مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

همانطور كه مي‌دانيد هرگاه فردي در دادگاه طرح دعوا مي‌نمايد قاضي ادعاي او را بررسي كرده و در خصوص آن ادعا حكمي را صادر خواهد كرد. احكامي كه در دادگاه صادر مي‌شوند بر اساس شرايط و مدارك موجود صادر گرديده‌‌‌‌اند و قاضي تا حد امكان سعي مي‌كند حكمي را صادر كند كه از هر نظر براي هردو فرد خوانده و خواهان مناسب باشد. اما‌ گاهي پيش مي‌آيد كه اشخاص به حكم صادره از طرف قاضي اعتراض مي‌كنند. اعتراض شخص ثالث نيز يكي از همين موارد مي‌باشد. در ادامه اين مطلب قصد داريم در خصوص دعواي اعتراض شخص ثالث توضيحات مفصلي را در اختيارتان قرار دهيم، با ما همراه باشيد.

 

 منبع : دعواي اعتراض شخص ثالث

دعواي اعتراض شخص ثالث

دعواي اعتراض شخص ثالث يكي از دعاوي مطرح شده در دادگاه‌ها مي‌باشد كه ‌امروزه شاهد آن هستيم. شخص ثالث به شخصي گفته مي‌شود كه حقوق او در ميان شكايت و صدور حكم براي دو فرد ديگر ضايع شده است و از بين رفته است. به عنوان مثال خوانده و خواهان در دادگاه طرح دعوا نموده‌‌‌‌اند و قاضي نيز در خصوص دعواي آن‌ها حكمي را صادر كرده است. اما در اين ميان اين ‌حكم به ضرر شخص ثالث است و باعث مي‌شود حقوق او از بين برود. حال اگر شخص ثالث از صدور اين ‌حكم ‌مطلع شود مي‌تواند به دادگاه صادر كننده حكم مراجعه كند ‌و نسبت به حكم صادره اعتراض نمايد. دعواي اعتراض شخص ثالث براي دفاع از حقوق خود داراي شرايط و قوانين خاص خود مي‌باشد.

نحوه طرح دعواي شخص ثالث

طرح دعوا توسط شخص ثالث مي‌بايست در چهارچوب خاص خود صورت بگيرد. شخص ثالث براي اقامه دعوا مي‌بايست ابتدا به دادگاهي كه حكم از طرف آن صادر شده است رجوع كند. پس از رجوع به دادگاه نيز مي‌بايست شخص ثالث دادخواستي را ارائه كند و طي ارائه آن از قاضي بخواهد كه حقوق او را در نظر بگيرد و حكم ‌را تغيير دهد. در اين صورت قاضي دادخواست او را بررسي مي‌كند و وقتي را تعيين خواهد كرد تا به اين موضوع رسيدگي كند. در دعواي شخص ثالث خوانده طرفين دعوا هستند و خواهان نيز شخص ثالث مي‌باشد. توجه داشته باشيد كه اگر حكم صادره فرجام خواهي شده باشد دعواي اعتراض شخص ثالث مي‌بايست حتما در ديوان عالي كشور طرح گردد.

مهلت اعتراض شخص ثالث چقدر است‌‌‌‌ ؟

با توجه به توضيحات ارائه داده شده در بالا ممكن است برايتان سوال شود كه مهلت اعتراض شخص ثالث به حكم صادره از طرف دادگاه چقدر است‌‌‌‌؟ كه در اين خصوص بايد بگوييم در قانون هيچ مهلتي در اين مورد تعيين نشده است زيرا ممكن است شخص ثالث زماني از صدور حكم مطلع شود كه حتي آن حكم به اجرا در آمده باشد.

سوالات متداول

شخص ثالث كيست‌‌‌‌ ؟

شخص ثالث كسي است كه به طور غير مستقيم از صدور حكم در مورد دو فرد ديگر دچار زيان مي‌شود و مي‌تواند به آن‌ حكم ‌اعتراض كند و طرح دعوا نمايد.

مهلت اعتراض شخص ثالث چند روز است‌‌‌‌ ؟

در قانون كشور ما هيچ مدت زمان مشخصي براي اعتراض شخص ثالث تعيين نشده است.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص دعواي اعتراض شخص ثالث، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون دعواي اعتراض شخص ثالث پاسخ دهند.

 

 منبع : دعواي اعتراض شخص ثالث

 



:: بازديد از اين مطلب : 0

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دعواي اعتراض شخص ثالث،
موضوع:
[ ۵ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۱۵:۰۷ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی