مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

يكي از مشكلاتي كه در دعاوي كارگران عليه كارفرما براي كارگران به وجود مي‌آيد اثبات رابطه كار ميان كارگر و كارفرما مي‌باشد. اثبات اين رابطه با كارگر مي‌باشد. اما آيا مي‌دانيد اثبات اين رابطه به چه صورت است و چگونه شكل مي‌گيرد؟ در ادامه به بررسي راه‌هاي اثبات رابطه كارگري و كارفرمايي و همچنين بررسي مواد قانوني مربوط به آن مي‌پردازيم.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

منبع : رابطه كار

راه‌هاي اثبات رابطه كار ميان كارگر و كارفرما

1 – بيمه 

ماده 148 قانون كار كارفرمايان را موظف به بيمه نمودن كارگران تحت امر خود مي‌داند. در دادگاه‌ها پرداخت حق بيمه و واريز نمودن آن مهم‌ترين و قوي‌ترين دليل اثبات رابطه كار ميان كارگر و كارفرما تلقي مي‌شود.

توصيه مي‌كنيم مقاله حق بيمه را مطالعه نماييد.

2 – قرارداد | رابطه كار

وجود قرارداد كتبي معتبر بين كارفرما و كارگر دليل بسيار مهمي براي اثبات رابطه كار به شمار مي‌رود. در نظر داشته باشيد كه قانونا و طبق تبصره ماده 10 قانون كار كارقرما موظف است نسخه‌اي از قرارداد را به كارگر تحويل دهد اما در عمل خيلي از كارفرمايان از تحويل آن به كارگر امتناع مي‌ورزند كه موجب بروز مشكلاتي براي كارگران در اثبات وجود رابطه كار يا مزايايي بالاتر از قانون مي‌گردد. اما چنانچه نسخه‌اي از قرارداد كار را در دست داريد مهم‌ترين و ساده‌ترين راه اثبات رابطه كار ارائه آن به دادگاه است.

توصيه مي‌كنيم مقاله قرارداد كار را مطالعه نماييد.

3 – اقرار كارفرما | رابطه كار

اقرار به حقي در هر مرحله‌اي مهم و اساسي است. چنانچه كارفرما تصديق نمايد كه فردي كارگر وي بوده اين اقرار موثر و مهم است. دادگاه مي‌تواند بر مبناي اقرار كارفرما وجود رابطه كار را استنباط نمايد.

توصيه مي‌كنيم مقاله اقرار قضايي را مطالعه نماييد.

4 – واريز حقوق

واريز حقوق به شكل منظم نيز دليل مهمي براي اثبات رابطه كارگري كارفرمايي است. شما با در دست داشتن پرينتي از واريزي‌هاي حساب بانكي خود كه نشانگر واريز مبلغ مشخص ماهانه از سوي كارفرماست مي‌توانيد رابطه كاري خود را به اثبات برسانيد.

5 – تحقيق محلي يا بازرسي

در صورت در دست نداشتن مدرك خاصي كارگر مي‎تواند از دادگاه تقاضاي انجام تحقيق محلي نمايد. در اين مورد بازرسي انتخاب و به محل كار فرستاده مي‌شود تا از كارفرما و ساير افراد پرس و جو كند.

توصيه مي‌كنيم مقاله تحقيق محلي را مطالعه نماييد.

6 – ساير راه‌هاي اثبات رابطه كارگر و كارفرما

روش‌هايي كه در موارد قبل ذكر شد از قدرت اثباتي بيشتري برخوردارند اما راه‌هاي فرعي ديگري هم براي اثبات رابطه كار هست هر چند كه يقين‌آور نيستند. مواردي از قبيل وجود كارت ورود و خروج، نامه‌هاي درخواست مرخصي و توافق كارفرما، نامه‌هاي نمايندگي كارگر از طرف شركت و مواردي از اين دست كه نشانه و بيانگر وجود رابطه كارگري كارفرمايي مي‌باشد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص اثبات رابطه كارگري و كارفرمايي، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون اثبات رابطه كارگري كارفرمايي پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: رابطه كار،
موضوع:
[ ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۲۱:۲۵ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی