مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

امروزه در كشور ما آمار طلاق بالا رفته است و اين مسئله دلايل متعددي دارد. طلاق يك عامل به شدت آسيب زا در جامعه مي‌باشد كه مي‌تواند بنيان خانواده را نابود سازد. هرگاه زوجين مي‌خواهند از يكديگر جدا شوند مي‌بايست با توجه به شرايط خود به دادگاه خانواده رجوع نموده و طلاق خود را ثبت نمايند. طلاق نيز مانند هر امر حقوقي ديگري انواع مختلفي دارد. براي مثال طلاق توافقي يكي از انواع طلاق‌هايي است كه در صورت توافق زوج و زوجه صورت مي‌گيرد. اما مسئله مهم‌‌‌تر اين است كه اگر افراد مقيم خارج از كشور باشند نحوه طلاق آن‌ها كاملا متفاوت خواهد بود. طلاق در خارج از كشور قوانيني دارد كه اكثر افراد جامعه از آن‌ها مطلع نيستند. در ادامه اين مطلب قصد داريم در خصوص طلاق در خارج از كشور توضيحات مفيد و كاملي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم، با ما همراه باشيد.

منبع : طلاق خارج از كشور

طلاق در خارج از كشور

مطابق قانون هرگاه زوج و زوجه قصد جدايي از يكديگر را داشته باشند اصطلاحا مي‌بايست از يكديگر طلا‌ق بگيرند. طلا‌ق قوانين زيادي دارد كه بايد زوج و زوجه كاملا به آن‌ها توجه داشته باشند. طلا‌ق در داخل كشور مراحل مختلفي دارد و پس از طي برخي مراحل قانوني انجام مي‌گيرد. اما طلا‌ق در خارج از كشور كاملا متفاوت است و مي‌بايست هركدام از زوجين مطابق قانون مراحلي را به انجام برسانند، تا بتوانند از يكديگر جدا شوند.

همانطور كه مي‌دانيد ايرانيان زيادي مقيم كشور‌هاي خارجي مي‌باشند و در ايران زندگي نمي‌كنند. حال اگر يك زوج ايراني كه مقيم خارج از كشور هستند بخواهند از يكديگر جدا شوند بايد چه مراحلي را طي كنند؟ پاسخ اين سوال بسيار ساده است. شما چه در داخل كشور ساكن باشيد و چه مقيم كشور‌هاي ديگر باشيد مي‌بايست طلا‌ق خود را با توجه به قوانين ايران به ثبت برسانيد.

اين يعني اگر شما در خارج از كشور از همسر خود جدا شويد و طلا‌قتان بر اساس قوانين ايران صورت نگرفته باشد قابل قبول نبوده و در ايران به ثبت نمي‌رسد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

مراحل طلاق خارج از كشور

براي اينكه زوجين ايراني مقيم خارج از كشور بتوانند از يكديگر طلا‌ق بگيرند مي‌بايست مراحل زير را به انجام برسانند:

  • ابتدا بايد زوج و زوجه به كنسولگري، سفارت و… ايران در خارج از كشور مراجعه كنند.
  • سپس مي‌بايست از طريق كنسولگري يا سفارت ايران در آن كشور خارجي مدارك خود را به همراه يك وكالتنامه طلا‌ق براي وكيلشان در ايران ارسال كنند.
  • وكيل با در دست داشتن آن مدارك و وكالتنامه به دادگاه رجوع مي‌نمايد و حكم طلا‌ق را اخذ خواهد كرد. سپس طلا‌ق را در محضر به ثبت رسمي‌ خواهد رساند.
  • در مرحله آخر وكيل شناسنامه‌هاي مهر خورده زوجين را به همراه طلا‌قنامه برايشان ارسال خواهد نمود و طلا‌ق آن‌ها به طور رسمي ثبت خواهد گرديد.

نكته: براي طلا‌ق در خارج از كشور روش‌هاي مختلفي وجود دارد، اما بهترين روش ارسال وكالتنامه براي وكيل در ايران مي‌باشد كه در بالا به آن پرداخته‌‌ايم.

براي دريافت مشاوره طلاق مقاله مربوطه را مطالعه فرماييد.

براي كسب اطلاع در خصوص طلاق توافقي مقاله مربوطه را مطالعه فرماييد.

عدم توافق زوج يا زوجه براي طلاق در خارج از كشور

طلا‌ق در خارج از كشور حالت‌هاي مختلفي دارد. توضيحاتي كه در بالا ارائه شد در صورتي عملي خواهند شد كه طلا‌ق به صورت توافقي انجام گيرد. اما گاهي ممكن است طلا‌ق توافقي نبوده و برخي مشكلات ديگر نيز در خارج از كشور وجود داشته باشند. در زير نحوه طلا‌ق غير توافقي در خارج از كشور را شرح داده‌‌ايم:

  • موافق نبودن زوجه يا زوجه

در برخي موارد ممكن است زوجه با طلا‌ق موافق نبوده باشد و زوج در خواست طلا‌ق داده باشد. در اين صورت زوج براي اينكه بتواند در خارج از كشور از همسرش جدا شود مي‌بايست به همراه وكالتنامه دلايل موجه قانوني نيز داشته باشد. اين مورد در خصوص عدم توافق زوج نيز صدق مي‌كند و اگر زوج نيز موافق طلا‌ق نباشد زوجه مي‌بايست دلايل خود را به وكيلش اعلام نمايد و آن‌ها را به اثبات برساند.

براي كسب اطلاع در خصوص دعاوي طلاق طرح شده از جانب مرد و زن و مراحل آن مقاله مربوطه را مطالعه فرماييد.

اگر يكي از زوجين در ايران و ديگري مقيم خارج از كشو‌ر باشد طلا‌ق چگونه انجام مي‌گيرد ؟

در برخي موارد ديده مي‌شود كه زوج يا زوجه در ايران ساكن هستند. براي مثال زوج در ايران و زوجه در يك كشور ديگر ساكن است. اگر چنين شرايطي وجود داشته باشد براي طلا‌ق يكي از حالات زير به وجود خواهد آمد:

  • درخواست طلاق در داخل كشور

اگر فردي كه در ايران ساكن است بخواهد از همسرش كه مقيم يك كشور ديگر است طلا‌ق بگيرد مي‌بايست به دادگاه رجوع نموده و با ارائه دلايل و مدارك كافي راي طلا‌ق را دريافت كند. در اين صورت ابلاغيه‌‌اي براي همسر فرد كه در خارج از كشور ساكن است ارسال مي‌شود و با طي شدن برخي مراحل طلا‌ق ثبت رسمي مي‌شود.

  • درخواست طلاق در خارج از كشور

اگر فردي كه همسرش در داخل كشور ساكن است و خود مقيم يكي از كشور‌هاي خارجي است بخواهد از او جدا شود مي‌بايست قبل از هر كاري به كنسولگري يا سفارت ايران رجوع كند. در مرحله بعد بايد وكالتنامه طلا‌ق را براي وكيلش ارسال كند و در صورت عدم وجود موانع قانوني و… طلا‌ق او به ثبت خواهد رسيد.

نكته: مدت زمان طلا‌ق در خارج از كشور ممكن است كمي طولاني‌‌‌تر باشد و مابين سه ماه تا يك سال زمان مي‌برد.

سوالات متداول

طلا‌ق در خارج از كشور با رعايت چه قوانيني انجام مي‌گيرد ؟

طلا‌ق در خارج از كشور با توجه به قوانين ايران انجام خواهد گرفت.

مدت زمان مورد نياز براي طلا‌ق در خارج از كشور چقدر است ؟

اين موضوع كاملا بستگي به نوع طلا‌ق دارد و مابين سه ماه تا يك سال زمان خواهد برد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص طلاق خارج از كشور، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون طلاق خارج از كشور پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

لحظه به لحظه همراه شماييم

 

 

 

منبع : طلاق خارج از كشور

 
امتیاز:
بازدید:
برچسب: طلاق خارج از كشور،
موضوع:
[ ۲۱ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۱۷:۵۰ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی