مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

 

عقد نكاح عقدي است كه طي انجام آن حق و حقوقي به زن و مرد تعلق مي‌گيرد. چنانچه زوجين قصد طلاق از يكديگر را داشته باشند و يا بعد از ازدواج با عيوب يكديگر مواجه شوند طبق قانون داراي حق و حقوقي خواهند بود و‌‌‌ اين حقوق با توجه به علت اختلاف آن‌ها معين مي‌شود. در ادامه قصد داريم راهكار حقوقي مواجهه با خيانت همسر را برايتان بيان نماييم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

راهكار حقوقي مواجهه با خيانت همسر

حق و حقوق قانوني زن و مرد

 

 

مواجه شدن با خيانت همسر

خيانت به همسر از جمله جرائمي است كه طبق قانون مجازات دارد و معمولا باعث مي‌شود كه ازدواج زوج و زوجه به طلاق ختم شود. معمولا افراد در حين مواجه شدن با خيانت همسر بسيار احساسي و با خشم و عصبانيت عمل مي‌كنند اما در آن لحظه مي‌بايست خود را كنترل نمايند و با دريافت اطلاعات بيشتر در مورد حق و حقوق خود در مواجهه با خيانت همسر اقدام كنند.

راهكار حقوقي مواجهه با خيانت همسر و حقوق زن و مرد در آن

همان طور كه در بالا گفته شد چنانچه فرد متوجه خيانت همسر خود شود حقوقي به او تعلق مي‌گيرد كه در حالت عادي متعلق به او نيست. حقوق زن و شوهر در هنگام مواجه شدن با خيانت همسر به شرح زير مي‌باشند:

خيانت و حق طلاق

مرد در هر حال حق طلاق دارد و با اجازه دادگاه زن را طلاق مي‌دهد. علي‌الخصوص اگر دليل قانع كننده‌اي داشته باشد مي‌تواند نشوز زن را اثبات كند و برخي حقوق قانوني زن مانند نفقه و اجرت المثل ايام زوجيت را نپردازد. حتي اگر به زن حق طلاق داده شده باشد در اين امر تفاوتي ايجاد نمي‌كند.

اگر مرد خيانت كند زن مي‌تواند درخواست طلاق دهد و طلاق بگيرد خصوصا وقتي مرد بدون اجازه همسر اول اقدام به عقد دائم با زن ديگري ( چه با اجازه دادگاه چه بدون آن) نمايد اما اگر ازدواج موقت هم بوده باشد باز هم مي‌توان طلاق گرفت.

خيانت و مهريه | راهكار حقوقي مواجهه با خيانت همسر

مطابق ماده ۱۰۸۲ چنانچه زن به شوهر خود خيانت كرده باشد و مرد قصد طلاق او را داشته باشد مي‌بايست مهريه‌اش را به طور كامل به او پرداخت كند. خيانت نمي‌تواند مهريه زن را از بين ببرد و او در صورت خيانت نيز مستحق دريافت مهريه است.

خيانت و نفقه

چون خيانت از موارد عدم تمكين عام است پس مي‌توان آن را سرپيچي از شوهر تعبير نمود و به تبع آن زن را ناشزه دانست. همانطور كه مي‌دانيم زن ناشزه مستحق دريافت نفقه نمي‌باشد.

براي ديدن مقاله موارد عدم تمكين عام كليك نماييد.

خيانت و نصف شدن دارايي

اگر مردي قصد داشته باشد كه همسر خود را بدون هيچگونه دليل قانوني و موجه طلاق دهد مي‌بايست نصف دارايي خود را به همراه اجرت المثل ايام زوجيت به زن پرداخت نمايد، اما اگر مرد به دليل خيانت قصد طلاق زن را داشته باشد نصف دارايي او به زن تعلق نگرفته و زن مستحق دريافت اجرت المثل نيز نخواهد بود.

براي آشنايي با اجرت المثل ايام زوجيت كليك كنيد.

خيانت و ارث | راهكار حقوقي مواجهه با خيانت همسر

چنانچه مرد فوت كند اموال و دارايي او طبق قانون به همسرش ارث مي‌رسد و حتي اگر زن به او خيانت نيز كرده باشد بازهم اموال او را به ارث خواهد برد و خيانت نمي‌تواند زن را از‌‌‌ اين حق خود محروم كند.

اگر زن هم فوت كند در حاليكه از مردي كه خيانت كرده طلاق نگرفته نيز همين قاعده جاريست و مرد ارث خود را مي‌برد.

خيانت و ازدواج مجدد | راهكار حقوقي مواجهه با خيانت همسر

چنانچه مردي بخواهد با وجود همسر اقدام به ازدواج مجدد نمايد مي‌بايست رضايت زن اول را دريافت نموده باشد اما در صورتي كه زن اول به او خيانت كرده باشد دادگاه بدون كسب اذن از زن اول به او اجازه مي‌دهد كه اقدام به ازدواج مجدد نمايد.

حضانت فرزند در صورت خيانت

چنانچه زن يا مرد به همسر خود خيانت كنند باز هم حق حضانت از هر دوي آن‌ها سلب نخواهد شد و پس از طلاق طبق قانون در سنين معين شده مي‌توانند حضانت فرزند خود را به عهده بگيرند. اما اگر قانون از نظر اخلاقي آن‌ها را صالح نداند حضانت را سلب مي‌كند.

سوالات متداول

در صورت خيانت زن به او مهريه تعلق نمي‌گيرد ؟

خير در صورت خيانت زن مهريه به او تعلق خواهد گرفت و خيانت نمي‌تواند مانع دريافت مهريه توسط زن شود.

حق حضانت در صورت خيانت زن و مرد از آن‌ها سلب مي‌شود ؟

اگر به زعم دادگاه سوء اخلاق تعبير نشود خير.

در صورت خيانت مرد مي‌تواند اقدام به ازدواج مجدد بدون اذن همسر خود نمايد ؟

بله با دريافت اجازه از دادگاه مي‌تواند اقدام به ازدواج مجدد نمايد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص راهكار حقوقي مواجهه با خيانت همسر، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون راهكار حقوقي مواجهه با خيانت همسر پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

شماره تماس وكيل دات كاممنبع:

راهكار حقوقي مواجهه با خيانت همسر

حق و حقوق قانوني زن و مرد

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۱۸:۲۴ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی