليك كنيد. 1 – قناد 2 – شيريني فروش (سرد فروش) 3 – كافه قنادي 4 – كارگاه توليد شيريني 5 – كيك يزدي پز 6 – پشمك سازي 7 – سوهان پزي 8 – فروشنده مواد و لوازم قنادي و تزئينات سفره عقد 9 – توليد زولبيا، باميه و گوش فيل 10 – توليد شكلات، كاكائو، كاك، يوخه سازي، گز، نوقا، اريس و قطاب سازي 11 – توليد پيراشكي و سوخاري 12 – كلوچه پزي شرايط كسب جواز كسب شيريني پزيالف: شرايط عموميشخصي كه قصد دارد تا در عرصه قنادي فعاليت كند بايد شرايط قانوني لازمه را دارا باشد. اين شرايط به شرح زير هستند: ۱- گواهي صلاحيت يا همان عدم سو پيشينه از نيروي انتظامي ۲- سند مالكيت عين، منفعت و يا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشاركت، مبايعه نامه و يا هر قراردادي كه از منظر قانوني معتبر باشد؛ اعم از رسمي و عادي. در روستاها احراز مالكيت براساس عرف محل ميباشد. اشخاصي كه سند عادي دارند بايد تعهدي مبني بر پذيرش مسئوليت حقوقي ناشي از آن ارائه دهند. ۳- گواهي مالياتي از اداره ماليات ذي ربط مبني بر تشكيل پرونده مالياتي و تصفيه حساب ۴- شناسنامه و كارت ملي ۵- گواهي گذراندن دوره آموزشي احكام تجارت و كسب و كار در قالب دستورالعمل هاي آموزشي قانون نظام صنفي ۶- كارت پايان خدمت يا معافيت دائم يا پزشكي نظام وظيفه يا گواهي اشتغال به تحصيل براي آقايان كمتر از ۵۰ سال ب: شرايط اختصاصي1) داشتن تابعيت جمهوري اسلامي ايران 2) داشتن شرط سني لازم، حداقل سن قانوني متقاضي 18 سال ميباشد. 3) داشتن سلامت جسمي. متقاضي بايد حتما در شرايطي باشد كه از لحاظ جسمي مشكلي براي انجام اين كار نداشته باشد. براي راه اندازي قنادي چه مداركي مورد نياز است؟براي تسريع در روند كسب پروانه بهتر است متقاضي در هنگام مراجعه مدارك زير را دارا باشد. جهت كسب اطلاع بيشتر درباره مدارك لازم براي جواز كسب كليك كنيد. ۱) اصل و كپي كارت ملي و شناسنامه متقاضي ۲) گواهي صلاحيت فني در حوزه شيريني پزي ۳) عكس سه در چهار متقاضي ۴) سند ملكي يا اجاره نامه يا مبايعه نامه به نام متقاضي 5) گواهي عدم سوء پيشينه 6) كارت بهداشت 7) فيش واريزي هزينه عضويت به اتحاديه ۸) فيش واريز مبالغي كه بايد پيش از راه اندازي پرداخت شوند مانند شهرداري، بيمه ، دارايي ۹) فيش بانكي واريزي به حساب مجمع امور صنفي ۱۰) فيش پرداختي به حساب درآمدهاي دولت مراحل دريافت جواز كسب شيريني پزيهر متقاضي كه قصد دارد تا جواز شيريني پزي يا قنادي را كسب كند بايد از طريق اتحاديه قنادان اقدام نمايد. بخشي از اين مراحل به صورت حضوري و برخي ديگر به صورت آنلاين ميباشد. مراحل دريافت جواز كسب به ترتيب زير ميباشد: ۱/ ارسال درخواست جواز قنادي از طريق سامانه ايرانيان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. اتحاديه موظف هست درخواستهاي حضوري را نيز ترتيب اثر دهد. ۲/ تكميل فرمهاي اداري مربوطه و تحويل كليه مدارك لازم كميسيون بازرسي اتحاديه قنادان از محل پخت و فروش شيريني ديدن ميكنند و سپس در خصوص موقعيت مكاني و محيط شيريني پزي از نظر تميزي و بهداشت و مطابقت آن با قوانين گزارش تهيه ميكنند. ۳/ هيئت مديره جلسهاي تشكيل ميدهد و درخواست متقاضي را در اين جلسه بررسي مينمايد. در صورت وجود تمام شرايط تاييديه پروانه كسب براي فرد صادر ميشود. ۴/ فرد حق عضويت خود را پرداخت نموده و پروانه را دريافت ميكند. جواز شيريني پزي و قنادي در ابتدا به مدت يكسال و سپس براي مدت ۵ سال صادر ميگردد. گرفتن مجوز قنادي چه قدر هزينه دارد؟براي دريافت مجوز قنادي بايد مبالغ زير به حساب اتحاديه پرداخت شود: هزينه صدور پروانه 2.030.000 ريال هزينه آموزش هاي مربوط به كسب و كار و تجارت به مبلغ 800.000 ريال هزينه صدور كارت اصناف 200.000 ريا حق عضويت ساليانه اتحاديه 3.000.000 ريال حق ورودي سال اول به مبلغ 8.000.000 ريال گرفتن جواز كسب شيريني پزي چه مدت زمان ميبرد؟از ابتداي شروع درخواست تا دريافت جواز كسب در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارك ۳۰ روز زمان خواهد برد، زيرا براساس قانون اتاق اصناف، اتحاديه قنادان موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول يا رد درخواست متقاضي اعلام نظر كند و در صورت عدم ارائه هيچ پاسخي به منزله تاييد درخواست خواهد بود. براي آشنايي كامل با مراحل دريافت پروانه كسب كليك كنيد. در صورت تاييد نيز مرجع صدور پروانه كسب بايد طي مدت ۱۵ روز پروانه كسب را صادر كند. اما اگر مدارك شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارك خود را تكميل نموده و تحويل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نيز هر مرجع حداكثر ۱۵روز زمان براي پاسخگويي دارد. درضمن پاسخ منفي بعد از پايان زمان قانوني قائل پذيرش نيست. جهت تسريع در روند دريافت جواز ميتوانيد از خدمات كارشناسي موسسه وكيل دات كام استفاده بفرماييد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
تاجر كيست و چگونه شناخته ميشود؟ اگر مايل به انجام فعاليتهاي تجاري هستيد براي شما آشنايي با مفهوم تاجر يا بازرگان بسيار اهميت دارد. گاهي در شناخت تاجر و تفاوت آن با كسبه جزء دچار مشكل ميشويم. البته كسبه جزء هم به نوعي تاجر است اما قوانين حاكم بر فعاليت تجاري آنها با قوانين تجار متفاوت است. بنابراين تشخيص اين مسئله كه بازرگان به چه كسي اطلاق ميشود به ما در زمينهٔ استفاده از قوانين مربوط به تجار و معاملات تجاري كمك ميكند. در ادامه مقاله به اين مسئله كه تاجر يا بازرگان كيست و تفاوت آن با كسبه جزء چيست ميپردازيم. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع : تاجر كيست
تاجر يا بازرگان كيست ؟براي اينكه بدانيم تاجر كيست به تعريف آن ميپردازيم. تاجر در معناي لغوي خود يعني هركس كه دادوستد ميكند يا به عبارتي به خريد و فروش كالا مشغول شود. قانون تجارت ايران در ماده يك خود به تعريف اينكه تاجر كيست پرداخته است. ماده يك قانون تجارت تشريح ميكند: «تاجر كسي است كه شغل معمولي خود را معاملات تجارتي قرار بدهد.» پيش از آنكه قانون تجارت بگويد تاجر كيست ، هركس كه به خريد و فروش مشغول ميشد را تاجر ميناميدند. حتي اگر شغل معمولي او چيزي غير از آن بود. ولي امروزه مطابق قانون تجارت فردي را تاجر مينامند كه دو ويژگي داشته باشند، اول آنكه دادوستد و معاملات تجاري انجام دهند و دم آنكه اين انجام اين معاملات شغل عادي و معمولي آنها باشد. از فوايد شناخت تاجر آگاهي نسبت به قوانيني است كه حاكم بر تاجر و معاملات تجاري او ميباشد. كسبه كيست و چه فرقي با تاجر دارد ؟كسبه جزء كيست و چه فرقي با تاجر دارد ؟ پس از اينكه دريافتيم تاجر كيست به تعريف كسبه جزء ميپردازيم. از نظر حقوق تجارت كسبه جزء نيز به نوعي تاجر محسوب ميشود. كسبه جزء كساني هستند كه به صورت معمول شاغل به يك حرفه معين ميباشند اما در عرف تجارتي نميتوان نام آنها را تاجر گذاشت. قانون تجارت نيز آنها را از انجام الزاماتي كه براي تجار وضع كرده است، معاف مينمايد. مثلاً كسبه جزء برخلاف تاجران ملزم به تنظيم و ثبت دفاتر تجارتي نيستند و همينطور نيازي به ثبت كردن نام خود در دفتر ثبت تجارتي ندارند. ماده 19 قانون تجارت مسئله تشخيص كسبه جزء را به نظامنامه وزارت عدليه ارجاع داده است. اكنون مادهواحده به شماره 816606/12/1380 در اجراي ماده 19 قانون تجارت مصوب سال 1380 به شرح زير اصلاح گشته است: { مادهواحده: افراد حقيقي داخل در طبقات ذيل بهاستثناي صاحبان مشاغل موضوع بند (الف) ماده ۹۵ قانون مالياتهاي مستقيم اصلاحي ۱۳۸۰/۱۱/۲۷ از مصاديق كسبه جزء محسوب و از داشتن دفتر تجارتي معاف خواهند بود. ۱ـ كسبه، پيشهوران، توليدكنندگان و نظاير آنها كه فروش ساليانه آنان از چهار ميليارد ريال تجاوز نميكند. ۲ـ ارائهدهندگان خدمات در هر زمينهاي كه عايدي غير خالص آنها متجاوز از دو ميليارد ريال نباشد.} بررسي شغل تجارتوقتي ميگوييم شغل يك فرد تجارت است يعني تاجر براي زندگي خود حرفه تجارت را انتخاب كرده است. به شرطي ميتوان به يك شخص لقب تاجر بودن را داد كه به طور مكرر به انجام دادوستد مشغول است. عرف نيز كسي را كه گهگداري به انجام يك كار مشغول شود را شاغل به آن كار به حساب نميآورد. بنابراين در شغل تجارت تاجر به طور مكرر به انجام معاملات تجاري مبادرت مينمايد. بايد توجه داشت تعدد تكرار عمليات تجاري براي اينكه بتوان به يك شخص لقب تاجر داد، ميزان مشخصي ندارد و كاملاً بستگي به عرف دارد. نكته مهم در مورد شغل تجارت اين است كه نيازي نيست تجارت شغل اصلي يك فرد باشد تا بتوان مطابق تعريف قانون تجارت او را تاجر معرفي كرد. گاهي ممكن است شغل اصلي يك فرد كشاورزي باشد و در كنار آن به تجارت نيز مشغول است. ولي ميزان تكرر در انجام معاملات تجاري به نحوي باشد كه بتوان عنوان تاجر را به او اطلاق كرد. كه در اين صورت مشمول مقررات مربوط به تجار ميگردد. البته اشخاص حقوقي هم ميتوانند تاجر محسوب شوند. زيرا در ماده 588 قانون تجارت آمده است: «شخص حقوقي ميتواند داراي كليه حقوق و تكاليفي شود كه قانون براي افراد قائل است مگر حقوق و وظائفي كه بالطبيعه فقط انسان ممكن است داراي آن باشد مانند حقوق و وظايف ابوت – نبوت و امثال ذالك.» ويژگي هاي تاجر
براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص تاجر كيست ، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون تاجر كيست پاسخ دهند. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
سؤالات متداولتاجر يا بازرگان در حقوق تجارت كيست و چگونه تعريف ميشود ؟ ماده يك قانون تجارت تشريح ميكند كه تاجر كيست: {تاجر كسي است كه شغل معمولي خود را معاملات تجارتي قرار بدهد.} مصاديق كسبه جزء كيست و آيا تاجر هستند؟ بله هستند. كسبه و توليدكنندگاني كه فروش ساليانه آن ها بيشتر از چهار ميليارد نشود و ارائه دهندگان خدمات كه درآمد ناخالص آنها از دو ميليارد بيشتر نباشد.
سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل
وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما
منبع : تاجر كيست ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
در متون حقوقي از اهليت اشخاص براي طرح دعوا سخن گفته شده است. يكي از معاني اهليت داشتن قوه عقل و درك است. اما مسئلهاي كه براي ما به وجود ميآيد اين است كه اگر شخصي مجنون باشد پس وضعيت حقوقي او چگونه خواهد بود!؟ آيا ميتوان از او شكايت كرد و يا اصلا خود او ميتواند شاكي باشد!؟ بايد بگويم قانون براي شخص مجنون مقررات خاص خود را دارد و براي او مسئوليتهاي خاص خود را مطرح كرده است كه در ادامه تحت عنوان مبحث مسئوليت مجنون در حقوق به آن ميپردازيم. مشاوره تلفني حقوقي دقيق و تخصصي را از ما بخواهيد.
منبع : مسئوليت مجنون در حقوق مفهوم مجنونمجنون كسي است كه فاقد قوه عقل و درك است. به تعريف برخي فقها جنون فساد و تباهي كامل عقل و زايل گشتن آن است. اقسام جنون | مسئوليت مجنوندر فقه و قانون مدني مجنون را به چند اعتبار تقسيم كردهاند: به اعتبار دائمي يا ادوراي بودن: مجنوني كه حالت جنون از او جدا نميگردد مجنون دائمي و مجنوني كه گاهي حالت جنون دارد و گاهي سالم است مجنون ادواري گوييم. به اعتبار زمان وقوع جنون: مجنوني كه جنون او از زمان كودكي شروع شده و مجنوني كه جنون او بعد از ايام كودكي حاصل گشته است. هر دو گروه محجورند و كليه تصرفات و اعمال حقوقي ايشان باطل است. اما هر گاه گروه نخست ولي خاص داشته باشد به قيم احتياجي ندارند در حالي كه براي گروه دوم بايد قيم نصب شود اگرچه داراي پدر و جد پدري باشند. توصيه ميكنيم مقاله انواع جنون و تاثير آن در مسئوليت كيفري را مشاهده نماييد. اعمال حقوقي مجنونچون مجنون فاقد درك و اراده حقوقي است تمام اعمال حقوقي او باطل است و اجازه ولي يا قيم نيز نميتواند ناتواني او را جبران كند. البته در صورت لزوم خود ولي يا قيم بر طبق مقررات به عنوان نماينده قانوني مجنون اقدام مينمايد و به جاي او اعمال حقوقي انجام ميدهد. نكته بسيار مهم در آن است كه قانون مدني بين اعمال حقوقي مجنون دائمي و ادواري تفكيك قائل شده است. طبق قانون مدني مجنون دائمي مطلقا و مجنون ادواري در حال جنون نميتواند هيچ تصرفي در اموال و حقوق مالي خود بكند حتي با اجازه ولي يا قيم خود. اما اعمال حقوقي مجنون ادواري در حالت افاقه صحيح است مشروط به آن كه افاقه او مسلم باشد. توصيه ميكنيم مقاله موانع تعقيب دعواي عمومي را در همين راستا مطالعه نماييد. ترديد در حالت مجنون ادوارياصل بر اين است كه تمام معاملات و اعمال حقوقي مجنون ادواري باطل است مگر اينكه خلاف آن اثبات شود. طبق اين اصل بايد گفت زماني كه مجنون ادواري عملي انجام ميدهد فرض بر اين است كه آن عمل را در حالت جنون انجام داده و خود مجنون بايد اثبات بكند كه اين عمل را درحالت افاقه انجام داده و مجنون نبوده است. مسئوليت مدني مجنونمجنون داراي مسئوليت مدني است. قانون مدني مقرر كرده است كسي كه نگهداري يا مواظبت مجنون را عهدهدار ميباشد در صورت تقصير در نگهداري يا مواظبت، مسئول جبران زيان وارده از ناحيه مجنون ميگردد. در توجيه اين قاعده بايد گفت در اين گونه موارد ضرر به سرپرست مجنون نسبت داده ميشود و در واقع سرپرست سبب اقوي از مباشر به شمار ميآيد. البته قانون مدني مسئوليت مجنون را به طور كلي نفي نميكند و بيان ميدارد هرگاه سرپرست استطاعت جبران تمام يا قسمتي از زيان وارده را نداشته باشد از مال مجنون جبران ضرر خواهد شد. ضمنا هرگاه مجنون بدون تقصير سرپرست يا بدون اينكه سرپرستي داشته باشد زياني به ديگري وارد كند خود او مكلف به جبران است و اگر مالي نداشته باشد هر گاه استطاعت مالي پيدا كرد زيان ديده ميتواند براي استيفاي طلب خود اقدام كند. مسئوليت كيفري مجنونمجنون براي ارتكاب هيچ جرمي مجازات نميشود مشروط بر اينكه در حين ارتكاب مجنون بوده باشد. توصيه ميكنيم مقاله عوامل رافع مسئوليت كيفري را مطالعه نماييد. براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص مسئوليت مجنون، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون مسئوليت مجنون پاسخ دهند. سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل
وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما
منبع : مسئوليت مجنون در حقوق ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
چگونه بايد جواز كسب خرازي را دريافت نمود؟ آيا دريافت جواز خرازي الزامي است؟ براي دريافت جواز خرازي چه قدر بايد هزينه كرد؟ چگونه بايد جواز خرازي را دريافت كرد؟ همه اينها سوالاتي است كه هر شخصي كه بخواهد وارد كار خرازي شود با آن مواجه ميشود . در ابتدا مانند تمام كسب و كارهاي ديگر شخص بايد جوازهاي لازمه را از اتحاديه خرازان دريافت نمايد . اين جواز نشان دهنده اجازه قانوني براي انجام فعاليت فرد است به همين جهت كسب آن الزامي مي باشد . در ادامه مطلب به كليه سوالات بالا پاسخ داده ميشود. براي كسب اطلاع بيشتر درباره جواز كسب كليك كنيد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع : جواز كسب خرازي
چه كساني بايد جواز كسب خرازي دريافت كنند؟هر فردي كه ميخواهد اجناس زير را به فروش برساند تحت پوشش صنف خرازي قرار ميگيرند. براي اطلاع از نحوه تمديد جواز كسب كليك كنيد.
شرايط دريافت جواز كسب خرازي۱- گواهي صلاحيت يا همان عدم سوءپيشينه از نيروي انتظامي زيرا شخصي كه سابقه كيفري دارد نميتواند جواز كسب خرازي دريافت كند. ۲- سند مالكيت عين، منفعت و يا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشاركت، مبايعه نامه و يا هر قراردادي كه از منظر قانوني معتبر باشد؛ اعم از رسمي و عادي. در روستاها احراز مالكيت براساس عرف محل ميباشد. اشخاصي كه سند عادي دارند بايد تعهدي مبني بر پذيرش مسئوليت حقوقي ناشي از آن ارائه دهند. ۳- گواهي مالياتي از اداره ماليات ذي ربط مبني بر تشكيل پرونده مالياتي و تصفيه حساب ۴- شناسنامه و كارت ملي براي ايرانيان و گذرنامه و پروانه كار براي اتباع خارجي ۵- گواهي گذراندن دوره آموزشي احكام تجارت و كسب و كار در قالب دستورالعمل هاي آموزشي قانون نظام صنفي ۶- كارت پايان خدمت يا معافيت دائم يا پزشكي نظام وظيفه يا گواهي اشتغال به تحصيل براي آقايان كمتر از ۵۰ سال مدارك لازم براي گرفتن جواز كسب خرازي۱) اصل و كپي كارت ملي و شناسنامه متقاضي ۲) عكس سه در چهار متقاضي ۳) سند ملكي يا اجاره نامه يا مبايعه نامه به نام متقاضي ۴) گواهي عدم سوپيشينه ۵) فيش واريزي مبلغ عضويت در صنف خرازان ۶) مدرك قبولي در آزمون مربوط به اتحاديه خرازان جهت كسب اطلاع بيشتر درباره مدارك لازم براي جواز كسب كليك كنيد. مراحل گرفتن مجوز خرازيبراي گرفتن جواز خرازي بايد مراحل زير را طي نمايد: ۱/ ارسال درخواست جواز خرازي از طريق سامانه ايرانيان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. اين درخواست ميتواند به صورت كتبي به اتحاديه خرازان ارسال گردد. هر شخصي كه حضوري به اتحاديه مراجعه ميكند درخواستش بايد از سوي مسئولين مورد بررسي قرار گيرد. الزامي به ارائه اينترنتي درخواست نيست. ۲/ شركت در كلاسهاي مربوط به كسب و كار و تجارت كه در حال حاضر اين كلاسها در تهران و برخي شهرستانها به صورت آنلاين برگزار ميشود. بعد از گذراندن دوره كلاس هاي آموزشي، شخص متقاضي بايد در آزمون اتحاديه خرازان شركت و نمره قبولي كسب نمايد. اگر نتواند در آزمون قبول شود امكانكسب جواز وجود ندارد. ۳/ هيئت مديره جلسهاي تشكيل ميدهد و درخواست متقاضي را در اين جلسه بررسي مينمايد. در صورت وجود تمام شرايط تاييده پروانه كسب براي فرد صادر ميشود. ۴/ فرد حق عضويت خود را پرداخت نموده و پروانه را دريافت ميكند. جواز كسب هر خرازي براي يكسال صادر ميشود در مراحل بعدي اين جواز براي پنج سال يا ده سال تمديد ميشود. هزينه هاي دريافت پروانه كسب خرازيبراي دريافت مجوز بايد مبالغ زير پرداخت شود : هزينه صدور پروانه 2.030.000 ريال هزينه آموزش هاي مربوط به كسب و كار و تجارت به مبلغ 800.000 ريال هزينه صدور كارت اصناف 200.000 ريال حق عضويت ساليانه اتحاديه 2.000.000 ريال حق ورودي سال اول به مبلغ 8.000.000 ريال گرفتن پروانه كسب خرازي چه قدر زمان ميبرد؟از ابتداي شروع درخواست تا دريافت جواز كسب خرازي در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارك ۳۰ روز زمان خواهد برد، زيرا براساس قانون اتاق اصناف اتحاديه خرازان موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول يا رد درخواست متقاضي اعلام نظر كند و در صورت عدم ارائه هيچ پاسخي به منزله تاييد درخواست خواهد بود. براي آشنايي كامل با مراحل دريافت پروانه كسب كليك كنيد. در صورت تاييد نيز مرجع صدور پروانه كسب بايد طي مدت ۱۵ روز پروانه كسب را صادر كند. اما اگر مدارك شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارك خود را تكميل نموده و تحويل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نيز هر مرجع حداكثر ۱۵روز زمان براي پاسخگويي دارد. درضمن پاسخ منفي بعد از پايان زمان قانوني قائل پذيرش نيست. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
چگونه بايد جواز كسب خرازي را دريافت نمود؟ آيا دريافت جواز خرازي الزامي است؟ براي دريافت جواز خرازي چه قدر بايد هزينه كرد؟ چگونه بايد جواز خرازي را دريافت كرد؟ همه اينها سوالاتي است كه هر شخصي كه بخواهد وارد كار خرازي شود با آن مواجه ميشود . در ابتدا مانند تمام كسب و كارهاي ديگر شخص بايد جوازهاي لازمه را از اتحاديه خرازان دريافت نمايد . اين جواز نشان دهنده اجازه قانوني براي انجام فعاليت فرد است به همين جهت كسب آن الزامي مي باشد . در ادامه مطلب به كليه سوالات بالا پاسخ داده ميشود. براي كسب اطلاع بيشتر درباره جواز كسب كليك كنيد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع : جواز كسب خرازي
چه كساني بايد جواز كسب خرازي دريافت كنند؟هر فردي كه ميخواهد اجناس زير را به فروش برساند تحت پوشش صنف خرازي قرار ميگيرند. براي اطلاع از نحوه تمديد جواز كسب كليك كنيد.
شرايط دريافت جواز كسب خرازي۱- گواهي صلاحيت يا همان عدم سوءپيشينه از نيروي انتظامي زيرا شخصي كه سابقه كيفري دارد نميتواند جواز كسب خرازي دريافت كند. ۲- سند مالكيت عين، منفعت و يا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشاركت، مبايعه نامه و يا هر قراردادي كه از منظر قانوني معتبر باشد؛ اعم از رسمي و عادي. در روستاها احراز مالكيت براساس عرف محل ميباشد. اشخاصي كه سند عادي دارند بايد تعهدي مبني بر پذيرش مسئوليت حقوقي ناشي از آن ارائه دهند. ۳- گواهي مالياتي از اداره ماليات ذي ربط مبني بر تشكيل پرونده مالياتي و تصفيه حساب ۴- شناسنامه و كارت ملي براي ايرانيان و گذرنامه و پروانه كار براي اتباع خارجي ۵- گواهي گذراندن دوره آموزشي احكام تجارت و كسب و كار در قالب دستورالعمل هاي آموزشي قانون نظام صنفي ۶- كارت پايان خدمت يا معافيت دائم يا پزشكي نظام وظيفه يا گواهي اشتغال به تحصيل براي آقايان كمتر از ۵۰ سال مدارك لازم براي گرفتن جواز كسب خرازي۱) اصل و كپي كارت ملي و شناسنامه متقاضي ۲) عكس سه در چهار متقاضي ۳) سند ملكي يا اجاره نامه يا مبايعه نامه به نام متقاضي ۴) گواهي عدم سوپيشينه ۵) فيش واريزي مبلغ عضويت در صنف خرازان ۶) مدرك قبولي در آزمون مربوط به اتحاديه خرازان جهت كسب اطلاع بيشتر درباره مدارك لازم براي جواز كسب كليك كنيد. مراحل گرفتن مجوز خرازيبراي گرفتن جواز خرازي بايد مراحل زير را طي نمايد: ۱/ ارسال درخواست جواز خرازي از طريق سامانه ايرانيان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. اين درخواست ميتواند به صورت كتبي به اتحاديه خرازان ارسال گردد. هر شخصي كه حضوري به اتحاديه مراجعه ميكند درخواستش بايد از سوي مسئولين مورد بررسي قرار گيرد. الزامي به ارائه اينترنتي درخواست نيست. ۲/ شركت در كلاسهاي مربوط به كسب و كار و تجارت كه در حال حاضر اين كلاسها در تهران و برخي شهرستانها به صورت آنلاين برگزار ميشود. بعد از گذراندن دوره كلاس هاي آموزشي، شخص متقاضي بايد در آزمون اتحاديه خرازان شركت و نمره قبولي كسب نمايد. اگر نتواند در آزمون قبول شود امكانكسب جواز وجود ندارد. ۳/ هيئت مديره جلسهاي تشكيل ميدهد و درخواست متقاضي را در اين جلسه بررسي مينمايد. در صورت وجود تمام شرايط تاييده پروانه كسب براي فرد صادر ميشود. ۴/ فرد حق عضويت خود را پرداخت نموده و پروانه را دريافت ميكند. جواز كسب هر خرازي براي يكسال صادر ميشود در مراحل بعدي اين جواز براي پنج سال يا ده سال تمديد ميشود. هزينه هاي دريافت پروانه كسب خرازيبراي دريافت مجوز بايد مبالغ زير پرداخت شود : هزينه صدور پروانه 2.030.000 ريال هزينه آموزش هاي مربوط به كسب و كار و تجارت به مبلغ 800.000 ريال هزينه صدور كارت اصناف 200.000 ريال حق عضويت ساليانه اتحاديه 2.000.000 ريال حق ورودي سال اول به مبلغ 8.000.000 ريال گرفتن پروانه كسب خرازي چه قدر زمان ميبرد؟از ابتداي شروع درخواست تا دريافت جواز كسب خرازي در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارك ۳۰ روز زمان خواهد برد، زيرا براساس قانون اتاق اصناف اتحاديه خرازان موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول يا رد درخواست متقاضي اعلام نظر كند و در صورت عدم ارائه هيچ پاسخي به منزله تاييد درخواست خواهد بود. براي آشنايي كامل با مراحل دريافت پروانه كسب كليك كنيد. در صورت تاييد نيز مرجع صدور پروانه كسب بايد طي مدت ۱۵ روز پروانه كسب را صادر كند. اما اگر مدارك شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارك خود را تكميل نموده و تحويل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نيز هر مرجع حداكثر ۱۵روز زمان براي پاسخگويي دارد. درضمن پاسخ منفي بعد از پايان زمان قانوني قائل پذيرش نيست. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
ساخت ساز در روستا يك عامل ايجاد كننده اشتغال براي افراد ميباشد كه علاوه بر ايجاد شغل باعث ميشود روستاها آبادتر شوند و ساختمانهاي جديدي در آنها ساخته شود. امروزه ساخت و ساز در روستاها با پيشرفت چشمگيري مواجه شده است و بسيار بيشتر از قبل ميباشد. در ادامه قصد داريم در مورد قوانين ساخت و ساز در روستا توضيحات مفيدي را خدمتتان ارائه نماييم، با ما همراه باشيد.
براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع : ساخت در روستا
ساخت و ساز در روستاهمانطور كه در بالا گفته شد امروزه ساخت و ساز در روستاها بسيار بيشتر شده است و هر چقدر كه ساخت و ساز بيشتر شود امكانات روستا نيز بيشتر خواهد شد. طي سالهاي اخير روستاهاي كشور بسيار آبادتر از سالهاي پيش شدهاند و اين به اين دليل است كه ساخت ساز با سرعت بيشتري در روستاها در حال انجام است. قوانين ساخت و ساز در روستاهابا وجود اينكه ساخت و ساز در روستا باعث آبادتر شدن آن ميشود اما ساخت و ساز نيز قوانين خاص خود را دارد كه ميبايست حتما آنها را رعايت كرد. در ادامه قوانين ساخت و ساز در روستا را شرح دادهايم:
ساخت و ساز غير مجاز در روستا چه پيامدهايي دارد؟پديده زمين خواري اغلب در روستاها اتفاق ميافتد. چرا كه نظارت كمي بر روستاها ميسر است. در واقع ساخت و ساز در اراضي كشاورزي ممنوع بوده و تا زماني كه تغيير كاربري رخ نداده، نبايد هيچ گونه ساخت و سازي در آنها صورت گيرد. يكي از اقدامات به عمل آمده جهت جلوگيري از زمين خواري، عدم انعشاب گاز و برق به ساختمانهاي غير مجاز است. يكي ديگر از فعاليتهاي غيرمجاز مربوط به كساني است كه پروانه ساخت دارند، اما طبق ضوابط رفتار نميكنند. بنابراين ساخت و سازهاي غير مجاز تويط كميسيون استانداري مورد بررسي قرار ميگيرد و بنا به ميزان تخلف دستور تخريب يا جريمه نقدي (معمولا 70 درصد ارزش بنا) صادر ميشود.
براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.
براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص قوانين ساخت و ساز در روستا، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون قوانين ساخت و ساز در روستا پاسخ دهند.
سوالات متدوالقبل از شروع ساخت و ساز در روستا ميبايست چه چيزي دريافت كرد؟
قبل از شروع ساخت و ساز بايد حتما پروانه ساخت دريافت كنيد. پروانه ساخت در روستا از كجا دريافت ميشود؟
پروانه ساخت در روستا از دهياري دريافت ميشود. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
رانندگي از جمله مواردي است كه امروزه يادگيري آن براي افراد ضروري به شمار ميرود. امروزه براي استفاده از هر نوع خودرويي ميبايست حتما داراي گواهينامه بود تا بتوان رانندگي كرد. اما رانندگي هميشه هم نميتواند براي افراد مزيت داشته باشد و گاهي باعث ضرر و زيانهاي جبران ناپذير ميشود. يكي از مواردي كه ممكن است حين انجام رانندگي پيش بيايد تصادف است. در ادامه قصد داريم در مورد رسيدگي به تصادف منجر به جرح يا فوت و مجازات آن توضيحات كاملي را در اختيارتان قرار دهيم، با ما همراه باشيد. lkfu : تصادف منجر به جرح تصادف منجر به جرح به چه معناست ؟همه ما ميدانيم كه در تصادفات رانندگي ضرر و زيان بسيار زيادي به رانندگان تحميل ميشود. در بهترين حالت خودرو دچار خسارت ميشود و اين يك صدمه مالي براي فرد تلقي ميشود. اما در برخي موارد ديده ميشود كه تصادف شديدتر بوده و فرد دچار جراحت شده است. حتي ديده ميشود كه برخي افراد حين تصادف فوت ميكنند. اين نوع تصادف ميتواند يك حادثه بزرگ براي افراد به حساب بيايد كه قانونگذاران نيز قوانين زيادي را در خصوص آن وضع نمودهاند. نحوه رسيدگي به تصادف منجر به جرحبراي رسيدگي به تصادف منجر به جرح ابتدا يك افسر راهنمايي و رانندگي در محل تصادف حضور ميبايد و قبل از هركاري اقدام به كشيدن كروكي خواهد كرد. در مرحله بعد افسر گزارشي را از نحوه وقوع حادثه تهيه خواهد كرد. در حين انجام اين اقدامات توسط افسر مجروحان حادثه به بيمارستان منتقل ميشوند تا درمان شوند. در مرحله بعد نيز افسر دستور توقيف خودروها را خواهد داد. پس از اينكه پرونده اين تصادف در دادسرا تشكيل شد قاضي آن را به همراه مدارك لازم براي دادگاه كيفري دو ميفرستد تا حكم نهايي صادر شود. طرفين تصادف نيز ميتوانند با مراجعه به دادسراي عمومي و انقلاب خودروهاي خود را با انجام برخي مراحل تحويل بگيرند. همچنين طرفين ميبايست براي دريافت خسارت به پزشكي قانوني رجوع نمايند. مجازات تصادف منجر به جرح چيست ؟قانونگذاران براي تصادفات منجر به جرح مجازات مشخصي را در نظر گرفتهاند. طبق قانون اگر به دليل بياحتياطي، عدم دقت و توجه كافي، عدم رعايت قوانين رانندگي، عدم مهارت در رانندگي، رعايت نكردن نظامات دولتي و… فردي باعث تصادف شود و اين تصادف به فردي آسيب جسمي برساند، مرتكب به حبس از يك تا پنج ماه و پرداخت ديه فرد مصدوم در صورت مطالبهاش محكوم ميشود. مجازاتهاي شديدترمجازاتهاي سختتري نيز در اين خصوص تعيين شدهاند كه به شرح زير ميباشند:
نكته مهم: نكته مهم اين است كه قاضي ميتواند مجازات حبس فرد مرتكب را به پرداخت جريمه نقدي تبديل كند. سوالات متداولافسر ميتواند در تصادف منجر به جرح دستور توقيف خودروها را بدهد ؟ بله اين مورد يكي از مراحل رسيدگي به پرونده است. آيا ميتوان مجازات حبس تصادف منجر به جرح را به جزاي نقدي تبديل كرد ؟ بله با توجه به تشخيص قاضي امكان انجام اين كار نيز وجود دارد. براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص تصادف منجر به جرح، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون تصادف منجر به جرح پاسخ دهند.
سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل
وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما
lkfu : تصادف منجر به جرح ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
رانندگي از جمله مواردي است كه امروزه يادگيري آن براي افراد ضروري به شمار ميرود. امروزه براي استفاده از هر نوع خودرويي ميبايست حتما داراي گواهينامه بود تا بتوان رانندگي كرد. اما رانندگي هميشه هم نميتواند براي افراد مزيت داشته باشد و گاهي باعث ضرر و زيانهاي جبران ناپذير ميشود. يكي از مواردي كه ممكن است حين انجام رانندگي پيش بيايد تصادف است. در ادامه قصد داريم در مورد رسيدگي به تصادف منجر به جرح يا فوت و مجازات آن توضيحات كاملي را در اختيارتان قرار دهيم، با ما همراه باشيد. lkfu : تصادف منجر به جرح تصادف منجر به جرح به چه معناست ؟همه ما ميدانيم كه در تصادفات رانندگي ضرر و زيان بسيار زيادي به رانندگان تحميل ميشود. در بهترين حالت خودرو دچار خسارت ميشود و اين يك صدمه مالي براي فرد تلقي ميشود. اما در برخي موارد ديده ميشود كه تصادف شديدتر بوده و فرد دچار جراحت شده است. حتي ديده ميشود كه برخي افراد حين تصادف فوت ميكنند. اين نوع تصادف ميتواند يك حادثه بزرگ براي افراد به حساب بيايد كه قانونگذاران نيز قوانين زيادي را در خصوص آن وضع نمودهاند. نحوه رسيدگي به تصادف منجر به جرحبراي رسيدگي به تصادف منجر به جرح ابتدا يك افسر راهنمايي و رانندگي در محل تصادف حضور ميبايد و قبل از هركاري اقدام به كشيدن كروكي خواهد كرد. در مرحله بعد افسر گزارشي را از نحوه وقوع حادثه تهيه خواهد كرد. در حين انجام اين اقدامات توسط افسر مجروحان حادثه به بيمارستان منتقل ميشوند تا درمان شوند. در مرحله بعد نيز افسر دستور توقيف خودروها را خواهد داد. پس از اينكه پرونده اين تصادف در دادسرا تشكيل شد قاضي آن را به همراه مدارك لازم براي دادگاه كيفري دو ميفرستد تا حكم نهايي صادر شود. طرفين تصادف نيز ميتوانند با مراجعه به دادسراي عمومي و انقلاب خودروهاي خود را با انجام برخي مراحل تحويل بگيرند. همچنين طرفين ميبايست براي دريافت خسارت به پزشكي قانوني رجوع نمايند. مجازات تصادف منجر به جرح چيست ؟قانونگذاران براي تصادفات منجر به جرح مجازات مشخصي را در نظر گرفتهاند. طبق قانون اگر به دليل بياحتياطي، عدم دقت و توجه كافي، عدم رعايت قوانين رانندگي، عدم مهارت در رانندگي، رعايت نكردن نظامات دولتي و… فردي باعث تصادف شود و اين تصادف به فردي آسيب جسمي برساند، مرتكب به حبس از يك تا پنج ماه و پرداخت ديه فرد مصدوم در صورت مطالبهاش محكوم ميشود. مجازاتهاي شديدترمجازاتهاي سختتري نيز در اين خصوص تعيين شدهاند كه به شرح زير ميباشند:
نكته مهم: نكته مهم اين است كه قاضي ميتواند مجازات حبس فرد مرتكب را به پرداخت جريمه نقدي تبديل كند. سوالات متداولافسر ميتواند در تصادف منجر به جرح دستور توقيف خودروها را بدهد ؟ بله اين مورد يكي از مراحل رسيدگي به پرونده است. آيا ميتوان مجازات حبس تصادف منجر به جرح را به جزاي نقدي تبديل كرد ؟ بله با توجه به تشخيص قاضي امكان انجام اين كار نيز وجود دارد. براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص تصادف منجر به جرح، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون تصادف منجر به جرح پاسخ دهند.
سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل
وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما
lkfu : تصادف منجر به جرح ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |