مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

وصيت قبل از فوت عمل پسنديده و مستحبي است كه بسيار به آن توصيه شده است و باعث كاهش اختلافات ارث و ميراثي مي‌شود. وصيت داراي انواع و اقسام مختلفي مي‌باشد كه اگر بخواهيم اقسام وصيت را نام ببريم مي‌بايست به وصيت عهدي و تمليكي اشاره كنيم. در ادامه در مورد وصيتنامه عهدي و تمليكي توضيحات مختصري را خدمتتان ارائه نموده‌‌‌ايم، با ما همراه باشيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

منبع :  وصيتنامه و انواع آن

 

 

 

وصيتنامه چيست ؟

وصيت نامه به تصميم فرد در خصوص اموالش پس از وفات گويند. فرد در وصيت نامه مي‌تواند تا يك سوم اموالش را به هر كس كه مي‌خواهد ببخشد و كسي نمي‌تواند با اين امر مخالفت كند.

انواع وصيتنامه

وصيت عموما به دو دسته تقسيم مي‌شود كه توضيحات آن در ادامه خواهد آمد.

وصيت عهدي

وصيت عهدي به وصيتي گفته مي‌شود كه طي آن فرد متوفي از شخص ديگري مي‌خواهد كه پس از مرگش امور مربوط به او را انجام دهد. براي مثال فرد متوفي از شخص قابل اعتمادش مي‌خواهد كه پس از مرگش از فرزندان او به خوبي مراقبت نمايد كه در اينجا وصيت عهدي صورت گرفته است.

اگر فردي كه در وصيت بايد امور را به انجام برساند در زمان حيات وصيت كننده اعلام‌ كند كه اين ‌كار را انجام ‌نمي‌دهد از نظر قانوني ديگر مسئوليتي ندارد اما اگر بعد از مرگ متوفي و با وجود پذيرش قبلي بخواهد كه به وصيت او عمل نكند اجازه اين كار را نخواهد داشت.

وصيت تمليكي | انواع وصيت

وصيت تمليكي به وصيتي گفته مي‌شود كه شخص وصيت كننده يكي از املاك خود را پس از مرگ به شخصي كه تمايل دارد مي‌بخشد. براي مثال پدر وصيت مي‌كند كه پس از مرگش خانه‌اش به نام پسرش شود كه در اين صورت وصيت تمليكي خواهد بود و براي پسر منفعت خواهد داشت.

در وصيت تمليكي شخص متوفي مي‌تواند تا يك سوم اموال خود را وصيت كند اما اگر كل اموال را وصيت كند وارثين ديگر مي‌توانند پس از مرگش با وصيت او مخالفت كنند. اگر شخص متوفي پيش از مرگش تمام اموال خود را وصيت كند و وارثين پس از مرگ او موافق اين تصميم باشند بايد به وصيتش عمل كنند و اموالش را به كسي كه وصيت كرده است تقديم نمايند.

سوالات متداول

اقسام وصيت كدامند‌‌‌ ؟

اقسام وصيت دو نوع تمليكي و عهدي مي‌باشند.

در وصيت تمليكي به صورت قانوني چه مقدار از اموال قابل وصيت است ؟

در اين نوع وصيت به طور قانوني تا يك سوم اموال قابل وصيت است.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص وصيتنامه، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون وصيتنامه پاسخ دهند.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما

 

 

 

 

منبع :  وصيتنامه و انواع آن

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۴۸:۵۵ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی