مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

انجام امور حقوقي پيچيده و زمان بر است كه مي‌تواند علاوه بر صرف وقت زياد باعث هزينه‌ها‌يي نيز بشود. افراد براي اينكه بتوانند امور حقوقي و قضايي خود را به انجام برسانند در درجه اول به مراكز قضايي مثل دادگاه‌ها‌ و دادسراها رجوع مي‌كنند. اما در سال‌ها‌ي اخير دستگاه قضا در اقدامي‌ هوشمندانه سامانه‌‌اي‌ را با نام سامانه ثنا طراحي نموده و از اين پس همه افراد مي‌توانند اكثر امور حقوقي خود را بدون رجوع به مراكز قضايي به انجام برسانند. يكي از اموري كه در اين سامانه قابل انجام است پيگيري پرونده قضايي با كد ملي مي‌باشد. در ادامه اين مطلب قصد داريم در مورد پيگيري پرونده قضايي با كد ملي توضيحات مفصلي را خدمتتان ارائه دهيم، با ما همراه باشيد.

 

 منبع : پيگيري پرونده قضايي

 

پيگيري پرونده قضايي با كد ملي در سامانه ثنا

براي پيگيري پرونده قضايي با كد ملي در سامانه ثنا ابتدا فرد مي‌بايست در سامانه ثنا ثبت نام كند. پس از ثبت نام در سامانه با انجام چند مرحله مي‌توان پرونده قضايي را با استفاده از كد ملي پيگيري نمود. مراحل پيگيري پرونده قضايي با كد ملي به شرح زير مي‌باشند:

  • در مرحله اول فرد مي‌بايست وارد سامانه ثنا شده و گزينه اطلاع رساني براي اشخاص را انتخاب كند. عكس
  • پس از انجام موارد بالا صفحه‌‌اي‌ براي فرد نمايش داده مي‌شود كه بايد در آن كد ملي خود را به همراه رمز عبور دريافت شده از دفتر خدمات الكترونيك قضايي وارد كند. عكس
  • در مرحله سوم براي فرد يك رمز موقت ارسال مي‌شود كه مي‌بايست آن را در سامانه وارد كند. عكس
  • چنانچه مراحل گفته شده در بالا به درستي انجام گيرد حساب كاربري فرد بر روي صفحه نمايش داده مي‌شود و سپس فرد مي‌تواند با كليك بر روي گزينه اطلاع رساني مربوط به پرونده‌ها‌ي قضايي پرونده مورد نظر خود را پيگيري كند. عكس

كدام پرونده ها‌ با استفاده از كد ملي قابل پيگيري هستند ؟

همانطور كه گفتيم با كمك كد ملي فرد مي‌تواند پرونده قضايي خود را در سامانه ثنا پيگير‌ي نمايد. پيگير‌ي پرونده با كد ملي مختص موارد خاصي نيست و معمولا مي‌توان با اين روش تمامي پرونده‌ها ‌را پيگير‌ي كرد اما در اين روش تنها پرونده‌ها‌يي در سامانه قابل پيگيري هستند كه در آن‌ها‌ كد ملي فرد نيز ثبت گرديده باشد و در غير اين صورت قابل پيگيري نخواهند بود.

سامانه ثنا چيست ؟

سامانه ثنا يكي از سامانه‌ها‌ي معتبري است كه توسط دستگاه قضايي ايران تاسيس گرديده و در حال خدمت رساني به مردم مي‌باشد. در اين سامانه افراد مي‌توانند به صورت غير حضوري و از راه دور امور حقوقي خود را مثل پيگيري پرونده قضايي با كد ملي، ثبت دادخواست و… به انجام برسانند. نام ديگر اين سامانه عدل ايران مي‌باشد. با كمك ‌اين سامانه ديگر براي انجام بسياري از امور نيازي به رجوع به مراكز قضايي نخواهد بود و اين مهم‌‌‌‌‌تر‌ين مزيت سامانه ثنا مي‌باشد.

سوالات متداول

سامانه ثنا توسط كدام دستگاه تاسيس گرديد ؟

سامانه ثنا توسط دستگاه قضا تاسيس گرديده است.

اگر در پرو‌نده قضا‌يي كد ملي ذكر نشود نمي‌توان پرونده را با كد ملي پيگيري نمود ؟

خير در اين صورت امكانپذير نخواهد بود.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص پيگيري پرونده قضايي، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون پيگير‌ي پرونده قضايي پاسخ دهند.

 

 

 

 منبع : پيگيري پرونده قضايي

 


:: بازديد از اين مطلب : 0

امتیاز:
بازدید:
برچسب: پيگيري پرونده قضايي،
موضوع:
[ ۶ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۳۹:۲۱ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی