مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

همانطور‌‌‌ كه مي‌دانيد جرائم انواع و اقسام‌ مختلفي دارند. اما برخي از جرم‌ها به صورت زباني انجام مي‌شوند و فرد با وجود اينكه‌ هنوز هيچ عملي را انجام نداده است‌‌‌ و فقط آن را به زبان آورده است مرتكب جرم مي‌شود. تهديد نيز يكي از همين جرائم‌ مي‌باشد كه براي‌‌‌ آن‌ مجازات معين شده‌‌اي توسط قانونگذاران وضع گرديده است. در ادامه قصد داريم در خصوص اينكه جرم تهديد چيست توضيحات كاملي را در اختيارتان قرار دهيم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

منبع : تهديد چيست

 

 

 

جرم تهديد چيست و چه تعريفي دارد ؟

تهديد كردن افراد از هر طريقي جرم محسوب مي‌شود. گاهي ديده مي‌شود كه افراد به ديگران مي‌گويند كه نسبت به آن‌ها كار بدي را انجام مي‌دهند و قصد دارند كه با اين كار ديگران را بترسانند. اين عمل تهديد ناميده مي‌شود و در قانون كشور ما جرم به حساب مي‌آيد. تهديد مي‌تواند شامل به قتل رساندن، بردن آبرو، آسيب‌هاي جسمي و… باشد و در هر صورت فردي كه ديگران را تهديد كند مجرم به شمار مي‌رود و طبق قانون مجازات خواهد شد. چنانچه فرد تهديد شده به دادگاه رجوع كند و اثبات‌‌‌ كند كه شخصي او را تهديد كرده است تا به وحشت بيفتد و بترسد دادگاه فرد تهديد كننده را به مجازات جرم تهديد محكوم مي‌كند.

مجازات جرم تهديد چيست ؟

مجازات تهديد در قانون ‌ما توسط قانونگذاران تعيين گرديده است. در صورتي كه فردي ديگري را به قتل، آسيب جسمي، افشاي سر و راز و مسائلي از اين قبيل تهديد نموده باشد به مجازات زير محكوم ‌خواهد گرديد:

  • فرد تهديد كننده به تحمل ۷۴ ضربه شلاق يا حبس از دو ماه الي دو سال محكوم مي‌گردد. در اين صورت مي‌توان نتيجه گرفت كه يكي از اين دو مجازات در خصوص فرد اعمال خواهد شد و اينكه مجازات مجرم زندان باشد يا تحمل شلاق با توجه‌ به شرايط او و نظر قاضي معين مي‌شود.

تهديد توام به اجبار فرد براي گرفتن سند و امضا

تا به اينجا خوانديم كه تهديد جرمي بزرگ است و شامل مجازات مي‌شود. اما در برخي موارد ديده مي‌شود كه فرد ديگري را تهديد مي‌كند و علاوه بر تهديد كردن از او مي‌خواهد سندي را به او بدهد و يا چيزي را امضا كند و… كه در اين صورت مجازات فرد سنگين‌‌‌‌تر مي‌شود. در اين مورد فرد تهديد كننده كه قصد داشته با تهديد ديگري را وادار به امضا سند و… كند به حبس از سه ماه الي دو سال و يا تحمل شلاق تا ۷۴ ضربه محكوم مي‌شود.

سوالات متداول

چرا تهديد جرم تلقي مي‌شود ؟

زيرا اين جرم باعث وحشت و آزار فرد مي‌شود و همين دليل باعث شده است كه قانون آن ‌را منع نمايد.

مجازات شلاق براي جرم تهديد چقدر است ؟

مجازات شلاق براي جرم تهديد تا ۷۴ ضربه خواهد بود.

اگر به فردي بگوييم كه او را زخمي‌ مي‌كنيم چه جرمي صورت گرفته است ؟

در اين صورت جرم تهديد صورت گرفته است.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص جرم تهديد، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون جرم تهديد پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

 

 

 

 

منبع : تهديد چيست

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تهديد چيست،
موضوع:
[ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۰۸:۰۹ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی