مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

خانواده به عنوان يكي از مهم‌ترين اركان جامعه همواره مورد حمايت قانون بوده است و به همين خاطر قانون حمايت از خانواده به تصويب رسيده است. در اين مقاله قصد داريم تا به دعاوي خانوادگي بپردازيم. دعاوي خانوادگي مرتبط با بنيان خانواده هستند. به طور مثال هنگامي كه زوج و زوجه در خصوص تكاليف و وظايف در بستر خانواده با مشكل روبه‌رو مي‌شوند و در دادگاه اقامه دعوا مي‌كنند دعاوي آن‌ها از جمله دعاوي خانوادگي به شمار مي‌رود. دعاوي خانوادگي انواعي دارند كه در ادامه به بررسي آن‌ها مي‌پردازيم همچنين مشخص مي‌كنيم كه دادگاه صالح براي رسيدگي به دعاوي خانوادگي كدام دادگاه مي‌باشد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

منبع : دعاوي خانواده

انوع دعاوي خانواده

دعاوي خانوادگي مطابق قانون حمايت از خانواده انواعي دارد.

انحلال عقد ازدواج

پايان دادن به عقد ازدواج يكي از مهم‌ترين و رايج‌ترين دعاوي خانوادگي مي‌باشد. انحلال عقد ازدواج به اشكال مختلفي صورت مي‌گيرد كه عبارت است از درخواست طلاق از سوي زوجه، درخواست طلاق از سوي زوج، طلاق توافقي، فوت كردن زوج و يا زوجه و بذل مدت.

توصيه مي‌كنيم مقاله درخواست طلاق را مطالعه نماييد.

توصيه مي‌كنيم مقاله طلاق توافقي را مطالعه نماييد.

توصيه مي‌كنيم مقاله تفاوت درخواست طلاق از طرف مرد يا زن را مطالعه نماييد.

مطالبه مهريه

مهريه يكي از اركان عقد ازدواج است كه در ضمن عقد دائم و موقت تعيين مي‌شود و به محض اين كه عقد ازدواج منعقد مي‌گردد زن مالك مهريه مي‌شود.

توصيه مي‌كنيم مقاله مطالبه مهريه را مطالعه نماييد.

اجازه ازدواج مجدد براي مرد

هنگامي كه مرد در حالي‌كه همسر دائمي دارد بخواهد مجددا عقد ازدواج دائمي با زني ديگر منعقد نمايد نياز به اجازه دادگاه دارد.

توصيه مي‌كنيم مقاله اجازه پدر براي ازدواج مجدد را مطالعه نماييد.

شروط ضمن عقد ازدواج

شما مي‌توانيد هر شرط مشروعي را در ضمن عقد ازدواج قرار دهيد چرا كه عقد ازدواج يك قرارداد است. به عنوان مثال طرفين عقد ازدواج مي‌توانند در ضمن اين عقد حق تعيين اقامتگاه را به عنوان حقوق زوجه در نظر بگيرند.

توصيه مي‌كنيم مقاله شروط ضمن عقد نكاح را مطالعه نماييد.

حضانت و ملاقات فرزندان مشترك

از ديگر دعواهاي رايج خانوادگي حضانت و ملاقات فرزندان مشترك مي‌باشد. حضانت به معناي نگهداري است كه تا پايان هفت سالگي بر عهده مادر مي‌باشد و تفاوتي نمي‌كند كه فرزند دختر يا پسر باشد و پس از آن تا بلوغ حضانت با پدر فرزندان است. به عبارت ديگر پسران بعد از پايان ۱۵ سال تمام و دختران بعد از ۹ سال تمام مي‌توانند در خصوص خروج از حضانت تصميم بگيرند.
حال ممكن است كه هر يك از والدين به سبب شرايطي كه ايجاد مي‌شود خود را مستحق در اختيار داشتن حضانت فرزندان نداند كه در اين صورت مي‌تواند از دادگاه تقاضا كند تا حضانت را لغو و سلب نمايد.

توصيه مي‌كنيم مقاله حضانت فرزند را مطالعه نماييد.

نفقه | دعاوي خانواده

بعد از انعقاد عقد ازدواج پرداخت نفقه به عنوان يكي از تكاليف مرد در نظر گرفته مي‌شود و اگر از انجام آن خودداري كند حق طلاق براي زن ايجاد مي‌شود.
نوع ديگري از نفقه، نفقه مربوط به اقارب است. با اين تفاوت كه ملاك تعيين نفقه زوجه شأن او مي‌باشد در حالي كه ملاك تعيين نفقه اقارب توانايي مالي فردي است كه نفقه را پرداخت مي‌كند.
ساير دعاوي خانوادگي عبارتند از: دعاوي مربوط به اجرت المثل ايام زوجيت، عزل ولي قهري، امور راجع به غائب مفقودالاثر، تمكين و نشوز، رشد و حجر، تغيير جنسيت، اهداي جنين و مواردي از اين قبيل.

توصيه مي‌كنيم مقاله نفقه زن را مطالعه نماييد.

دادگاه صالح براي رسيدگي به دعاوي خانواده

در قانون حمايت از خانواده دادگاه صالح براي رسيدگي به دعاوي خانوادگي دادگاه خانواده در نظر گرفته شده است. به عبارت ديگر اگر دعاوي خانوادگي در دادگاهي غير از دادگاه خانواده مطرح شوند بعد از صادر شدن قرار امتناع از رسيدگي دعاوي مذكور به دادگاه خانواده فرستاده مي‌شوند.

توصيه مي‌كنيم مقاله صلاحيت دادگاه خانواده را مطالعه نماييد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص دعاوي خانوادگي، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون دعاوي خانوادگي پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما

 

 

 

 

 

 

منبع : دعاوي خانواده

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دعاوي خانواده،
موضوع:
[ ۱ آذر ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۳۶:۰۱ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی