مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

مهاجرت به تركيه توسط ايرانيان در سال‌هاي اخير محبوبيت زيادي پيدا كرده است. تشابه فرهنگي و شرايط زندگي در كشور تركيه موجب شده تا بسياري از ايرانيان اين كشور را به عنوان مقصدي براي مهاجرت انتخاب كنند. مهاجرت يعني خروج از كشور خود به قصد سكونت دائمي در كشوري ديگر. مهاجرت به تركيه مي‌تواند با اهداف مختلفي انجام شود. برخي براي كار، برخي براي تحصيل، برخي براي سرمايه‌گذاري و… اقدام به مهاجرت به تركيه مي‌نمايند. در ادامه به توضيح نحوه مهاجرت‌به‌تركيه خواهيم پرداخت. براي تسريع اين روند از خدمات وكيل مهاجرت استفاده نماييد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

منبع : مهاجرت به تركيه

 

مهاجرت به تركيه

تركيه يكي از مقاصد‌ پرطرفدار براي مهاجرت در ميان ايرانيان است. مهاجرت‌كردن به‌تركيه با انگيزه‌هاي مختلفي نظير كار، تحصيل، سرمايه گذاري و… انجام مي‌گيرد. جغرافياي كشور تركيه به اين صورت است كه بخشي از آن در آسيا و بخش ديگر آن در اروپا قرار مي‌گيرد. دريافت اقامت تركيه نسبت به كشورهاي اروپايي و آمريكايي آسان‌تر است. از ديگر مزاياي مهاجرت‌به‌تركيه اين است كه شهروندان ايراني نيازي به دريافت ويزا ندارند.

شرايط و روش هاي مهاجرت به تركيه

روش‌هاي متفاوتي براي مهاجرت به كشور تركيه وجود دارد. همه اين روش‌ها در 6 دسته كلي تقسيم مي‌شوند. اين 6 دسته عبارت است از مهاجرت از طريق كار، مهاجرت از طريق سرمايه‌گذاري، مهاجرت تحصيلي، پناهندگي، مهاجرت از طريق ازدواج و مهاجرت با تولد فرزند. شرايط مهاجرت نيز با توجه به هر يك از اين روش‌ها خاص خود آن روش است. براي آشنايي بيشتر با انواع مهاجرت كليك كنيد.

شرايط مهاجرت كاري به تركيه

از روش‌هاي مهاجرت به كشور تركيه، روش مهاجرت شغلي است. متقاضيان مهاجرت كاري كه تركيه را به عنوان كشور مقصد خود انتخاب مي‌‌كنند، بايد در مورد شرايط اقتصادي اين كشور به خوبي اطلاعات كسب كنند. طبق آمار نرخ بيكاري در تركيه حدود 14درصد مي‌باشد. بنابراين مي‌توان نتيجه گرفت كه در تركيه مازاد نيروي كار و كمبود فرصت‌هاي شغلي وجود دارد.

كساني كه قصد مهاجرت كاري به تركيه را دارند بايد از كارفرماي تركيه‌اي دعوت‌نامه كاري دريافت كنند؛ در اين صورت مي‌توانند به اين طريق به تركيه‌مهاجرت نمايند. از مهم‌ترين شرايطي كه متقاضي بايد براي مهاجرت كاري داشته باشد، اخذ دعوت‌نامه از كارفرماي تركيه‌اي مي‌باشد. بدين‌صورت فرد قادر است به تركيه‌مهاجرت و اقامت دائم اين كشور را دريافت كند.

مهاجرت از طريق سرمايه‌گذاري و شرايط آن

روش ديگر براي اقامت در تركيه، سرمايه‌گذاري مي‌باشد. متقاضيان مهاجرت به روش سرمايه‌گذاري قادرند با خريد مسكن، خريد سهام يا اوراق قرضه دولتي و همچنين كارآفريني اقامت دائم تركيه را دريافت كنند. هركدام از روش‌هاي مختلف سرمايه‌گذاري در تركيه شرايط خاص خود را دارد. مهاجريني كه قصد دارند ملكي در تركيه بخرند، لازم است بدانند كه قيمت ملك خريداري شده حداقل بايد 250 هزار دلار باشد. از طرفي افراد به مدت 3 سال نمي‌توانند ملك خريده شده را بفروشند. متقاضيان مهاجرت كه قصد دارند از طريق كارآفريني اقامت دائم تركيه را دريافت كنند بايد حداقل 5 شهروند تركيه را به كار مشغول نمايند. همچنين لازم است كه به دولت تركيه، بيمه و ماليات پرداخت كنند.

شرايط دريافت اقامت از طريق سرمايه‌گذاري عبارت است از:
خريدن يك ملك براي دريافت ويزا و ارائه سند آن
پس‌انداز بانكي حداقل 500 دلار براي يك ماه اقامت در شهر آنتاليا و حداقل 1000 دلار براي اقامت در ساير مناطق تركيه
داشتن حداقل سرمايه 230 هزار يورويي

مهاجرت از طريق تحصيل و شرايط آن

تحصيل نيز يكي از راه‌هاي اقامت در تركيه است. دانشجويان متقاضي تحصيل در تركيه  قادر هستند با دريافت پذيرش تحصيلي از دانشگاه‌هاي اين كشور اقدام به مهاجرت به‌تركيه نمايند. تحصيل كردن در تركيه در تمامي مقاطع تحصيلي ممكن مي‌باشد. داشتن تسلط كافي به زبان تركي و اخذ پذيرش از يكي از دانشگاه‌هاي اين كشور از شروط اوليه و بسيار مهم مهاجرت تحصيلي به تركيه است. سپس هر متقاضي پيش از دريافت پذيرش از دانشگاه‌هاي تركيه حتماً بايد در آزمون‌هاي Yos و Sat نمره قبولي دريافت كند. علاوه بر آن دانشجويان بين‌الملل جهت تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد بايد در آزمون ورودي آلس نيز شركت كنند. لازم به ذكر است دريافت بورسيه تحصيلي نيازمند دارا بودن رزومه تحصيلي قوي مي‌باشد. پس از فارغ‌التحصيلي دانشجويان بين‌الملل در تركيه، اين افراد مي‌توانند در كشور تركيه مشغول به كار شوند و بدين ترتيب اقامت تركيه را دريافت كنند.

مهاجرت از طريق پناهندگي و شرايط آن

مهاجرت از طريق پناهندگي جزو روش‌هاي خطرناك براي مهاجرت به‌تركيه محسوب مي‌شود. معمولاً به علت بالا بودن تقاضاي پناهندگي اين درخواست‌ها رد مي‌شوند. متقاضي پناهندگي بايد به سفير تركيه ثابت كند در كشور خود امنيت جاني و مالي ندارد و علاوه بر آن در معرض آزار و اذيت قرار مي‌گيرد. طي روند پناهندگي بسيار زمان‌بر است و ممكن است به جان و مال پناهنده آسيب وارد شود.

مهاجرت از طريق ازدواج و شرايط آن

ازدواج با شهروندان تركيه‌اي يكي از راه‌هاي دريافت اقامت كشور تركيه است. البته بايد ثابت شود ازدواج صوري نبوده است كه اثبات اين امر زمان‌بر كمي دشوار است. حتي مي‌توان گفت اثبات صوري نبودن ازدواج بسيار سخت‌تر از روش‌هاي ديگر براي مهاجرت مي‌باشد. در اين روش متقاضي بايد چند سال با همسر تركيه‌اي خود زندگي كند. تنها پس از آن مي‌تواند اقامت دائم تركيه را دريافت كند.

مهاجرت از طريق تولد فرزند و شرايط آن

اغلب كشورهاي جهان براي شهروندي و تولد فرزند از دو سيستم خون و خاك بهره‌ مي‌برند. سيستم خون يعني يكي از والدين فرزند متولدشده تابعيت آن كشور مثلاً كشور تركيه را داشته باشد. در اين صورت فرزند نيز تبعه تركيه محسوب مي‌شود. سيستم خاك يعني هيچ‌كدام از والدين تابع آن كشور مثلاً كانادا نباشند، اما كودك در كشور مدنظر به دنيا آمده است. به اين فرزند متولدشده در كشور مقصد تابعيت آن كشور تعلق خواهد گرفت. كشور تركيه تنها از سيستم تولد براساس خون استفاده مي‌كند. بنابراين با به دنيا آوردن كودك در تركيه به كودك تابعيت تعلق نمي‌گيرد بلكه تنها به كودكاني تابعيت داده مي‌شود كه يكي از والدين آن اهل تركيه باشند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

سؤالات متداول

مهاجرت به كشور تركيه چند روش‌ دارد ؟

روش‌ها در 6 دسته كلي تقسيم مي‌شوند. اين 6 دسته عبارت است از مهاجرت از طريق كار، مهاجرت از طريق سرمايه‌گذاري، مهاجرت تحصيلي، پناهندگي، مهاجرت از طريق ازدواج و مهاجرت با تولد فرزند.

آيا مهاجرت‌به‌تركيه از طريق تولد فرزند در خاك تركيه امكان‌پذير است ؟

كشور تركيه تنها از سيستم تولد بر اساس خون استفاده مي‌كند. بنابراين با به دنيا آوردن كودك در تركيه به كودك تابعيت تعلق نمي‌گيرد بلكه تنها به كودكاني تابعيت داده مي‌شود كه يكي از والدين آن تركيه باشند.

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما

 

 

 

 

منبع : مهاجرت به تركيه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مهاجرت به تركيه،
موضوع:
[ ۸ اسفند ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۲۹:۲۲ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی