مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

امروزه معاملات املاك يكي از معاملات پر ريسك و پر دردسر محسوب مي‌شود. بيشتر پرونده‌هاي حاضر در دادگاه‌ها، دادسرا‌ها و مراكز قضايي مربوط به دعاوي ملكي مي‌باشد. اين دعاوي و پرونده‌ها مي‌تواند ناشي از اين باشد كه فرد مورد سوء‌استفاده قرار گرفته و يا ناشي از عدم آگاهي خريدار و فروشنده از قوانين و موازين حقوقي باشد. براي فهم آسان اين مطالب و بررسي بيشتر راجع به موضوع دعواي ملكي و انواع آن در ادامه توضيحاتي ارائه مي‌دهيم.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

منبع : دعواي ملكي

دعواي ملكي

موضوع اين گونه دعاوي مربوط به املاك است. دعاوي ملكي به سه دسته حقوقي و ثبتي و كيفري تقسيم مي‌شود كه به توضيح هر يك از آن‌ها مي‌پردازيم.

دعاوي ملكي حقوقي

دعاوي ملكي غالبا حقوقي هستند و براي اقامه دعوا بايد به دادگاه حقوقي مراجعه و طبق قانون آيين دادرسي مدني پيش برويم. در ادامه به بررسي انواع اين دعاوي ملكي حقوقي مي‌پردازيم.

توصيه مي‌كنيم مقاله وكيل ملكي را مطالعه نماييد.

الزام به تنظيم سند رسمي

وقتي كه ملك غير‌منقولي از شخصي به شخص ديگر به وسيله خريد و فروش و مانند آن منتقل مي‌شود بايد براي مالك جديد سند رسمي تنظيم شود، زيرا كسي مالك شناخته مي‌شود كه سند رسمي داشته باشد. گاهي اوقات برخي از فروشندگان ملك به دلايلي براي تنظيم سند حاضر نمي‌شوند كه خود اين موضوع موجب شكايت خريدار مي‌شود.

دريافت و درخواست اجرت‌المثل | دعواي ملكي

اين دعوي مربوط به تخليه ملك توسط مستاجر در زمان مشخص است. در اينجا مبلغ معين شده به عنوان ضرر و زيان عدم تخليه ملك كه در اجاره‌نامه قيد شده را مي‌توان از اين طريق پيگيري كرد.

ابطال قرارداد

اين دعوي مربوط به زماني است كه مشكلي در قرارداد ملكي به وجود آمده كه يكي از طرفين رضايت به ابطال آن ندارد ( يعني يك طرف راضي نيست كه معامله از بين برود ).

مطالبه سرقفلي و در اختيار داشتن حق كسب و پيشه

در قرارداد‌هاي سرقفلي كه اتكا به مشتريان وفادار و خوش نام دارد، حق كسب و پيشه معين مي‌شود. حالا اگر فرد بخواهد قرارداد را فسخ كند يا دستور به تخليه ملك دهد بايد اين حق را براي مستاجر در نظر بگيرد.

از ديگر دعاوي ملكي حقوقي، دعاوي مربوط به الزام به دريافت صورت‌مجلس تفكيكي براي ساختمان‌هايي با واحد‌هاي مستقل و چندگانه، الزام به دريافت پايان كار، فسخ قراردادهايي كه از نظر قانوني مشكل دارند، افزايش يا كاهش ميزان اجاره‌بها بر اساس عرف جامعه مي‌باشد.

دعاوي ملكي ثبتي | دعواي ملكي

حوزه و محدوده اين گونه دعاوي را نمي‌توان خارج از دعاوي حقوقي دانست اما به دليل اهميت دعاوي ملكي ثبتي اين دسته را جداگانه بيان مي‌كنيم.

دعاوي ملكي ثبتي بيشتر مربوط به سند ملك مي‌باشد بنابراين ماهيت اينگونه دعوا مربوط به حوزه اسناد و املاك است.

از انواع دعاوي ثبتي مي‌توان به ابطال سند رسمي، ابطال سند مالكيت معارض، توقيف عمليات اجرايي در مراحل مختلف كار و افراز ملك، اجراي ثبت و مانند آن اشاره كرد.

دعاوي ملكي كيفري

اين دعاوي مربوط به زماني مي‌باشد كه هنگام معامله جرم هم اتفاق افتاده است. مرتكب با آگاهي و دانش كامل نسبت به مواد حقوقي و با علم براينكه عمل او جرم است اين كار را انجام مي دهد. تقريبا مي‌توان گفت قاطبه دعاوي ملكي كيفري مربوط به كلاهبرداري و فروش مال غير مي‌باشد.

بنابراين ماهيت اين گونه دعاوي مربوط به ارتكاب جرم توسط افراد مي‌باشد.

توصيه مي‌كنيم مقاله وكيل كيفري را مطالعه نماييد.

از موارد دعاوي ملكي كيفري مي‌توان جرم جعل كردن اسناد ملكي به منظور فريب و كلاهبرداري ديگران، فروش غيرقانوني اموال افراد به يك يا چند فرد ديگر، جرم استفاده و به كارگرفتن سند جعلي در رابطه با معاملات ملكي، خريد و فروش و معامله معارض، تحقق جرم كلاهبرداري در رابطه با خريد و فروش و معاملات ملك و مسكن و … را نام برد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص انواع دعوا، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد . كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون دعواي ملكي پاسخ دهند .

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما

 

 

 

 

 

 

منبع : دعواي ملكي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دعواي ملكي،
موضوع:
[ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۴۰:۱۷ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی