مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

دعاوي ملكي دعاوي هستند نظير دعواي الزام به تنظيم سند، دعواي الزام به ايفاي تعهد، دعواي الزام به اخذ صورت مجلس تفكيكي، رفع مزاحمت، تخليه و مواردي از اين قبيل. وكيلي كه به اين دعاوي رسيدگي مي‌كند لازم است وكيل ملكي باشد به عبارت ديگر منشاء اين گونه دعواها ارتباطي است كه ميان اموال غيرمنقول و انسان مي‌باشد كه هر كدام از آن‌ها روند قانوني مربوط به خودشان را دارند آن چيزي كه اهميت دارد دانش و تجربه وكيلي است كه اين پرونده را به دست مي‌گيرد چرا كه اين دانش و تجربه سرنوشت پرونده را مشخص مي‌كند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

منبع : وكيل ملكي و اراضي

منظور از ملك چيست ؟

دسته‌بندي‌هاي بسياري در خصوص ملك مطرح شده است اما اكثر دعاوي ملكي در خصوص ملك مشاعي و مفروز مي‌باشد.

ملك مشاعي

وقتي از ملك مشاعي صحبت مي‌كنيم منظور ما ملكي است كه مشترك است بين چند نفر. در واقع ملك مشاع بين مالكين است. به عبارت ديگر مي‌توان گفت ملكي است كه بيش از يك مالك داشته باشد و تمام آن مالكين در تمام جز به جز آن ملك نسبت به سهمي كه دارند از حق مالكيت برخوردار باشند.

ملك مفروز

برخلاف ملك مشاعي منظور از ملك مفروز ملكي است كه در مالكيت يك شخص قرار گرفته است اعم از اينكه آن شخص حقيقي يا حقوقي باشد.

حقوق اشخاص در خصوص املاك

حقوقي كه اشخاص در حوزه املاك دارند بايد مورد توجه وكيل ملكي باشد. در واقع وكيل ملكي وظيفه دارد كه به حقوق اشخاص در املاك تسلط داشته باشد تا بتواند از آن‌ها دفاع كند. در مواردي اين حقوق مربوط مي‌شوند به شخص مالك و در موارد ديگر مربوط مي‌شوند به اشخاص ثالث.

حقوق شخص مالك

شخصي كه مالك يك ملك است مي‌تواند هر گونه تصرفي كه مي‌خواهد در ملكش انجام دهد. البته مالك بايد به يك نكته توجه كند و آن هم اين است كه تصرف او نبايد موجب شود كه براي ديگري مزاحمت ايجاد كند. به عبارت ديگر تصرف او بايد در حدود متعارف باشد در اين صورت هيچ شخص ثالثي ضرر نمي‌كند و از طرفي هم تنها قانون مي‌تواند مال را از تصرف مالك خارج كند.
اگر يك ملك شامل گياهان و درخت‌هايي نيز باشد كليه آن گياهان و درخت‌ها كه در آن ملك رشد كرده‌اند متعلق هستند به مالك. همچنين ميوه‌هاي آن درختان نيز چنين وضعيتي دارند.

توصيه مي‌كنيم مقاله حق مالكيت را مطالعه نماييد.

توصيه مي‌كنيم مقاله اثبات مالكيت را مطالعه نماييد.

حقوق شخص ثالث

منظور ما از حقوق شخص ثالث حقوق آن شخص در ملك ديگري مي‌باشد مانند حق وقف، حق ارتفاق، حق انتفاع و مواردي از اين قبيل كه مي‌توان از آن‌ها به عنوان دعاوي شايع نيز ياد كرد.

خصوصيات وكيل ملكي

آن چيزي كه در درجه اول اهميت دارد دانش و تجربه شخص مي‌باشد. نكته‌اي كه بايد به آن توجه كرد اين است كه تمام وكلاي دادگستري مي‌توانند در تمام پرونده‌هاي ثبتي، كيفري، حقوقي، ملكي و خانواده وارد شوند اما اگر در خصوص دعاوي مربوط به ملك به وكيل ملكي مراجعه كنيد احتمال موفقيت آميز بودن آن پرونده به نفع شما بيش‌تر خواهد بود. همچنين وكيل ملكي بايد مسلط باشد به قوانين مربوط به ملك و همچنين مقررات حقوقي، كيفري و ثبتي امور املاك تا بتواند به بهترين نحو از موكلين خود دفاع كند.

توصيه مي‌كنيم مقاله وكيل كيفري را مطالعه نماييد.

توصيه مي‌كنيم مقاله وكيل حقوقي را مطالعه نماييد.

توصيه مي‌كنيم مقاله وكيل مالياتي را مطالعه نماييد.

دعاوي رايج در خصوص ملك

تعدادي از دعاوي به سبب تكرار از دعاوي رايج در اين حوزه محسوب مي‌شوند كه در ادامه به بررسي تعدادي از آن‌ها مي‌پردازيم.

دعواي خلع يد | وكيل ملكي

تصور كنيد كه مالك يك ملك به شخص ديگري اجازه مي‌دهد كه در ملكش تصرف كند و قطعاً براي اين تصرف مدتي را تعيين مي‌كند. اگر بعد از پايان اين مدت متصرف به طور غيرقانوني تصرف را ادامه دهد مالك مي‌تواند از او شكايت كند و به اين دعوي دعواي خلع يد مي‌گويند.

دعواي تخليه | وكيل ملكي

قرارداد اجاره قراردادي است كه داراي مدت است. اگر بعد از پايان مدت مستأجر قراردادش را تمديد نكند و از طرفي ملك را نيز تخليه نكند در اين صورت مالك آن ملك مي‌تواند به شوراي حل اختلاف محل وقوع ملك رفته و دعواي تخليه را اقامه كند.

دعواي رفع مزاحمت | وكيل ملكي

دعواي رفع مزاحمت بين مالك يك ملك و شخصي است كه در تصرف او ايجاد مزاحمت كرده است در اين صورت مالك براي اين‌كه آن مزاحمت را رفع كند طرح دعوي مي‌كند. بنابراين مي‌توان گفت كه دعواي رفع مزاحمت در گروه دعاوي تصرف قرار مي‌گيرد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص وكيل ملكي و اراضي، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد . كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون وكيل ملكي و اراضي پاسخ دهند .

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما

 

 

 

 

 

 

منبع : وكيل ملكي و اراضي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: وكيل ملكي و اراضي،
موضوع:
[ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۵۳:۳۷ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی