مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

هرگاه دو فرد ‌‌‌مي‌خواهند با يكديگر معامله‌‌‌‌اي انجام دهند ميان آن‌ها قراردادي بسته ‌‌‌مي‌شود تا ‌بيشتر به هم اعتماد كنند و تعهد آن‌ها نسبت به معامله اثبات گردد. اما در برخي از اين‌قرارداد‌‌‌‌ها اشكالاتي به وجود ‌‌‌مي‌آيد كه ‌دادگاه حكم تعيين وجه التزام را صادر ‌‌‌مي‌نمايد. در ادامه قصد داريم توضيحاتي را در خصوص وجه التزام و نحوه تعيين آن‌خدمتتان ارائه دهيم،با ما همراه باشيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

منبع : وجه التزام

وجه التزام چيست ؟

هرگاه دو فرد قصد معامله با يكديگر را دارند ‌‌‌مي‌بايست قراردادي را امضا كنند تا طبق آن‌ قرارداد هر كدام وظايف خود را به خوبي انجام دهند. اگر بخواهيم وجه التزام را با يك مثال ساده توضيح دهيم بايد بگوييم‌‌‌‌ در قراردادي كه براي اجاره خانه بسته ‌‌‌مي‌شود صاحب خانه موظف است كه در تاريخ تعيين شده خانه را به مستاجر تحويل دهد و مستاجر نيز موظف ‌‌‌مي‌شود كه پس از اتمام مدت زمان اجاره آن‌ را در تاريخ معين شده تخليه نموده و به صاحبش بازگرداند. اما اگر صاحبخانه يا مستاجر تحويل خانه را به زمان ديرتري موكول كنند كه در قرارداد ذكر نشده است ‌‌‌مي‌بايست مبلغي را به طرف مقابل ‌به عنوان ديركرد بپردازند.

اين مبلغ به اين دليل به افراد پرداخت ‌‌‌مي‌شود كه آن‌‌‌‌ها از خانه يا هر مال ديگري در تاريخي كه‌ در قرارداد ذكر نشده است استفاده كرده‌اند و مال در آن‌ تاريخ در اختيار شخص مقابل بوده است و آن مالي كه به عنوان ديركرد پرداخت ‌‌‌مي‌شود در واقع همان و‌جه التزام ‌‌‌مي‌باشد.

نحوه تعيين وجه التزام چگونه است‌‌‌ ؟

تعيين و‌جه التزام معمولا با توافق طرفين انجام ‌‌‌مي‌شود، طرفين در قرارداد ذكر ‌‌‌مي‌كنند كه هر كدام در صورت تحويل ندادن مال ‌‌‌مي‌بايست خسارتي را به عنوان ديركرد پرداخت كنند و اين موضوع در واقع باعث شده كه افراد در تحويل مال‌‌‌‌ به طرف ديگر ديركرد نداشته باشند. وجه التزام ‌‌‌مي‌بايست حتما در قرارداد ذكر شود تا افراد به مشكل برنخورند. در ادامه نحوه شرح وجه التزام در قرارداد را بيان نموده‌‌‌‌ايم:

آقاي….. و آقاي….. طبق اين قرارداد موظف هستند كه وظايف خود را در اين معامله‌‌‌‌ انجام دهند. آقاي…. طبق اين قرارداد ملزم ‌‌‌مي‌باشد كه خانه را در تاريخ …. به آقاي ….. كه صاحب ملك ‌‌‌مي‌باشد‌‌‌‌ تحويل دهد. چنانچه آقاي…. از تحويل ملك به صاحبش‌‌‌‌ خودداري نمايد ‌‌‌مي‌بايست مبلغ…… را به عنوان ديركرد روزانه‌‌‌‌ به او پرداخت نمايد.

سوالات متداول

وجه التزام چيست‌‌‌ ؟

مبلغي كه به عنوان دير كرد در تحويل مال به افراد پرداخت ‌‌‌مي‌شود.

تعيين وجه التزام به عهده چه كسي است‌‌‌ ؟

به عهده طرفين معامله.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در اين زمينه به سايت وكيل دات كام مراجعه نماييد و از خدمات ويژه اين سايت بهره مند گرديد. مركز وكيل دات كام شما را در حل پرونده‌‌‌‌هاي حقوقي خود ياري ‌‌‌مي‌نمايد. از بهترين خدمات اين مركز ‌‌‌مي‌توان به حل انواع پرونده‌‌‌‌هاي حقوقي و ارائه مشاوره حضوري و تلفني اشاره نمود. با مراجعه به اين مركز ‌‌‌مي‌توانيد به نتيجه رسيدن پرونده حقوقي خود را تسريع بخشيد و آن را به نتيجه دلخواه برسانيد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص وجه التزام، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون وجه التزام پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما

 

 

 

 

 

منبع : وجه التزام

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۰۰:۵۲ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی