مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

طلاق در صورت باردار بودن زن از موقعيت‌‌‌‌‌‌‌‌‌هايي به شمار ‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌رود كه ممكن است زوجين متقاصي طلاق با آن درگير باشند در يك ديدگاه كلي طلاق دو نوع ‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌باشد نوع اول طلاق رجعي است كه در اين نوع از طلاق مرد ‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌تواند در مدت زماني كه به آن عده ‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌گويند به زن رجوع كند و رابطه زوجيت را بار ديگر با او برقرار نمايد نوع دوم از طلاق عبارت است از طلاق بائن، در اين نوع از طلاق بعد از اجراي صيغه طلاق رابطه زوجيت از بين ‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌رود و برخلاف نوع اول يعني طلاق رجعي با رجوع در دوره عده اين رابطه بار ديگر برقرار ‌‌‌‌‌‌‌‌نمي‌شود در اين مقاله قصد داريم طلاق را در شرايطي كه زوجه باردار باشد مورد بررسي قرار دهيم. توصيه ‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌كنيم مقاله مشاوره طلاق را مطالعه نماييد.

 

1-روند قانوني درخواست طلاق در صورتي كه زوجه باردار باشد| طلاق در صورت باردار بودن زن

دادگاه صالح در بررسي طلاق زوج و زوجه در شرايطي كه زوجه باردار باشد تمام تلاش خود را مبني بر اصلاح اين رابطه به جاي طلاق انجام ‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌دهد و در آخر در صورتي كه نتيجه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اي حاصل نشد و هر دو آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها يعني زوج و زوجه طلاق و جدايي را تنها راه حل خود دانستند در اين صورت با يكديگر توافق كرده و دعوايي را تحت عنوان طلاق توافقي به دادگاه صالح ارائه ‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌كنند.

اگر درخواست طلاق تنها از سوي يكي از آن دو باشد و تنها يكي از آن دو طلاق را به عنوان راه حل نهايي در نظر بگيرد شرايط متفاوت است به نحوي كه اگر اين شخص زوج باشد ابتدا بايد مطابق تشريفات خاصي عمل كند و تمام حقوق زوجه را تأمين نمايد اگر اين شخص زوجه باشد بايد اثبات كند كه در عسر و حرج است و شرايط زندگي براي او با سختي و مشقت همراه است و يا اينكه اثبات كند زوج نسبت به شروط ضمن عقد تخلف انجام داده است.

در صورت درخواست طلاق توافقي از سوي زوج و زوجه در حالي كه زوجه باردار باشد بايد درباره شرايط نگهداري آن فرزند و همچنين نفقه زن باردار توافق صورت بگيرد همچنين در خصوص هزينه‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاي وضع حمل بايد به اين نكته اشاره كرد كه تمام هزينه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها بر عهده پدر آن فرزند ‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد طلاق توافقي كليك كنيد.

3-حضانت فرزند| طلاق در صورت باردار بودن زن

در خصوص حضانت آن فرزند بايد به قانون حمايت از خانواده رجوع كرد رجوع كرد در اين قانون بيان شده است‌‌‌‌‌‌‌‌ كه حضانت فرزند تا ۷ سالگي با مادر است و تأمين هزينه‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاي آن فرزند در اين مدت با پدر ‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌باشد توجه كنيد كه استثنايي در اين قانون قابل فرض ‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌باشد اينكه مادر حضانت فرزند را در فرايند طلاق توافقي به پدر اعطا كرده باشد و فرض ديگري نيز قابل تصور است اينكه پدر فرزند بعد از تولد او از دنيا برود و يا اينكه مفقود شود در اين صورت جد پدري ولايت قهري خواهد داشت و همچنين پرداخت نفقه آن فرزند بر عهده جد پدري ‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد نفقه فرزند كليك كنيد.

براي كسب اطلاعات تكميلي مقاله حضانت فرزند را مطالعه نماييد.

4-عده زن| طلاق در صورت باردار بودن زن

زن بعد از طلاق از همسر خود بايد عده نگه دارد معناي واژه عده در اصطلاحات حقوقي به اين شرح است كه زن بعد از فوت همسر خود يا طلاق از همسر خود مدتي نمي‌تواند مجدداً ازدواج كند سه گروه از زنان مي‌توانند بدون رعايت عده بعد از طلاق مجدداً ازدواج كند گروه اول زنان يائسه و گروه دوم زناني هستند كه هنوز ۹ سال آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها تمام نشده است و گروه سوم زناني هستند كه شوهرانشان با آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها نزديكي نكرده‌اند. در خصوص عده زن باردار اين اتفاق نظر وجود دارد كه زن بايد تا زمان وضع حمل خود براي ازدواج مجدد صبر كند.

براي كسب اطلاعات تكميلي در خصوص مدت عده زنان مختلف مقاله مربوطه را مطالعه فرماييد.

بررسي مواد قانوني در خصوص عده

در خصوص موضوع مورد بحث ‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌توان به مواد قانون نيز رجوع كرد به طور مثال ماده ۱۱۵۴ قانون مدني كه از اين قرار است: (عده وفات چه در دائم چه در منقطع در هر حال چهارماه و ده روز است مگر اينكه زن حامل باشد كه در اين صورت عده وفات تا وضع حمل است مشروط بر اينكه فاصله بين فوت شوهر و وضع حمل از چهارماه و ده روز بيشتر باشد و الا مدت عده همان ۴ ماه و ۱۰ روز خواهد بود.) همچنين در متن ماده ۱۱۵۳ قانون مدني آمده است كه (عده طلاق و فسخ نكاح و بذل مدت و انقضا آن در مورد زن حامله تا وضع حمل است).

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص طلاق در صورت باردار بودن زن، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد . كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون طلاق پاسخ دهند.

 

 



:: بازديد از اين مطلب : 1

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۲۲:۵۹ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی