مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

در قانون كار براي اينكه كارگر بتواند حقوق خود را دريافت كند قوانيني وضع شده‌‌‌‌‌اند. اين قانون در واقع به دليل پشتيباني از كارگران و كارفرمايان به وجود آمده و باعث ‌‌مي‌شود كه از دعاوي و اختلافات بسياري ميان كارگر و كارفرما جلوگيري گردد و اختلاف ميان آن‌‌‌ها حل شود. يكي از مواردي كه در قانون كار شرح داده شده است تعطيلات كارگران ‌‌مي‌باشد. در ادامه قصد داريم در مورد تعطيلي كارگران در قانون كار توضيحات مفصلي را خدمتتان ارائه دهيم، با ما همراه باشيد.

 

منبع : تعطيلي كارگران

چرا در قانون كار براي كارگران تعطيلات در نظر گرفته شده است‌‌‌‌ ؟

همانطور كه‌‌‌ ‌‌مي‌دانيد در قانون كار براي تمامي كارگران مشمول قانون روزهايي به عنوان تعطيلات معين شده‌‌‌‌‌اند و كارگر ‌‌مي‌تواند در ايام‌ تعطيل به سر كار نرود. حال شايد برايتان سوال شود كه علت تعيين تعطيلات براي كارگر در قانون كار چيست؟ كه در اين باره بايد بگوييم كارگران نيز ‌‌مي‌بايست بتوانند در برخي ايام‌ استراحت كنند و به امور شخصي خود بپردازند و دليل اصلي تعيين تعطيلات استراحت كارگر ‌‌مي‌باشد تا بتواند با انرژي بيشتري به سر كار خود بازگردد.

انواع تعطيلي كارگران در قانون كار

در قانون ‌كار روز‌‌‌هاي مختلفي به عنوان ‌تعطيلات براي كارگران در نظر گرفته شده است. انواع تعطيلات ذكر شده در قانون كار براي كارگر به شرح زير ‌‌مي‌باشند:

  • تعطيلات هفتگي يكي از انواع تعطيلات كارگران در قانون كار ‌‌مي‌باشند. در هفته روز جمعه به عنوان تعطيل رسمي براي كارگر در نظر گرفته شده است و كارگر در روز جمعه ‌‌مي‌تواند استراحت كند و به سر كار نرود.
  • ايام مذهبي و برخي روزهاي ملي نيز به عنوان ايام تعطيل براي كارگر در نظر گرفته شده‌‌‌‌‌اند. ايام مذهبي و ملي تعطيل در هر يك سال ۲۶ روز در نظر گرفته شده است.
  • روز كارگر نيز يك روز تعطيل در نظر گرفته شده است.

برخي قوانين مهم در رابطه با تعطيلي كارگران

براي اينكه كارفرمايان در روز‌‌‌هاي تعطيل كارگران را از كار معاف كنند برخي قوانين‌ وضع شده است كه به شرح زير ‌‌مي‌باشند:

  • هيچ كارفرمايي حق ندارد كارگر را در روزي كه تعطيل است اجبار كند كه به سركار بيايد.
  • اگر كارگري داراي شغلي باشد كه نتواند در روز جمعه به استراحت برود كارفرما در روز‌‌‌هاي جمعه بايد براي او ۴۰ درصد افزايش حقوق در نظر بگيرد.
  • روز‌‌‌هاي تعطيل جزو مرخصي‌‌‌هاي كارگر به حساب ‌‌نمي‌آيند و كارفرما ‌‌نمي‌تواند به بهانه روز‌‌‌هاي تعطيل كارگر را از رفتن به مرخصي‌‌‌هاي قانوني‌‌‌‌‌اش بازدارد.

سوالات متداول

روز جمعه جزو تعطيلات كارگران است‌‌‌‌ ؟

بله روز جمعه جزو تعطيلات رسمي كارگران محسوب شده است.

روز كارگر در تعطيلات رسمي كارگران قرار گرفته است‌‌‌‌ ؟

بله طبق قانون كار در هر يك سال كار يك روز كارگر وجود دارد كه تعطيل است.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص تعطيلي كار‌گران، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون تعطيلي كار‌گران پاسخ دهند.

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما

 

 

 

 

 

 

منبع : تعطيلي كارگران

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تعطيلي كارگران،
موضوع:
[ ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۴۳:۴۴ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی