مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

جرائم انواع و اقسام مختلفي دارند و در قانون ما براي هر جرمي‌ مجازاتي در نظر گرفته شده است. هر عملي كه خلاف قانون كشور باشد طبق نظر قانونگذاران جرم تلقي مي‌شود و فرد مجرم نيز مستحق مجازات است. ورود به عنف نيز يكي از جرائمي مي‌باشد كه قانونگذاران به آن پرداخته‌اند. در ادامه قصد داريم در مورد جرم ورود به عنف و مجازات آن توضيحات مفصلي را در اختيارتان قرار دهيم، با ما همراه باشيد.

 

 

منبع : ورود به عنف

جرم ورود به عنف چيست‌‌ ؟

‌‌ورو‌د به عنف يكي از جرائمي مي‌‌باشد كه در قانون كشور ما براي آن مجازات در نظر گرفته شده است. ‌‌ورو‌د به عنف به معناي ‌‌ورو‌د به خانه ديگري بدون اجازه او مي‌باشد يا حتي در صورتي كه ورود به خانه با رضايت صاحبش باشد اما او پس از ‌‌ورو‌د بخواهد كه فرد خارج شود در صورت مقاومت فرد و خارج نشدن مي‌توان گفت كه ‌‌ورو‌د به عنف صورت گرفته است. براي مثال برخي افراد به قصد سرقت اموال ديگران به خانه آن‌ها وارد مي‌شوند كه در هر حال اين جرم محقق گشته و فرد صاحبخانه مي‌تواند در دادگاه از مجرم شكايت كند.

در چه مواردي و‌رود به عنف جرم نيست‌‌ ؟

با وجود اينكه منزل هر فرد حريم شخصي او به حساب مي‌آيد و ‌‌ورو‌د بدون اجازه به آن جرم شناخته شده است اما بازهم قانونگذار شرايطي را در نظر گرفته است كه طبق اين شرايط ‌‌ورو‌د به خانه افراد امري ضروري بوده و حتي تفتيش خانه نيز جرم تلقي نمي‌شود.

در برخي موارد بازپرس و قاضي دادگاه طي صدور حكمي براي يافتن متهم يا مجرم‌ يا ادله اثبات جرم اقدام به تفتيش و ‌‌ورو‌د به منزل ديگران مي‌كنند كه اين كار تنها با دارا بودن حكم و مجوز قانوني امكانپذير خواهد بود. در اين مورد اگر صاحبخانه با اين عمل مخالف باشد مامورين اجرا مي‌توانند بدون اجازه او نيز اين كار را انجام دهند زيرا حكم دادگاه براي تفتيش خانه كافي است و در اولويت قرار دارد.

مجازات جرم ورود به عنف

براي جرم ‌‌ورو‌د به عنف مجازات مشخصي در نظر گرفته شده است. چنانچه فردي بدون اجازه صاحبخانه وارد منزل او شود و يا اينكه پس از ‌‌ورو‌د به منزل در صورت درخواست او براي خروج از اين كار امتناع كند و از خانه خارج نشود مرتكب جرم ‌‌ورو‌د به عنف شده است و طبق قانون به يك تا شش ماه حبس محكوم خواهد شد. اگر مجرمين دو نفر يا بيشتر باشند و حداقل يكي از آن‌ها‌ داراي سلاح بوده باشند به يك ‌تا ‌سه سال حبس محكوم خواهند شد.

نحوه شكايت از مجرمين ورود به عنف چگونه است‌‌ ؟

براي شكايت از مرتكبين ‌‌ورو‌د به عنف صاحب ملك مي‌تواند به دادسرا مراجعه كند و با ارائه شكواييه ‌‌ورو‌د به عنف از دادسرا بخواهد كه به شكايت او رسيدگي كند. دادسرا ابتدا احتمال انجام عمل خلاف قانون را بررسي مي‌كند و سپس پرونده را به دادگاه كيفري مي‌فرستد تا در آنجا وقوع جرم بررسي و مجازات مجرم تعيين شود.

سوالات متداول

آيا ‌‌ورو‌د به خانه ديگران بدون اجازه جرم است‌‌ ؟

بله اين عمل جرم بوده و ‌‌ورو‌د به عنف نام دارد.

اگر مجرمين ‌‌ورو‌د به عنف داراي سلاح باشند شامل چه مجازاتي مي‌شوند‌‌ ؟

در اين صورت به يك تا سه سال حبس محكوم مي‌شوند.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص و‌رود به عنف، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون ور‌ود به عنف پاسخ دهند.

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما

 

 

 

منبع : ورود به عنف

 

 



:: برچسب‌ها: ورود به عنف ,
:: بازديد از اين مطلب : 0

|

امتياز مطلب : 0

|

تعداد امتيازدهندگان : 0

|

مجموع امتياز : 0

تاريخ انتشار : جمعه 12 آذر 1400 | نظرات (0)

 

توقيف اموال

نوشته شده توسط : vakiel

افراد در جامعه داراي حقوق قانوني ‌‌مي‌باشند و هيچكس اجازه ندارد حقوق ديگري را ضايع كند و يا نسبت به آن‌‌‌‌ها ‌‌‌‌بي‌توجه باشد. براي مثال هيچ فردي نمي‌تواند اموال فرد ديگر را بدون اجازه‌اش از او بگيرد و مالك آن‌‌‌ها شود. توقيف اموال نيز يكي از احكامي است كه در همين خصوص صادر ‌‌مي‌شود‌. در ادامه قصد داريم در مورد توقيف اموال و فروش مال توقيف شده توضيحات مفصلي را خدمتتان ارائه دهيم، با ما همراه باشيد.

 

منبع : توقيف اموال

توقيف اموال به چه معناست‌‌‌‌ ؟

همانطور كه در بالا گفتيم توقيف ا‌موال يكي از احكامي ‌‌مي‌باشد كه توسط قاضي در دادگاه صادر ‌‌مي‌شود. تو‌‌قيف اموال حكمي است كه براي افراد بدهكار صادر خواهد شد. هرگاه فردي داراي بدهي باشد و از پرداخت بدهي‌‌‌هاي خود به شخص طلبكار امتناع نمايد حكم توقيف اموال‌‌ براي او صادر ‌‌مي‌شود. با صادر شدن اين‌‌ حكم فرد تا يك مدت زمان مشخص شده توسط دادگاه حق هيچگونه تصرفي در اموال خود را ندارد و با وجود اينكه مالك آن‌ اموال است نمي‌تواند آن‌‌‌ها را بفروشد يا اجاره بدهد.

حال شايد برايتان سوال شود كه حكم توقيف اموال به چه دليلي صادر ‌‌مي‌شود؟ كه در اين باره بايد بگوييم حكم‌ توقيف ا‌موال به اين دليل صادر ‌‌مي‌شود كه ممكن است فرد بدهكار ا‌موالش را از دسترس خارج كند و يا بفروشد كه در صورت صادر شدن اين حكم ديگر امكان انجام چنين كاري براي او وجود نخواهد داشت. براي مثال فردي داراي يك طلبكار ‌‌مي‌باشد و موظف است كه خانه خود را بفروشد و بدهي خود را بپردازد اما از انجام اين كار خودداري نموده و خانه را از دسترس خارج ‌‌مي‌كند كه در اين صورت قاضي بايد از قبل حكم توقيف اموال را صادر نمايد تا مانع اين كار او شود.

نكته: صدور حكم تو‌قيف اموال منوط به درخواست طلبكار است.

جرم فروش اموال توقيف شده

اموالي كه به واسطه صدور حكم ‌تو‌قيف اموال توسط قاضي توقيف ‌‌مي‌شوند طبق قانون ديگر امكان خريد و فروش و معامله را ندارند و مالك حق ندارد مال توقيف شده خود را بفروشد. اما در برخي موارد ديده ‌‌مي‌شود كه مال توقيف شده‌‌ توسط مالكش به فروش ‌‌مي‌رسد كه در اين باره بايد بگوييم فروش مال توقيف شده جرم به حساب ‌‌مي‌آيد و هر فردي كه مرتكب اين جرم شود مجازات ‌‌مي‌شود. براي مثال فردي خانه‌‌‌‌اي دارد كه در توقيف ‌‌مي‌باشد اما با آگاهي كامل از اينكه خانه توقيف شده است اقدام به فروش آن ‌‌مي‌كند كه در اين صورت فرد مجرم شناخته خواهد شد زيرا دليل صدور حكم‌ توقيف ا‌موال در واقع جلوگيري از فروش و از دسترس در آوردن مال ‌‌مي‌باشد.

مجازات فروش مال‌‌ توقيف شده چيست‌‌‌‌ ؟

همانطور‌‌ كه در بالا گفته شد فروش مال توقيف شده جرم‌ به شمار ‌‌مي‌رود و‌ براي آن‌ مجازاتي در نظر گرفته شده است. مجازات فروش مال توقيف شده تحمل حبس از سه ماه تا يك سال ‌‌مي‌باشد كه با توجه به ميزان جرم فرد مشخص ‌‌مي‌شود. اما در هر صورت ميزان حبس براي اين جرم بايد از سه ماه كمتر و از يك سال بيشتر نشود. قاضي در صورتي ‌‌مي‌تواند مجرم را مجازات كند كه عامدانه اين كار را انجام داده باشد.

سوالات متداول

حكم‌ توقيف ا‌موال به چه دليل صادر ‌‌مي‌شود‌‌‌‌ ؟

حكم‌ توقيف ا‌موال به منظور جلوگيري از خارج نمودن مال از دسترس، فروش و تصرف مال توقيف شده صادر ‌‌مي‌شود.

مجازات فروش اموال توقيف شده چيست‌‌‌‌ ؟

مجازات فروش اموال توقيف شده مابين سه ماه تا يك سال زندان ‌‌مي‌باشد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص تو‌قيف اموال، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون تو‌قيف اموال پاسخ دهند.

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما

 

 

 

 

منبع : توقيف اموال

امتیاز:
بازدید:
برچسب: توقيف اموال،
موضوع:
[ ۱۲ آذر ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۵۸:۰۵ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی