مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

گاهي ممكن است ما در برابر فرد ديگري متعهد شويم و وظايفي را به عهده بگيريم. اگر ما قراردادي را امضا كنيم طبق قانون موظف هستيم كه به تعهدات مندرج در آن عمل نماييم و در غير اين صورت قانونگذار قوانيني را در اين موارد براي ما وضع مي‌كند. در ادامه قصد داريم توضيحاتي را در مورد خسارت ناشي از تاخير در انجام تعهد خدمتتان ارائه نماييم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

منبع :  خسارت تاخير

 

 

 

 

خسارت ناشي از تاخير در انجام تعهد به چه خسارتي گفته مي‌شود‌ ؟

در برخي موارد افراد مسئوليت‌هايي را بر عهده مي‌گيرند و تعهد مي‌دهند كه نسبت به مسئوليت‌هايشان پايبند خواهند بود و به آن‌ها عمل مي‌نمايند. اگر فردي تعهد دهد كه در يك مدت زمان مشخص كاري را براي فرد ديگر انجام دهد اما نتواند تا آن مدت زمان كار خود را به پايان برساند مي‌بايست به طرف مقابلش خسارت پرداخت كند.

براي مثال فرض كنيد شخصي به شما قول مي‌دهد كه در يك مدت دو ماهه خانه‌اي برايتان مي‌سازد اما پس از اتمام دو ماه خانه را نساخته و تحويل شما ندهد كه در اين صورت مي‌توان از او خسارت گرفت. البته براي دريافت خسارت ناشي از ‌تا‌خير در انجام تعهد مي‌بايست در قراردادي كه تعهدات در آن ذكر شده‌اند قيد كرد كه فرد در صورت ‌تا‌خير ملزم به پرداخت دير كرد خواهد بود و در غير اين‌ صورت نمي‌توان خسارت ‌تا‌خير را مطالبه كرد.

اگر اين مورد در قرارداد طرفين ذكر شود فردي كه در انجام تعهدش ‌تا‌خير داشته است مي‌بايست بابت تمام روزهايي كه ‌تا‌خير داشته خسارت بپردازد. براي مثال اگر او چهل روز ‌تا‌خير كند بايد خسارت هر چهل روز را به شخص مقابلش بپردازد و ميزان خسارت نيز بر اساس توافق طرفين در قرارداد ذكر خواهد شد.

مطالبه خسارت ناشي از تاخير در انجام تعهد

چنانچه فردي در انجام تعهداتش ‌تا‌خير داشته باشد فرد مقابل مي‌تواند از او در دادگاه شكايت نموده و خسارات ‌تا‌خير او را مطالبه كند. در اين ‌صورت فرد به دادگاه مراجعه نموده و از دادگاه مي‌خواهد كه خسارات ‌تا‌خير را براي او وصول كند. دادگاه نيز فردي را كه در انجام تعهد ‌تا‌خير داشته است احضار نموده و او را ملزم مي‌كند كه تمام خسارت را بپردازد و در صورتي كه از پرداخت خودداري كند دادگاه اموالش را توقيف مي‌نمايد تا بتواند خسارت را براي شاكي وصول كند.

سوالات متدوال

خسارت ناشي از تاخير در انجام تعهد چگونه خسارتي است‌ ؟

اگر فردي در انجام تعهداتش‌ ‌تا‌خير داشته باشد مي‌بايست خسارت بپردازد كه به آن خسارت ناشي از ‌تا‌خير در انجام تعهد گفته مي‌شود.

براي مطالبه خسارت ناشي از تاخير در انجام تعهد بايد به چه مركزي مراجعه كرد‌ ؟

دادگاه.

مركز معتبر وكيل دات كام شما را در حل پرونده‌هاي حقوقي خود ياري مي‌نمايد. از بهترين خدمات اين مركز مي‌توان به حل انواع پرونده‌هاي حقوقي و ارائه مشاوره حضوري و تلفني اشاره نمود.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص خسارت تاخير تعهد، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون خسارت تاخير تعهد پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

شماره تماس وكيل دات كام

 

 

منبع :  خسارت تاخير

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خسارت تاخير،
موضوع:
[ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۵۶:۱۵ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی