مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

افرادي كه در مشاغل مختلف مشغول هستند با پرداخت مبلغي به طور ماهيانه مي‌توانند خود را بيمه كنند و در مقابل در زمان پيري و هنگامي كه توان لازم براي فعاليت و كار كردن را ندارند حقوق بازنشستگي دريافت مي‌كنند. براي اينكه بتوان از بيمه بازنشستگي استفاده كرد بايد در ابتدا به طور ماهيانه مبلغي به بيمه پرداخت نمود. ميزان ماه‌هاي پرداختي در قانون مشخص شده است ولي اگر شخصي بخواهد به هر دليلي زودتر بازنشسته شود مي‌تواند مدت ماه‌هاي باقي مانده را بخرد. در اين مطلب خريد سابقه بيمه را بررسي مي‌كنيم.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

منبع : خريد سابقه بيمه

 

 

 

مدت زمان پرداخت بيمه

در قانون تامين اجتماعي براي مدت زمان پرداخت بيمه يك حداقل و حداكثر مشخص شده است. حداقل زمان پرداخت بيمه ده سال و حداكثر مدت زمان آن 30 سال است. از اين رو شخصي كه به مدت سي سال ماهيانه مبلغي را به بيمه داده باشد مي‌تواند بعد از پايان سي سال هر ماه بازنشستگي خود را دريافت بنمايد. از سوي ديگر بر اساس قانون تامين اجتماعي به افرادي كه كمتر 10 سال حق بيمه پرداخته‌اند هيچ حقوق بازنشستگي تعلق نمي‌گيرد. يعني اگر اين فرد به سن 60 سال برسد ولي هنوز ده سال حق بيمه پرداخت نكرده باشد نمي‌تواند بازنشسته شود.

به طور مثال آقاي ب 60 سال سن دارد ولي فقط 7 سال حق بيمه پرداخت كرده است در اين صورت به دليل اينكه كمتر از ميزان حداقلي حق بيمه داده به او حقوق بازنشستگي تعلق نمي‌گيرد.

كسري ماه‌هاي پرداخت بيمه | خريد سابقه بيمه

كسري و كمبود ماه‌هاي بيمه به اين معني است كه شخص به ميزان تعيين شده در قانون حق بيمه نداده است و چند ماه يا چند سال كمتر پرداخت كرده است.

گاهي پيش مي‌آيد كه شخصي به سن بازنشستگي رسيده است اما تعداد ماه‌هايي كه حق بيمه پرداخت كرده است كمتر از سي سال است. به طور مثال آقاي الف 60 سال سن دارد ولي به مدت 23 سال حق بيمه پرداخته است. آقاي الف نه سال تا دريافت حقوق كامل كسري دارد در اين صورت به او باز هم بازنشستگي تعلق مي‌گيرد ولي مبلغ حقوق بازنشستگي دريافتي او بر اساس 23 سال محاسبه مي‌شود.

يا اينكه فرد 47 سال سن دارد و به مدت 28 سال حق بيمه پرداخت كرده و 2 سال كسري دارد تا بتواند بازنشسته شود.

خريد مدت زمان باقيمانده از بيمه | خريد سابقه بيمه

خريد كسري و باقيمانده‌‌ ماه‌هاي بيمه به معناي اين است كه فرد به ميزان تعيين شده از سوي قانون حق بيمه پرداخت نكرده و مي‌خواهد به صورت يك جا حق بيمه مدت زمان باقي مانده را پرداخت كند. اما از نظر قانوني اين امكان وجود ندارد كه افراد كسري ماه‌هاي پرداخت حق بيمه‌‌ خود را به صورت يكجا پرداخت كنند و بازنشسته شوند.

به طور مثال شخص به سن شصت سال رسيده است و 27 سال حق بيمه پرداخته است. اين شخص سه سال كسر دارد تا بتواند حقوق كامل سي سال را دريافت نمايد. در اين صورت اين امكان وجود ندارد كه به طور يكجا اين سه سال را يكجا پرداخت كند و فقط همان حقوق 27 سال حق بيمه را دريافت مي‌كند. يا اينكه فرد 25 سال حق بيمه داده و مي‌خواهد پنج سال مابقي را يك جا بدهد تا بازنشسته شود.

اما در يك مورد كه قانون به بيمه شده اجازه داده است تا بتواند مدت باقيمانده را بخرد. آن هم زماني است كه شخص به سن بازنشستگي رسيده اما هنوز 10 سال حق بيمه نداده است. در اين مورد از يك طرف قانون اين جواز را نمي‌دهد كه فرد بازنشسته شود زيرا حداقل ده سال حق بيمه خود را نداده است و از طرفي هم قانون با توجه به سن فرد مي‌خواهد او بازنشسته شود براي همين به فرد اجازه داده شده است در اين مورد ماه‌هاي كسري را بخرد. به طور مثال شخص به سن 60 سال رسيده ولي فقط 7 سال حق بيمه داده است در اين صورت مي‌تواند سه سال باقيمانده را يك جا پرداخت كند و با ده سال حق بيمه بازنشسته شود.

سوالات متداول

منظور از خريد مدت باقيمانده چيست ؟

يعني اينكه شخص به طور يكجا حق بيمه‌‌ مدت زماني كه باقيمانده است را پرداخت كند كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است.

آيا مي‌توان حق بيمه ماه‌هاي باقيمانده را يكجا پرداخت كرد ؟

خير از نظر قانون تامين اجتماعي فرد نمي‌تواند به طور يك جا حق بيمه‌‌ ماه‌هاي باقي مانده را پرداخت كند مگر در يك مورد كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص خريد سا‌بقه بيمه، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون خريد سا‌بقه بيمه پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

 

 

 

منبع : خريد سابقه بيمه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خريد سابقه بيمه،
موضوع:
[ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۴۵:۰۲ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی