مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

رانندگي از جمله مواردي است كه امروزه يادگيري آن ‌براي افراد ضروري به شمار ‌‌‌‌‌‌‌مي‌رود. امروزه براي استفاده از هر نوع خودرويي ‌‌‌‌‌‌‌مي‌بايست حتما داراي گواهينامه‌‌‌‌‌‌‌ بود تا بتوان رانندگي كرد. اما رانندگي هميشه هم ‌‌‌‌‌‌‌نمي‌تواند براي افراد مزيت داشته باشد و گاهي باعث‌‌‌‌‌‌‌ ضرر و زيان‌‌‌‌‌‌‌‌هاي جبران ناپذير ‌‌‌‌‌‌‌مي‌شود. يكي از مواردي كه ممكن است حين انجام رانندگي پيش بيايد تصادف است. در ادامه قصد داريم در مورد رسيدگي به تصادف منجر به جرح يا فوت و مجازات آن توضيحات كاملي را در اختيارتان قرار دهيم، با ما همراه باشيد.

lkfu : تصادف منجر به جرح

تصادف منجر به جرح به چه معناست ؟

همه ما ‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌دانيم‌ كه در تصادفات رانندگي ضرر و زيان بسيار زيادي به رانندگان تحميل ‌‌‌‌‌‌‌مي‌شود. در بهترين حالت خودرو دچار خسارت ‌‌‌‌‌‌‌مي‌شود و اين يك صدمه ‌مالي براي فرد تلقي ‌‌‌‌‌‌‌مي‌شود.

اما در برخي موارد‌‌‌‌‌‌‌ ديده ‌‌‌‌‌‌‌مي‌شود كه تصادف شديد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر بوده و فرد دچار جراحت شده است. حتي ديده ‌‌‌‌‌‌‌مي‌شود كه برخي‌‌‌‌‌‌‌ افراد حين تصادف فوت ‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌كنند. اين نوع تصادف‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌مي‌تواند يك حادثه بزرگ ‌براي افراد به حساب بيايد كه قانونگذاران نيز قوانين زيادي را در خصوص آن وضع نموده‌اند.

نحوه رسيدگي به تصادف‌‌‌‌‌‌‌ منجر به جرح

براي رسيدگي به تصادف منجر به جرح ابتدا يك افسر راهنمايي و رانندگي در محل تصادف‌‌‌‌‌‌‌ حضور ‌‌‌‌‌‌‌مي‌بايد و قبل از هركاري اقدام به كشيدن كروكي خواهد كرد. در مرحله بعد افسر گزارشي را از نحوه وقوع حادثه تهيه خواهد كرد. در حين انجام اين اقدامات توسط افسر مجروحان حادثه به بيمارستان منتقل‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌مي‌شوند تا درمان شوند.

در مرحله بعد نيز افسر دستور توقيف خودرو‌‌‌‌‌‌‌‌ها را خواهد داد. پس از اينكه پرونده اين تصادف در دادسرا تشكيل شد‌‌‌‌‌‌‌ قاضي آن ‌را به همراه مدارك لازم براي دادگاه كيفري دو ‌‌‌‌‌‌‌مي‌فرستد تا حكم ‌نهايي صادر شود.

طرفين تصادف نيز ‌‌‌‌‌‌‌مي‌توانند با مراجعه به دادسراي عمو‌‌‌‌‌‌‌مي‌ و انقلاب خودروهاي خود را با انجام برخي مراحل تحويل بگيرند. همچنين طرفين ‌‌‌‌‌‌‌مي‌بايست براي دريافت خسارت به پزشكي قانوني رجوع نمايند.

مجازات تصادف منجر به جرح چيست ؟

قانونگذاران براي تصادفات منجر به جرح مجازات مشخصي را در نظر گرفته‌اند. طبق قانون اگر به دليل ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بي‌احتياطي،‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌عدم دقت و توجه كافي، عدم رعايت قوانين رانندگي، عدم مهارت در رانندگي، رعايت نكردن نظامات دولتي و… فردي باعث تصادف شود و اين تصادف به فردي آسيب جسمي برساند، مرتكب به حبس از يك تا پنج ماه و پرداخت ديه فرد مصدوم در صورت مطالبه‌اش محكوم ‌‌‌‌‌‌‌مي‌شود.

مجازات‌هاي شديدتر

مجازات‌هاي سخت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تري نيز در اين خصوص تعيين شده‌اند كه به شرح زير ‌‌‌‌‌‌‌مي‌باشند:

  • اگر تصادف باعث مبتلا شدن فرد به يك مرض لاعلاج يا سبب از كار افتادن يكي از اجزاي بدن شود كه با كمك آن نياز‌‌‌‌‌‌‌‌هاي ضروري مرتفع مي‌گردد، همچنين از بين رفتن يكي از حواس، سقط جنين، تغيير ظاهر دائمي اعضاي بدن يا صورت موجب حبس از دو ماه الي يك سال مي‌شود. علاوه بر اين اگر مصدوم ديه‌اش را نيز طلب كند ‌‌‌‌‌‌‌مي‌بايست مرتكب ديه را نيز پرداخت كند.
  • چنانچه صدمه ناشي از تصادف باعث وضع حمل زن زودتر از موعد، ضعف دائمي يكي از اعضاي بدن و يا زائل شدن بخشي از عضوي شود كه از كار نيفتاده است مرتكب به حبس از دو ماه تا شش ماه و پرداخت ديه مصدوم محكوم ‌‌‌‌‌‌‌مي‌شود.
  • چنانچه تصادف رانندگي به علت يكي از موارد زير رخ داده باشد مرتكب به بيش از دو سوم مجازات تصادف منجر به آسيب بدني محكوم شده‌‌‌‌‌‌‌ و ممكن است قاضي او را تا پنج سال از حق رانندگي محروم كند:
  • راننده در حالت مستي رانندگي كرده باشد.
  • راننده داراي گواهينامه نباشد.
  • با سرعت بسيار زياد رانندگي نموده باشد.
  • با وجود اينكه ‌‌‌‌‌‌‌مي‌دانسته خودرو داراي عيب است از آن استفاده كرده است.
  • در محل‌‌‌‌‌‌‌‌هايي كه براي عبور عابر پياده در نظر گرفته شده است مراعات لازم را به عمل نياورده باشد.
  • در مكان‌‌‌‌‌‌‌‌هايي كه عبور از آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها ممنوع است ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تردد كرده باشد.

نكته مهم: نكته مهم اين است كه قاضي ‌‌‌‌‌‌‌مي‌تواند مجازات حبس فرد مرتكب را به پرداخت جريمه نقدي تبديل كند.

سوالات متداول

افسر ‌‌‌‌‌‌‌مي‌تواند در تصادف منجر به جرح دستور توقيف خودرو‌‌‌‌‌‌‌‌ها را بدهد ؟

بله اين مورد يكي از مراحل رسيدگي به پرونده است.

آيا ‌‌‌‌‌‌‌مي‌توان مجازات حبس تصادف منجر به جرح را به جزاي نقدي تبديل كرد ؟

بله با توجه به تشخيص قاضي امكان انجام اين كار نيز وجود دارد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص تصادف منجر به جر‌ح، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون تصادف منجر به جر‌ح پاسخ دهند.

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما

 

 

 

 

 

lkfu : تصادف منجر به جرح

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تصادف منجر به جرح،
موضوع:
[ ۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۵۵:۳۲ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی