مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

كمك به ديگران از جمله اعمال پسنديده‌‌‌‌‌‌‌‌اي است كه دين اسلام نيز بارها به آن توصيه نموده است. برخي از افراد هستند كه با توجه به وضعيت مالي خوبي كه دارند بخشي از اموال خود را به ديگران هديه ‌‌‌‌‌‌مي‌نمايند و در واقع اموال خود را وقف ديگران ‌‌‌‌‌‌مي‌كنند. در ادامه قصد داريم در مورد شرايط اجاره مال موقوفه توضيحاتي را خدمتتان ارائه ‌نماييم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

منبع : اجاره موقوفه

 

 

 

مال موقوفه چه نوع مالي است‌‌‌‌‌‌‌‌ ؟

همان طور كه در بالا‌ گفته شد برخي از افراد اموال خود را به ديگران هديه ‌‌‌‌‌‌مي‌كنند، براي مثال فردي خانه‌‌‌‌‌‌‌‌اي دارد كه آن ‌را به فرد ديگر هديه نموده و وقف او ‌‌‌‌‌‌مي‌كند. در اين‌ صورت به مالي كه وقف ديگري شده است مال ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌موقو‌فه گفته ‌‌‌‌‌‌مي‌شود. مال ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌موقو‌فه از مالكيت واقف در آمده و در مالكيت موقوف له قرار خواهد گرفت. متولي هم كسي است كه واقف اموال خود را به او مي‌سپارد تا از آن مراقبت نمايد و به امور آن مال رسيدگي كند.

اجاره اموال موقوفه و شرايط آن

اموال ‌‌‌‌‌‌‌‌‌موقو‌فه نيز قابل اجاره دادن ‌‌‌‌‌‌مي‌باشند و متولي بر حسب شرايط و طبق قانون اين اجازه را دارد كه در قبال دريافت اجاره بها ملك را اجاره دهد. اما اجاره اموال ‌‌‌‌‌‌‌‌‌موقو‌فه شرايط و قوانين خاص خود را دارد كه تمام اين شرايط در زير شرح داده شده است:

رضايت طرفين

براي اجاره دادن مال ‌‌‌‌‌‌‌‌‌موقو‌فه ‌‌‌‌‌‌مي‌بايست طرفين رضايت كامل داشته باشند، يعني متولي و مستاجر ‌‌‌‌‌‌مي‌بايست از قرارداد اجاره راضي بوده و رضايت خود را اعلام كنند تا مال ‌‌‌‌‌‌‌‌‌موقو‌فه اجاره داده شود.

اهليت طرفين

يكي ديگر از شرايط اجاره اموال ‌‌‌‌‌‌‌‌‌موقو‌فه اهليت طرفين ‌‌‌‌‌‌مي‌باشد. اين ‌به اين معني است كه طرفين بايد از لحاظ عقلي و سني به بلوغ رسيده باشند و عاقل باشند.

استفاده مشروع براي اجاره موقوفه

مال ‌‌‌‌‌‌‌‌‌موقو‌فه ‌‌‌‌‌‌مي‌بايست براي هدف و استفاده مشروع اجاره داده شود و در غير اين صورت امكان اجاره آن وجود ندارد.

نيت واقف در اجاره موقوفه

براي اجاره دادن اموال ‌‌‌‌‌‌‌‌‌موقو‌فه نيت واقف نيز بسيار مهم است، اگر واقف به نيت اجاره دادن مال را وقف كند ‌‌‌‌‌‌مي‌توان مال را اجاره داد ولي در غير اين صورت امكان اجاره دادن آن وجود ندارد.

سوالات متدوال

مال موقوفه چه نوع مالي است‌‌‌‌‌‌‌‌ ؟

مالي كه از طرف واقف به موقوف له هديه داده ‌‌‌‌‌‌مي‌شود.

آيا ‌‌‌‌‌‌مي‌توان اموال موقوفه را اجاره داد‌‌‌‌‌‌‌‌ ؟

بله.

اگر مال موقوفه براي اجاره هديه داده نشده باشد ‌‌‌‌‌‌مي‌توان آن را اجاره داد‌‌‌‌‌‌‌‌ ؟

خير.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در اين زمينه به سايت وكيل دات كام مراجعه نماييد و از خدمات ويژه اين سايت بهره مند گرديد. مركز وكيل دات كام شما را در حل پرونده‌‌‌‌‌‌‌هاي حقوقي خود ياري ‌‌‌‌‌‌مي‌نمايد. از بهترين خدمات اين مركز معتبر ‌‌‌‌‌‌مي‌توان به حل انواع پرونده‌‌‌‌‌‌‌هاي حقوقي و ارائه مشاوره حضوري و تلفني اشاره نمود.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص اجاره موقوفه، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون اجاره موقوفه پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

شماره تماس وكيل دات كام

 

 

 

منبع : اجاره موقوفه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اجاره موقوفه،
موضوع:
[ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۰۳:۴۲ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی