مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

مهاجرت تحصيلي يكي از عمده روش‌هايي است كه ايرانيان به مقاصد مختلف از آن استفاده مي‌كنند. مهاجرت يعني مردم به قصد سكونت دائمي در كشور ديگري از كشور خود خارج شوند. اقدام به مهاجرت سالانه در سراسر جهان رو به افزايش است. بر اساس آخرين آمار در سال 2015 حدود 244 ميليون نفر اقدام به مهاجرت نمودند. دلايل مختلفي براي مهاجرت وجود دارد دلايلي نظير سياسي، اقتصادي و شخصي. امروزه اما دلايل نويني مانند دليل تحصيل براي مهاجرت به وجود آمده است. مهم‌ترين دليل در گذشته را مي‌توان دليل اقتصادي نام برد. امروزه علاوه بر دلايل اقتصادي، مهاجرت به منظور كسب دانش از عمده‌ترين دلايل مهاجرت مي‌باشد. با دريافت مشاوره از وكيل مهاجرت مي‌توانيد از اقدامات لازم در اين زمينه اطلاعات پيدا كنيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
 
 
 

مهاجرت تحصيلي چيست؟

مهاجرت‌تحصيلي همان‌طور كه از اسمش مشخص است مهاجرت به كشور مقصد با انگيزه تحصيل در آن كشور است. بسياري از دانشجوها از سراسر دنيا براي تحصيل به ديگر كشورها مخصوصاً به كشورهاي اروپايي و آمريكايي مهاجرت مي‌كنند. در صورتي كه متقاضي شرايط لازم براي مهاجرت‌تحصيلي را داشته باشد، مي‌تواند ويزاي تحصيلي دريافت نمايند.

طي ويزاي تحصيلي مي‌توانيد تا زماني كه در دانشگاه آن كشور دانشجو هستيد بدون مشكل در كشورمقصد اقامت كنيد. امروزه دريافت ويزاي تحصيلي يكي از محبوب‌ترين روش‌ها جهت مهاجرت به كشورهاي ديگر است. از مهم‌ترين دلايل آن نيز هزينه نسبتاً پايين اين روش نسبت به ساير روش‌هاي مهاجرت مي‌باشد.

متقاضيان براي مهاجرت‌تحصيلي به كشور‌هاي خارجي ابتدا بايد در مورد كشور‌هاي مختلف مطالعه نمايند. و همچنين علت محبوبيت كشور مقصد را جهت مهاجرت شناسايي كنند. از طرفي لازم است متقاضي مهاجرت‌تحصيلي رشته تحصيلي و دانشگاه مقصد خود را مشخص نمايد. لازم به ذكر است كه دريافت ويزاي تحصيلي در هر كشور شرايط و مقررات خاص خود را دارد. براي آشنايي با انواع مهاجرت كليك كنيد.

شرايط مهم مهاجرت تحصيلي چيست ؟

مهاجرت كردن به روش مهاجرت‌تحصيلي شرايط و قوانين خاص خود را دارد. لازم به ذكر است كه هر كشور همچنين هر دانشگاه شرايط ويژه‌اي دارد. به اين معني كه كشور‌ها و دانشگاه‌ها شرايط مخصوص خود را براي پذيرش دانشجويان بين‌المللي خواهند داشت. بنابراين دانشجويان متقاضي مهاجرت بايد با توجه به شرايط كشور و دانشگاه مقصد مدنظر خود را آماده سازند.

لذا آگاهي در مورد شرايط كشور و دانشگاه مقصد براي دانشجويان متقاضي مهاجرت الزامي است و بايد در اين زمينه تحقيق و مطالعه نمايند. البته برخي از شرايط نيز به صورت عمومي و كلي است. به اين معني كه برخي از شرايط مهاجرت تحصيلي غير از شرايط خاص كشو و دانشگاه مقصد و براي تمامي كشور‌ها وجود دارد. لذا اگر به طور كلي قصد مهاجرت‌تحصيلي داريد، صرف نظر از اين كه كدام كشور و دانشگاه مدنظر شما است بايد اين شرايط عمومي و كلي را رعايت كنيد. در ادامه به برخي از مهم‌ترين شرايط اخذ ويزاي تحصيلي مي‌پردازيم.

پذيرش تحصيلي از دانشگاه

مهم‌ترين شرط مهاجرت‌تحصيلي اخذ پذيرش از دانشگاه مورد نظر است. يعني دانشجو بايد از دانشگاه مدنظر خود در كشور مقصد اجازه براي تحصيل در آن دانشگاه را دريافت كند.

تمكن مالي براي مهاجرت تحصيلي

افراد متقاضي مهاجرت‌تحصيلي بايد بتوانند هزينه‌هاي لازم براي زندگي و هزينه تحصيل را تامين نمايند. مقدار هزينه زندگي در هر كشور و هزينه هر دانشگاه متفاوت است. نامه تمكن مالي اثبات مي‌نمايد كه متقاضي مهاجرت تحصيلي امكان تامين هزينه‌هاي خود را حداقل در يك سال اول تحصيل در كشور مقصد را خواهد داشت.

مدرك زبان

از شرايط ديگر و بسيار مهم براي دريافت ويزاي تحصيلي در هر كشوري دارا بودن مدرك زبان است. دانشجويان بين‌المللي بايد به زبان كشور مقصد مسلط باشند. هرچند معمولاً داشتن مدرك زبان انگليسي براي دريافت پذيرش تحصيلي كافي مي‌باشد.

شرط سن در مهاجرت تحصيلي

شرط سني از ديگر شرايط مهم است كه بسياري از دانشگاه‌ها براي صدور پذيرش آن را مطرح مي‌كنند. دانشجوي متقاضي بايد در بازه سني مورد نظر دانشگاه باشد به عبارتي از فارغ‌التحصيلي تا درخواست پذيرش دانشجو نبايد فاصله زيادي وجود داشته باشد. لازم به ذكر است برخي از دانشگاه‌ها ممكن است چنين محدوديتي نداشته باشند.

مدارك تحصيلي معتبر

از جمله مدارك مهم براي دريافت پذيرش از دانشگاه مورد نظر جهت مهاجرت تحصيلي مدارك تحصيلي و همچنين ريز نمرات دانشجوي متقاضي است. مدارك تحصيلي بايد معتبر باشند و همچنين به زبان انگليسي ترجمه گردد و پس از آن به دانشگاه مورد نظر ارسال شود.

رزومه معتبر

براي دريافت ويزاي تحصيلي و ادامه تحصيل در برخي از مقاطع تحصيلي دانشجوي متقاضي بايد رزومه خود را نيز ارائه نمايد. رزومه نيز همانند مدارك تحصيلي بايد دقيق و معتبر باشد و براي ارائه به دانشگاه بايد به زبان انگليسي ترجمه گردد.

استاد راهنما

شرط استاد راهنما مخصوص دانشجويان متقاضي براي تحصيل در مقطع دكترا است. متقاضي مهاجرت و ادامه تحصيل در مقطع دكترا در كشور مقصد بايد يك استاد راهنما داشته باشد. استاد راهنما مي‌تواند به گرفتن ويزا تحصيلي و همين‌طور دريافت پذيرش از دانشگاه به دانشجوي متقاضي كمك نمايد.

ساير مدارك براي مهاجرت تحصيلي

برخي ديگر از مدارك عمومي لازم براي اخذ ويزاي تحصيلي شامل پاسپورت معتبر، مدارك هويتي نظير شناسنامه و كارت ملي، انگيزه نامه براي مهاجرت، اسناد مربوطه به منزل و در نهايت ويزاي سابق و صفحه مهر ورود و خروج مي‌باشد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

سؤالات متداول

مهاجرت تحصيلي چيست ؟

مهاجرت‌تحصيلي همان‌طور كه از اسمش مشخص است مهاجرت كردن به كشور مقصد با انگيزه تحصيل در آن كشور است.

شرايط كلي و عمومي لازم براي مهاجرت‌تحصيلي چيست ؟

لذا اگر به طور كلي قصد مهاجرت تحصيلي داريد صرف نظر از اين كه كدام كشور و دانشگاه مدنظر شما است بايد اين شرايط عمومي و كلي را رعايت كنيد. برخي از اين شرايط شامل پذيرش تحصيلي از دانشگاه، تمكن مالي، مدرك زبان، شرط سن، مدارك تحصيلي معتبر، رزومه معتبر، استاد راهنما و برخي مدارك ديگر است.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مهاجرت تحصيلي،
موضوع:
[ ۵ اسفند ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۴۹:۳۴ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی