مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

برقراري رابطه جنسي ميان زنان و مردان ‌‌‌‌‌مي‌تواند فوايد زيادي براي آن‌‌‌‌‌‌ها داشته باشد و به تداوم نسل آن‌ها نيز كمك ‌‌‌‌‌مي‌كند اما با اين وجود رابطه جنسي ‌‌‌‌‌مي‌بايست بر مبناي‌‌‌‌‌ قانون‌‌‌‌‌ صورت بگيرد و هركس كه ‌بخواهد با جنس مخالف خود رابطه جنسي برقرار كند ‌‌‌‌‌‌مي‌بايست اقدام به عقد دائم يا موقت با او نمايد تا به هم‌ محرم‌ شوند و اين كار آن‌ها اشكال قانوني و شرعي نداشته باشد. در ادامه قصد داريم در مورد عمل زنا و حكم زناي با فرد نابالغ كه ‌يكي از قبيح‌ترين كارها ميان افراد است توضيحات‌‌‌‌‌ مفصلي را خدمتتان ارائه نماييم، با ما همراه باشيد.

 

منبع : حكم زناي فرد نابالغ

زنا چيست‌‌‌‌‌‌‌ ؟

همه ‌ما‌ بارها و بارها لغت زنا را شنيده‌‌‌‌‌‌‌ايم و ‌به صورت كم و بيش با مفهوم آن ‌آشنايي‌‌‌‌‌ داريم. زنا يكي از قبيح‌ترين اعمال از ديد اسلام به حساب ‌‌‌‌‌مي‌آيد و در واقع يك عمل نادرست و نامشروع‌‌‌‌‌ است. هرگاه مرد و زني كه ‌به ‌يگديگر نامحرم هستند اقدام به برقراري رابطه جنسي نمايند مرتكب جرم زنا شده‌اند و مجازات سختي شامل حال آن‌ها خواهد شد.

اما زنا تنها به برقراري رابطه جنسي با نامحرمان ختم ‌‌‌‌‌نمي‌شود و برقراري رابطه جنسي با محارم نيز زنا محسوب شده و جرم است. زنا انواع مختلفي‌‌‌‌‌ دارد و هر نوع زنا مجازات خاص خود را دارد. همانطور كه‌ گفته شد زنا مجازات سختي‌‌‌‌‌ را در پي خواهد داشت و حتي ممكن است فرد به اعدام نيز محكوم شود.

حكم زناي فرد نابالغ

زناي فرد نابالغ از جمله مواردي است كه كم ‌اتفاق ‌‌‌‌‌مي‌افتد و در اكثر موارد فرد نابالغ تمايلي به انجام اين كار نداشته‌‌‌‌‌ و او را به انجام زنا وادار كرده‌اند. حال سوال اينجاست كه زناي فرد نابالغ چگونه به وقوع ‌‌‌‌‌مي‌پيوندد؟ كه در اين مورد بايد بگوييم هرگاه يك فرد بالغ با يك فرد نابالغ‌‌‌‌‌ اقدام به برقراري رابطه جنسي‌‌‌‌‌ نمايد ‌‌‌‌‌مي‌توان گفت كه زنا به وقوع پيوسته است. زنا با فرد نابالغ نيز جرم بزرگي است و داراي مجازات‌‌‌‌‌‌هاي بسيار سختي ‌‌‌‌‌مي‌باشد.

نكته: فرد نابالغ كسي است كه هنوز بالغ نشده است.

مجازات زناي فرد نابالغ | حكم

با وجود اينكه انجام زنا يك جرم بزرگ محسوب ‌‌‌‌‌مي‌شود اما باز هم در قوانين كشور ما در خصوص فرد نابالغي كه مرتكب زنا شده است تنها اقدامات تاميني تربيتي پيش بيني شده است و مجازاتي كه براي افراد زنا كار در نظر گرفته شده است در مورد او اجرا نخواهد گرديد.

اما نكته حائز اهميت اين است كه فرد بالغي كه با فرد نابالغ زنا كرده است بايد مجازات شود‌‌‌‌‌ و مجازات ‌او صد ضربه شلاق‌‌‌‌‌ خواهد بود. به عنوان مثال‌‌‌‌‌ اگر زني كه به سن بلوغ‌‌‌‌‌ رسيده است با مردي كه نابالغ است زنا كند مرد مجازات ‌‌‌‌‌نمي‌شود اما طبق قانون زن به تحمل ۱۰۰ ضربه شلاق محكوم ‌‌‌‌‌مي‌شود.

بايد توجه نمود كه اگر زناي با نابالغ با زور و اجبار از سمت طرف بالغ صورت گرفته باشد زاني اعدام مي‌شود.

نكته مهم: فرد بالغ زنا كننده در صورتي‌‌‌‌‌ مجازات ‌‌‌‌‌مي‌شود كه به صورت آگاهانه و با دارا بودن اختيار‌‌‌‌‌ كامل دست به چنين كاري زده باشد.

سوالات متداول

زنا چيست‌‌‌‌‌‌‌ ؟

به برقراري رابطه جنسي نامشروع‌‌‌‌‌ زنا گفته ‌‌‌‌‌مي‌شود.

مجازات زناي فرد بالغ با فرد نابالغ چقدر است‌‌‌‌‌‌‌ ؟

فرد بالغ به تحمل صد ضربه شلاق محكوم ‌‌‌‌‌مي‌شود كه توضيحات كامل‌تر در متن مقاله آمده است.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص حكم زناي فرد نابالغ، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون حكم زناي فرد نابالغ پاسخ دهند.

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما

 

 

 

 

منبع : حكم زناي فرد نابالغ

امتیاز:
بازدید:
برچسب: حكم زناي فرد نابالغ،
موضوع:
[ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۳۸:۱۹ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی