مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

در اين مقاله مي‌خواهيم به جرايم تعزيري درجه هفت و هشت بپردازيم. در خصوص جرايم تعزيري درجه هفت و هشت بايد بيان كنيم كه اگر اين دسته از جرائم تعزيري را از حيث شدت و ميزان مجازات مورد بررسي قرار دهيم متوجه مي‌شويم كه اين درجه از جرائم به نسبت ساير جرائم كم‌اهميت در نظر گرفته مي‌شوند. در طبقه‌بندي‌اي كه از مجازات‌هاي تعزيري صورت گرفته است، جرائم تعزيري درجه هفت و هشت در پايين‌ترين رده واقع مي‌شوند. در ادامه به بيان نكاتي در اين خصوص مي‌پردازيم و به نگاه جامعي از اين موضوع دست پيدا مي‌كنيم.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

منبع : جرايم تعزيري درجه هفت و هشت

جرايم تعزيري درجه هفت و هشت

مطابق آنچه كه در ماده 19 قانون مجازات اسلامي مصوب سال 1392 آمده است مجازات‌هاي تعزيري درجه هفت عبارتند از: حبس از نود و يك روز تا شش ماه، جزاي نقدي بيش از ده ميليون ريال تا بيست ميليون ريال، شلاق از يازده تا سي ضربه و محروميت از حقوق اجتماعي تا شش ماه. همچنين در اين ماده به مجازات‌هاي تعزيري درجه هشت نيز اشاره شده است كه عباتند از: حبس تا سه ماه، جزاي نقدي تا ده ميليون ريال و شلاق تا ده ضربه.

آيا جرائم تعزيري درجه هفت و هشت در دادسرا مطرح مي‌شوند ؟

جرايم تعزيري درجه هفت و هشت ابتدا در دادسرا مطرح مي‌شوند تا تحقيقات مربوط به پرونده انجام شود ولي در خصوص جرائم تعزيري بايد توجه كنيم كه مطابق نظر قانون گذار پرونده‌هايي كه به اين جرايم مربوط مي‌شوند به طور مستقيم در دادگاه رسيدگي مي‌شوند. ممكن است كه در خصوص چرايي اين امر براي شما سوال ايجاد شود در پاسخ بايد بيان كنيم كه جرائم تعزيري درجه هفت و هشت همان طور كه پيش‌تر اشاره شد از لحاظ شدت و ميزان مجازات جرائم كم‌اهميتي محسوب مي‌شوند به همين دليل است كه قانون گذار با بيان اين كه پرونده‌هاي مربوط به جرائم تعزيري هفت و هشت به طور مستقيم بايد در دادگاه مطرح شوند، قصد داشته است كه هزينه و وقت دادگستري در دادسرا‌ها اختصاص پيدا كند به جرائمي كه از اهميت بيشتري برخوردار هستند.

نكته‌اي كه بايد به آن توجه شود اين است كه مطابق قانون شوراي حل اختلاف كه در سال 1394 تصويب شده است و يك  قانون خاص به شمار مي‌رود، رسيدگي به گروهي از جرائم توسط اين مرجع اختصاصي قضايي انجام مي‌شود.

اگر يك جرم مستلزم دو مجازات باشد كه يكي از اين مجازات‌ها تعزيري درجه هفت و هشت باشد تكليف به چه صورت است ؟

موقعيتي را تصور كنيد كه يك جرم دو مجازات دارد يكي از آن‌ها ديه و ديگري تعزيري درجه هفت و هشت است. در صورت تحقق چنين موقعيتي بايد به يك نكته توجه كنيم كه قانون گذار به علت كم‌اهميت بودن جرائم تعزيري درجه هفت و هشت از حيث شدت و ميزان مجازات بيان كرده است كه رسيدگي به آن‌ها به طور مستقيم در دادگاه انجام شود. در حالي كه در موقعيتي كه به عنوان مثال بيان شد جرمي كه محقق شده كم‌اهميت نيست و به دليل اهميتي كه دارد براي آن دو مجازات در نظر گرفته شده است. به عبارت ديگر اين جرم ديگر از نظر قانون گذار كم‌اهميت نيست و به همين دليل دادسرا تحقيقات مقدماتي را در خصوص اين جرم انجام مي‌دهد و در نهايت نيز بعد از صادر شدن كيفر خواست، رسيدگي توسط دادگاه انجام مي‌شود.

از طرفي در صورت جلب رضايت شاكي خصوصي و ساير اقداماتي كه بيانگر ندامت از ارتكاب جرم باشد در اين جرايم به طور كلي مي‎‌تواند سبب معافيت از كيفر يا تعليق صدور حكم بشود كه اين موارد را به كيفيات مخففه مجازات مي‌شناسيم.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص جرايم تعزيري درجه هفت و هشت، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد . كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون جرايم تعزيري درجه هفت و هشت پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما

 

 

 

 

منبع : جرايم تعزيري درجه هفت و هشت

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۳۰:۲۱ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی