مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

امروزه در دادگاه‌هاي عمومي با حجم زيادي از پرونده‌هاي حقوقي روبه‌رو هستيم كه هر كدام از اين پرونده‌ها موضوع‌ خاص خود را دارد. براي اينكه بتوانيد بهترين روش و رسيدگي در پرونده خود را داشته باشيد بهتر است به وكيل متخصص اين امر مراجعه كنيد. دعاوي خانوادگي بيشترين حجم پرونده‌ها را شامل مي‌شود و براي اينكه بتوانيد در دعاوي خانوادگي كه دعواي نفقه، مطالبه مهر و… را شامل مي‌شود موفق و پيروز شويد، بهتر است به وكيل خانواده مراجعه كنيد. در اين مقاله به وكيل خانواده پرداخته‌ايم.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

متنبع : وكيل خانواده

 

حقوق خانواده

علم حقوق به شاخه‌هاي مختلفي تقسيم‌بندي مي‌شود. از جمله حقوق خانواده، حقوق تجارت، حقوق مدني و‌…. هر كدام از اين شاخه‌هاي حقوقي به طور اختصاصي به بررسي يكسري موضوعات خاص مي‌پردازند.

حقوق خانواده به صورت اختصاصي به دعاوي حقوقي خانوادگي مي‌پردازد كه اين موضوع نشان‌دهنده اهميت ويژه‌ جايگاه خانواده است.

بسياري از دعاوي حقوقي بيشتر شامل دعاوي خانوادگي از جمله مهريه، نفقه، تمكين و… مي‌شود. بنابراين بايد براي بهترين رسيدگي در دعاوي خود به متخصص مربوطه آن مراجعه كنيد زيرا وكيل خانواده با توجه به سابقه‌اي كه در اين امر تخصصي دارد از مهارت بيشتر و دقيق‌تري برخوردار است.

وكيل خانواده

امروزه بسياري از اشخاص براي حل پرونده‌هاي خانوادگي خود به يك وكيل خانواده و متخصص در اين امر مراجعه مي‌كنند. زيرا اين نوع از پرونده‌ را نبايد نزد هر وكيل با تخصص متفرقه برد.

البته بايد بگوييم وكيل خانواده به دو معني به كار برده مي‌شود:

۱- زماني است كه يك وكيل طي يك قرارداد مشخص با حقوق معين تمام پرونده‌هاي حقوقي از جمله خانوادگي، قضايي، كيفري، در يك خانواده اتفاق مي‌افتد را حل و فصل مي‌كند. وكيل خانوادگي در تمام جريان حقوقي اعضاي خانواده است.

۲- وكيلي است كه به صورت مستمر در دادگاه خانواده، پرونده‌هاي حقوقي مربوط به خانواده از جمله طلاق، نفقه و… را به عهده گرفته و به صورت تخصصي در اين زمينه تجربه كسب كرده است.

منظور ما به طور خاص مورد دوم است. يافتن وكيل مجرب خانواده امري حياتي است زيرا تنها داشتن اطلاعات حقوقي كافي نيست و ممكن است يك وكيل بي‌تجربه موكلش را به راحتي به سوي شكست هدايت كند.

وكيل خانواده در مرحله‌ اول بايد طرفين را به صلح و سازش دعوت كند و در صورتي كه طرفين به اين امر رضايت ندادند اقامه‌ دعوا كند. در واقع طرح دعوا آخرين اقدام و راه‌حل براي يك وكيل خانواده است.

با توجه به اينكه وكيل خانواده متخصص دعاوي خانوادگي است روند رسيدگي به پرونده حقوقي را با پيشرفت قابل توجهي مواجه مي‌كند.

وكيل خانواده علاوه بر اينكه رسيدگي به دعاوي حقوقي شما را بر عهده دارد وظيفه مشاوره را نيز بر عهده دارد و در حين پيشبرد پرونده موكل خود را در جريان پرونده قرار مي‌دهد و مشاوره حقوقي لازم را نيز در اختيار او قرار مي‌دهد.

مهم‌ترين دعاوي خانوادگي

درخواست نفقه

مرد بايد در صورت تمكين زن، خرج زندگي زن را بدهد و در صورتي كه نفقه زن را نپردازد زن مي‌تواند به دادگاه مراجعه كرده و نفقه گذشته و حال خود را درخواست نمايد.

نفقه يك حق قانوني براي زن است و قانونگذار از او حمايت خواهد كرد. نفقه‌ زن يك طلب ممتاز است يعني نسبت به ساير طلبكاران فرد مديون ارجحيت دارد.

توصيه مي‌كنيم مقاله مطالبه نفقه را مطالعه نماييد.

توصيه مي‌كنيم مقاله طلاق و نفقه را مطالعه نماييد.

توصيه مي‌كنيم مقاله نحوه پيگيري دادخواست نفقه را مطالعه نماييد.

درخواست مهريه | وكيل خانواده

به محض وقوع عقد زن مالك نيمي از مهر مي‌شود و بعد از وقوع نزديكي زن مالك تمام مهر مي‌شود و هر زماني كه درخواست كند مرد موظف است تمام مهر او را بپردازد و در صورتي كه از اين امر امتناع ورزد با ضمانت اجراي قانون در اين زمينه مواجه خواهد شد.

در صورتي كه پرونده خود را به يك وكيل خانواده سپرده باشيد براي پيگيري پرونده خود از زمان طرح دادخواست تا مرحله اجرا حكم نيازي به حضور موكل نيست و تمام اين مراحل را وكيل به تنهايي مي‌تواند انجام دهد بدون اينكه موكل وقت خود را از دست بدهد. تنها در صورتي حضور موكل ضروري است كه در ابلاغ حضور موكل لازم و ضروري عنوان شده باشد و اين موضوع در ابلاغيه قيد شده باشد.

دعاوي خانوادگي كه در صلاحيت دادگاه خانواده است

طبق ماده ۴ قانون حمايت از خانواده رسيدگي به امور زير در صلاحيت دادگاه خانواده مي‌باشد:

ازدواج دائم، ازدواج موقت، اجازه پدر و جد پدري در ازدواج، خسارت‌هاي ناشي از بر هم خوردن نامزدي، ازدواج مجدد، شروط مندرج در ضمن عقد ازدواج، نفقه، نفقه اقارب، اجرت‌المثل ايام زوجيت، تمكين نشوز، طلاق، رجوع، فسخ و انفساخ، بذل مدت، حضانت فرزند و ملاقات او، نسب، رشد، حجر و رفع آن، قيموميت، ولايت قهري، امور مربوط به ناظر و امين اموال محجورين، امور راجع‌به غايب مفقودالاثر، سرپرستي كودكان بي‌سرپرست، تغيير جنسيت، اهدا جنين، جهيزيه، وصيت و امور مربوط به آن.

توصيه مي‌كنيم مقاله دادگاه خانواده را مطالعه نماييد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص وكيل خانواده، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون وكيل خانواده پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما

 

 

متنبع : وكيل خانواده

امتیاز:
بازدید:
برچسب: وكيل خانواده،
موضوع:
[ ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۱۰:۵۷ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی