مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

آشناي با انواع مهاجرت و راه‌‌هاي خروج از كشور به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد روشي مناسبي با توجه به شرايط‌تان انتخاب كنيد. مهاجرت كردن در تمام جهان رشد عجيبي داشته است. طبق آمار سال 2015 تقريباً 244ميليون نفر در سراسر دنيا اقدام به مهاجرت كرده‌اند. آدم‌ها به دلايل مختلفي نظير دلايل سياسي، اقتصادي، ديني و شخصي اقدام به مهاجرت مي‌كنند. از مهم‌ترين دلايل مهاجرت در گذشته تابه حال مي‌توان به دلايل اقتصادي اشاره كرد. البته امروزه دلايل تازه‌اي براي مهاجرت پديدار شده است. يكي از عامل مهم و تاثير گذار مهاجرت در دنياي امروز دستيابي به فرصت‌هاي تحصيلي بهتر است. با توجه به اين دلايل مختلف، مهاجرت نيز انواع مختلفي دارد. براي تسريع و تسهيل در روند مهاجرت مي‌توانيد از خدمات وكيل مهاجرت استفاده نماييد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
 
 

انواع روش‌هاي مهاجرت چيست ؟

مهاجرت كردن دلايل مختلفي دارد. افراد به دلايل سياسي، اقتصادي، تحصيلي و… مهاجرت مي‌كنند. در گذشته بيشتر افراد به دلايل اقتصادي مهاجرت مي‌كردند. اما امروزه علاوه بر دليل اقتصادي افراد زيادي نيز به جهت دستيابي به فرصت‌ها تحصيلي مهاجرت مي‌كنند. به همين ترتيب با توجه به وجود دلايل متنوع مهاجرت كردن، روش‌هاي مهاجرت كردن نيز به انواع مختلفي تقسيم مي‌‌شود. از انواع مهاجرت مي‌توان به مهاجرت تحصيلي مهاجرت شغلي، پناهندگي اشاره كرد. البته مهاجرت انواع ديگري نيز دارد. در ادامه به معرفي اين 4 نوع از انواع مهاجرت مي‌پردازيم.

مهاجرت تحصيلي

مهاجرت تحصيلي به نوعي از مهاجرت گفته مي‌شود كه يك فرد حداقل به مدت 12 ماه در كشور ديگري مشغول به تحصيل باشد. در كشور ما ايران اين نوع از مهاجرت بسيار مرسوم است. افراد زيادي در ايران وجود دارند كه به قصد ادامه تحصيل اقدام به دريافت ويزاي دانشجويي مي‌نمايند. كشور‌هاي توسعه يافته با هدف جذب استعداد سالانه عده زيادي از دانشجويان را از سراسر دنيا با اعطاي كمك هزينه بورسيه مي‌كنند.

از طرفي در بسياري از كشور‌ها شهريه دانشجويان بين‌الملل و بورسيه نشده بيشتر از دانشجويان همان كشور است. لذا اين دانشگاه‌ها و موسسات آموزشي با جذب دانشجويان بين‌الملل بخش زيادي از درآمد سالانه خود را تامين مي‌كنند. گاهي دانشجويان علاوه بر انگيزه‌ي كسب علم انگيزه دريافت اقامت دائم در كشور مقصد را نيز دارند. بنابراين در موارد بسياري مشاهده مي‌شود كه دانشجويان بين‌الملل علاوه بر تحصيل درخواست اقامت دائم در كشور مقصد را ارائه مي‌دهند و براي هميشه در آن  كشور زندگي مي‌كنند.

انواع مهاجرت كاري

مهاجرت كاري از ديگر انواع رايج مهاجرت است كه با انگيزه‌هاي اقتصادي صورت مي‌گيرد. افراد معمولاً براي دستيابي به فرصت‌هاي شغلي يا درآمدي بهتر به يك كشور ديگر مهاجرت مي‌نمايند. اين نوع از مهاجرت معمولاً در شرايطي اتفاق مي‌افتد كه مهاجر امكانات كافي براي زندگي در كشور خود نداشته باشد. بنابراين افراد ترجيح مي‌دهند براي ارتقا سطح زندگي خود به كشوري ديگر كه موقعيت‌ شغلي بهتري دارد مهاجرت نمايند. بر اساس گزارش سازمان همكاري‌ها و توسعه اقتصادي، طي ده سال اخير به دليل مهاجرت‌هاي شغلي به آمريكا و اروپا نيروي كار با افزايش 47 تا 70 درصدي روبه‌رو شده است. مهاجرت كاري از بهترين راه‌هاي دريافت اقامت دائم در كشور مقصد است.

پناهندگي

پناهنده كسي است كه به اجبار از كشور خود خارج شده و همچنين ديگر امكان بازگشت به كشور خود را نخواهد داشت. اجبار خروج از كشور ممكن است به علت ترس و يا شرايط سخت زندگي‌ مهاجر در كشور خود باشد. پناهندگي فرآيندي غيرقانوني محسوب مي‌شود لذا پناهندگان بعد از ورود به كشور مقصد ابتدا بايد دوره‌هاي آموزشي و مهارتي را بگذرانند تا عنوان پناهنده يا به اصطلاح انگليسي Refugee را دريافت نمايند. بر اساس قانون سازمان ملل متحد همه‌ي كشور‌ها موظف‌اند كه حقوق پناه‌جويان را رعايت نمايند. اين حقوق شامل حق بازگشت به خانه، حق سفر، حق اتحاد با خانواده، حق عدم استرداد، تامين امنيت و سلامتي آن‌ها مي‌شود.

انواع مهاجرت با سرمايه‌گذاري

دريافت اقامت با سرمايه‌گذاري يا شهروندي اقتصادي يكي ديگر از انواع مهاجرت است. در اين نوع از مهاجرت متقاضي مبلغ قابل توجهي را در كشور مورد نظر خود براي مهاجرت، سرمايه‌گذاري مي‌نمايد. لازم به ذكر است در اين روش بيشتر از آن كه سرمايه‌گذاري صرف اهميت داشته باشد داشتن سهم اقتصادي مهم است. يعني متقاضيان مهاجرت به روش سرمايه‌گذاري بايد در عرصه رشد و توسعه اقتصادي كشور مقصد فعاليت نمايند. امروزه بسياري از كشور‌ها از روش مهاجرت با سرمايه‌گذاري استفاده مي‌كنند. هدف اين كشور‌ها فقط جذب سرمايه نيست، بلكه معمولاً به افرادي اجازه شهروندي مي‌دهند كه در ابعاد ديگري نظير اجتماعي و فرهنگي هم توانايي تأثيرگذاري داشته باشند.

 

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

سؤالات متداول

دلايل و انگيزه مهاجرت كردن چيست ؟

مهاجرت كردن دلايا مختلفي دارد. افراد به دلايل سياسي، اقتصادي، تحصيلي و… مهاجرت مي‌كنند.

انواع روش‌هاي مهاجرت چگونه است؟

از انواع مهاجرت كردن مي‌توان به مهاجرت تحصيلي، مهاجرت شغلي، پناهندگي اشاره كرد. البته مهاجرت انواع ديگري نيز دارد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۳ اسفند ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۱۷:۱۸ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی