مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

طبق آمار معمولا اكثر زوجين پس از ازدواج اقدام به فرزندآوري مي‌كنند. اما برخي از زوجين نيز به دلايل بيولوژيكي و… صاحب فرزند نمي‌شوند و راه قانوني چنين افرادي پذيرفتن سرپرستي يك كودك است. در ادامه قصد داريم در مورد سرپرست كودكان توضيحات مفصلي را خدمتتان ارائه دهيم، با ما همراه باشيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

منبع : سرپرست كودكان

حكم سرپرستي كودكان ‌بي‌سرپرست و بد سرپرست | سرپرست

همانطور كه مي‌دانيم هر فرد پس از به دنيا آمدن نياز به يك سرپرست صالح دارد كه از او نگهداري نموده و نياز‌هايش را برطرف نمايد. اما در برخي موارد ديده مي‌شود كه پدر و مادر فرزند از دنيا مي‌روند و يا اينكه ‌پدر و مادرش به علت ارتكاب جرم، اعتياد و… مناسب سرپرستي او‌ نيستند كه در اين ‌صورت كودك ‌بي‌سرپرست يا بدسرپرست است و قاضي دادگاه طي حكمي سرپرستي او را به فردي صالح واگذار مي‌كند.

طبق اين ‌حكم زن و شوهري كه تمايل به سرپرستي آن فرزند دارند مي‌توانند اين موضوع را به دادگاه اعلام نمايند و با موافقت دادگاه براي يك مدت موقتي سرپرستي آن فرزند را به عهده بگيرند. قاضي ابتدا براي يك مدت شش ماهه فرزند را به زن و شوهر متقاضي تحويل مي‌دهد و اگر آن دو وظايف خود را در اين شش ماه به خوبي انجام دادند مي‌توانند سرپرستي كودك را به صورت دائمي دريافت كنند.

نحوه صدور حكم سرپرستي كودكان ‌بي‌سرپرست يا بد سرپرست

براي صدور حكم زن و شوهر متقاضي مي‌بايست درخواست سرپرستي خود را به دادگاه تقديم نمايند. قاضي درخواست آن‌ها را بررسي نموده و اگر درخواست صحيح بود و آن‌ها شرايط انجام اين كار را داشتند با درخواست موافقت مي‌كنند. براي صدور اين حكم زن و شوهر مي‌بايست اثبات كنند كه توانايي پرداخت هزينه‌هاي زندگي و تحصيل فرزند را تا سن‌ بلوغ او دارند و نيز بايد اموالي را كه دادگاه تعيين مي‌كند به نام فرزندخوانده بزنند تا در صورت فوت والدين كودك دچار تنگدستي نشود.

همچنين براي صدور اين حكم زن و شوهر مي‌بايست به ثبت احوال مراجعه نموده و شناسنامه خود و فرزند را مجددا دريافت نمايند و در شناسنامه فرزند نام پدر و مادر را ذكر كنند تا پس از انجام اين مراحل حكم سرپرستي توسط قاضي صادر گردد. در صورتي كه زن و شوهر بتوانند در شش ماهه اول سرپرستي وظايف خود را به خوبي انجام دهند و در انجام مراحل بالا نيز موفق شوند علاوه بر اينكه حكم سرپرستي دريافت مي‌كنند بلكه حتي مي‌توانند به صورت دائم سرپرست آن‌ كودك شوند.

تكليف حكم سرپرستي در صورت فوت زن و شوهر

چنانچه زن و شوهر پس از دريافت حكم سرپرستي موقت يا دائمي فوت كنند دادگاه اين حكم ‌را براي زن و شوهر ديگري صادر مي‌كند تا كودك بدون سرپرست باقي نماند. حتي اگر زن و شوهر ديگري براي سرپرستي آن كودك متقاضي نباشند دادگاه او را طي حكمي به بهزيستي منتقل مي‌كند تا در آنجا از او مراقبت كنند.

برخي قوانين مهم سرپرستي كودك

  • در صورتي كه زن و شوهر در شش ماه اول سرپرستي از اين كار پشيمان شوند مي‌توانند‌ كودك را تحويل دهند و اين موضوع را اعلام نمايند.
  • اگر زن و شوهر متقاضي در شش ماهه اول سرپرستي در تربيت فرزند و تامين مخارج او به خوبي عمل نكنند قاضي حكم سرپرستي آن‌ها را فسخ نموده و به اشخاص ديگري واگذار مي‌كند.

سوالات متدوال

علت صدور حكم سرپرستي كودك چيست‌ ؟

اگر كودكي بي‌سرپرست يا بد سرپرست باشد دادگاه حكم ‌سرپرستي او را صادر خواهد كرد.

اگر زن و شوهر متقاضي وظايف خود را در قبال كودك انجام ندهند تكليف چيست‌ ؟

اگر زن و شوهر متقاضي وظايف خود را در رابطه با فرزند به انجام نرسانند حكم سرپرستي آن‌ها فسخ مي‌شود. 

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص سرپرستي كودكان، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون سرپرستي كودكان پاسخ دهند.

 

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما

 

 

 

 

منبع : سرپرست كودكان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: سرپرست كودكان،
موضوع:
[ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۲۵:۰۲ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی