مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

در جامعه امروزي كشور ما قانونگذاران‌ برخي قوانين را وضع نموده‌اند تا نظم بيشتري در جامعه حاكم باشد و همه افراد موظفند كه به اين قوانين احترام بگذارند و آن‌ها را رعايت كنند. مسئله حجاب نيز يكي از مواردي است كه قانونگذاران قوانين زيادي را در خصوص آن وضع نموده‌اند. از آنجايي كه رعايت حجاب در جامعه توسط دين اسلام بسيار توصيه شده در قوانين نيز به اين مورد پرداخته شده است. در ادامه قصد داريم در مورد جرم بي حجابي و مجازات زنان بي حجاب توضيحات مختصري را خدمتتان ارائه نماييم، با ما همراه باشيد.

 

منبع : جرم بي حجابي

جرم بي حجابي چگونه وقوع مي‌يابد ؟

همانطور كه در بالا گفته شد به حفظ حجاب در دين اسلام بسيار توصيه شده است و همين دليل باعث شده كه قانونگذاران كشور ما ‌نيز در خصوص حجاب برخي قوانين را وضع نمايند. بي حجابي به معناي نداشتن حجاب مي‌باشد و در واقع هركسي كه از رعايت پوشش شرعي امتناع نمايد به بي حجابي محكوم مي‌شود. بي حجابي با بد حجابي تفاوت دارد زيرا بي حجابي به معناي اين است كه فرد پوششي كه در دين اسلام به آن ‌توصيه شده است را رعايت نكرده و به عنوان مثال بدون اينكه روسري به سر كند در انظار عمومي ظاهر شود.

اما بدحجابي به اين معناست كه فرد پوششي كه در دين تعيين شده است را دارد اما آن را به درستي انجام نداده است. براي مثال اگر فرد روسري به سر كند اما موهاي او پيدا باشند مي‌توان گفت كه او بدحجاب است. به طور كلي بي حجابي در قانون كشور ما منع شده است و هر فردي كه حجاب نداشته باشد طبق مقررات مجازات مي‌شود.

چه كسي ‌‌مي‌تواند از افراد بي حجاب شكايت كند‌‌ ؟

با توجه به توضيحات بالا شايد برايتان سوال شود كه چه كسي مي‌تواند از افراد بي حجاب شكايت كند؟ كه در اين باره بايد بگوييم هم شخص دادستان و هم تمام افراد عادي جامعه مي‌توانند از فرد بي حجاب شكايت كنند زيرا جرم بي حجابي جرمي ‌است كه جنبه عمومي دارد. اما فرد بي حجاب مي‌تواند شاكي خصوصي نيز داشته باشد.

مجازات جرم بي حجابي

از آنجايي كه بي حجابي جرم محسوب مي‌شود قانونگذار براي آن مجازاتي را نيز در نظر گرفته است. فردي كه بدون حجاب در عرصه عمومي جامعه حضور يابد به حبس از ده روز تا دو ماه و جريمه نقدي از پنجاه تا پانصد هزار ريال محكوم مي‌شود. علاوه بر اين در قانون كشور ما آمده است كه اگر فردي در انظار و اماكن عمومي عمل حرامي را انجام دهد به حبس از ده روز تا دو ماه و يا تحمل ۷۴ ضربه شلاق محكوم مي‌شود و چون بي حجابي نيز جنبه عمومي دارد فرد مجرم ممكن است به هردو مجازات جرم بي حجابي و انجام عمل حرام در عرصه عمومي جامعه محكوم گردد.

نكته مهم: اگر قاضي صلاح بداند مي‌تواند مجازات شلاق و حبس فرد بي حجاب را به جريمه نقدي تبديل كند.

سوالات متداول

بي حجابي چيست‌‌ ؟

بي حجابي به معناي رعايت نكردن كلي ميزان پوششي كه دين اسلام تعيين كرده است مي‌باشد كه توضيحات كامل‌تر در متن مقاله آمده است.

مجازات حبس بي حجابي چقدر است‌‌ ؟

مجازات حبس بي حجابي از ده روز تا‌ دو ماه مي‌باشد كه توضيحات كامل‌تر در متن مقاله آمده است.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص جرم بي حجابي، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون جرم بي حجابي پاسخ دهند.

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما

 

 

 

 

منبع : جرم بي حجابي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: جرم بي حجابي،
موضوع:
[ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۰۷:۴۳ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی