مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

اگر به دادگاه خانواده مراجعه كرده باشيد مشاهده مي‌كنيد كه دعواي مطالبه مهريه بيشترين پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است. مهريه يكي از حقوق مالي زوجه بوده كه به محض عقد زن و مرد، زن مالك آن شده و مي‌تواند آن را درخواست كند، بنابراين آشنايي با روش‌هاي مطالبه‌ مهريه بسيار مهم و اساسي مي‌باشد. مطالبه‌ مهريه از دو روش امكان‌پذير مي‌باشد كه در ادامه به بررسي آن‌ها مي‌پردازيم.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

منبع : مطالبه مهريه

مطالبه مهريه

همان طور كه در بالا گفتيم به محض وقوع ازدواج، زن مالك مهريه شده و مي‌تواند آن را مطالبه كند. بنابراين نكته‌اي كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه طبق قانون مطالبه‌ مهريه بدون طلاق هم ممكن است و اتفاق مي‌افتد.

از آن جايي كه مطالبه‌ مهريه يكي از موضوعات مهم و اساسي بوده، براي اين كار روش‌هايي هم در نظر گرفته شده است.

توصيه مي‌كنيم مقاله انواع مهريه را مطالعه نماييد.

روش‌هاي مطالبه مهريه

زوجه مي‌تواند از طريق دادگاه و يا از طريق اجراي ثبت مهريه خود را مطالبه نمايد.

توصيه مي‌كنيم مقاله مطالبه مهريه از طريق اجراي ثبت را مطالعه نماييد.

مطالبه مهريه از طريق دادگاه

در اين روش ابتدا زوجه بايد به يكي از دفاتر خدمات الكترونيكي قضايي مراجعه و دادخواست مطالبه‌ مهريه را ثبت نمايد. همچنين زوج بايد هزينه دادرسي مربوط به آن را هم پرداخت كند.

توصيه مي‌كنيم مقاله نحوه پيگيري دادخواست مهريه را مطالعه نماييد.

با ثبت دادخواست مهريه و پرداخت هزينه دادرسي، پرونده به دادگاه خانواده فرستاده شده و وقت رسيدگي تعيين مي‌شود. براي پيگيري پرونده خود بايد از طريق سامانه ثنا اقدام كنيد.

توصيه مي‌كنيم مقاله پيگيري پرونده قضايي را مطالعه نماييد.

براي وصول مهريه، زن مي‌تواند خواستار توقيف اموال همسرش شود. اگر كه اين اموال شامل مستثنيات دين ( وسايل ضروري براي زندگي ) نباشد قرار تامين خواسته صادر مي‌شود.

نكته قابل توجه اينجاست كه مطالبه‌ مهريه تا سقف بيست ميليون تومان از طريق شوراي حل اختلاف صورت مي‌گيرد.

در صورتي كه زوج توانايي پرداخت مهريه را نداشته باشد مي‌تواند تقاضاي اعسار از پرداخت مهريه كند كه در اين صورت دادگاه با بررسي و پيگيري‌هاي لازم اگر كه بپذيرد مهريه را قسط بندي مي‌كند.

توصيه مي‌كنيم مقاله دادخواست اعسار را مطالعه نماييد.

توصيه مي‌كنيم مقاله اقساط مهريه را مطالعه نماييد.

مطالبه‌ مهريه از طريق اجراي ثبت

در اين روش زن بدون مراجعه به دادگاه و از طريق اجراي ثبت مهريه خود را درخواست مي‌كند. مهريه در سند ازدواج ذكر شده و سند ازدواج هم يك سند رسمي مي‌باشد. بنابراين زن مي‌تواند با مراجعه به دفترخانه‌اي كه عقد نكاح در آن جا واقع شده و به ثبت رسيده است مهريه خود را خواستار شود.

توجه داشته باشيد كه مطالبه‌ مهريه به طور همزمان از دو روش مراجعه به دادگاه و يا مراجعه به اجراي ثبت وجود ندارد و ممكن نيست. بنابراين اگر در دادگاه ثابت شود كه شما از طريق اجراي ثبت اقدام به مطالبه‌ مهريه كرده‌ايد دادخواست شما را رد مي‌كند.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص مطالبه مهريه، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون مطالبه مهريه پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما

 

 

 

 

منبع : مطالبه مهريه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مطالبه مهريه،
موضوع:
[ ۱ آذر ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۴۳:۲۱ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی