مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

در برخي موارد افراد قصد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌كنند كه معامله‌اي را با يكديگر انجام دهند و يا مسئوليتي را به عهده بگيرند كه در اين موارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مي‌توانند از تنظيم عقد و قرارداد استفاده كنند تا بهتر به يكديگر اعتماد نمايند و نسبت به تعهدات خود پايبندتر باشند. در ادامه قصد داريم مفهوم عقد و قرارداد را برايتان شرح دهيم، با ما همراه باشيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
 
 
 

عقد و قرارداد به چه معناست ؟

شايد شما نيز بارها كلمه عقد را شنيده باشيد ولي از مفهوم آن‌ در قوانين كشور اطلاعي نداشته باشيد كه در اين باره بايد بگوييم عقد نيز يك نوع قرارداد به حساب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌آيد كه طي تنظيم آن افراد موظف ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌شوند مسئوليت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هايي را به عهده بگيرند و اموري را انجام دهند. تنظيم عقد در موارد زيادي اتفاق ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌افتد كه اين موارد شامل عقد بيع، عقد رهن، عقد مضاربه، عقد اجاره و… ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌شوند. عقد در قوانين كشور انواع مختلفي دارد و در شرايط مختلف تنظيم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌گردد. در ادامه انواع آن را‌ ذكر كرده‌ايم:

عقد تمليكي

در عقد تمليكي دو طرف موظف هستند كه مالي را به ديگري بدهند و در عوض آن مال ديگري را دريافت نمايند. عقد تمليكي شامل عقود بيع، معاوضه، اجاره و…‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مي‌شود.

عقد و قرارداد عهدي

در عقد عهدي يك طرف عقد ملزم به انجام كاري خواهد شد، عقد عهدي شامل عقودي مثل كفالت، حواله، ضمانت و… ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌شود.

عقد و قرارداد اذني

عقد اذني نيز يكي از انواع عقد به حساب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌آيد كه در آن‌ هيچ كدام از طرفين ملزم به انجام كاري مشخص نيستند و صرف اذن و اجازه يك طرف جواز انجام اموري از جانب ديگريست. عقد اذني شامل مواردي مثل وكالت، عاريه، وديعه و… ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌شود.

مفهوم قرارداد چيست ؟

مفهوم قرارداد اين است كه دو طرف در قبال يكديگر مسئوليت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هايي دارند كه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌بايست آن‌ها را به خوبي انجام دهند. براي مثال در قرارداد يك طرف موظف به تحويل خانه‌اش به ديگري ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌شود و طرف مقابل نيز بايد اجاره بهاي آن خانه را پرداخت كند. عقد و قر‌ارد‌اد بسيار شبيه به هم هستند اما تنها موردي كه آن‌ها را از يكديگر متمايز ساخته است اين است كه عقد شامل موارد مشخصي مثل بيع، رهن و…‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مي‌شود اما قرار‌دا‌د تما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي توافقات بين فردي را در بر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌گيرد.

وجه مشترك عقد‌ و قرارداد چيست ؟

وجه مشترك ميان عقد و قرا‌رداد تعهد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌باشد، اين به اين معني است كه در هر دو مورد عقد و قر‌ارداد هر دو طرف متعهد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌شوند و ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌بايست به تعهدات خود پايبند بوده و وظايف خود را انجام دهند.

سوالات متداول

عقد به چه معناست ؟

عقد به اين معني است كه دو يا چند نفر در قبال يكديگر مسئوليت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هايي را به عهده گرفته و اموري را انجام خواهند داد.

وجه مشترك عقد و قرارداد چيست ؟

تعهد.

آيا قرارداد شامل تمام عقود ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌شود ؟

بله.

مركز معتبر وكيل دات كام شما را در حل پرونده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاي حقوقي خود ياري ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌نمايد. از بهترين خدمات اين مركز ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌توان به حل انواع پرونده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاي حقوقي و ارائه مشاوره حضوري و تلفني اشاره نمود.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص عقد و قر‌ارداد، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون عقد و قرار‌داد پاسخ دهند.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

 
امتیاز:
بازدید:
برچسب: عقد و قرارداد،
موضوع:
[ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۳۶:۴۹ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی