مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

ساختمان‌ها هر چقدر هم كه با مصالح با كيفيتي ساخته شده باشند به مرور زمان فرسوده ‌‌‌‌مي‌شوند و نياز به مرمت و بازسازي دارند. اما در بعضي از موارد ديده شده است كه مالكين با بازسازي ساختمان مخالف هستند و اجازه اين كار را ‌‌‌‌نمي‌دهند كه در ادامه توضيحات كامل‌‌‌تري را در اين خصوص خدمتتان ارائه نموده‌‌ايم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع : بازسازي ساختمان با مخالفت مالكين

بازسازي ساختمان با مخالفت مالكين امكانپذير است‌‌‌ ؟

در برخي موارد ديده ‌‌‌‌مي‌شود كه ساختمان‌ها به دليل سپري شدن عمر طبيعيشان و يا رسيدن آسيب به آن‌ها فرسوده ‌‌‌‌مي‌شوند و ‌نياز به بازسازي خواهند داشت. اگر ساختماني نيازمند بازسازي باشد و چند مالك آن ‌بخواهند براي بازسازي آن اقدام نمايند اما مالكين ديگر با اين كار مخالف باشند بازهم بازسازي ساختمان امكانپذير ‌‌‌‌مي‌باشد.

از آنجايي كه ساختمان‌هاي فرسوده احتمال ريزش دارند و ممكن است خسارت‌هاي جاني و مالي به بار آورند قانونگذار به مالكين اجازه داده است كه حتي اگر يك يا دو مالك ديگر با بازسازي ساختمان مخالف باشند بازهم اين كار صورت بگيرد و هيچ منع قانوني در پي نخواهد داشت.

مالكيني كه قصد دارند ساختمان را بازسازي كنند ‌‌‌‌مي‌بايست براي مالكين‌ مخالف مسكن اجاره كنند و آن‌ها در آن جا اسكان دهند. مالكيني كه ساختمان را بازسازي ‌‌‌‌مي‌كنند ‌‌‌‌‌مي‌بايست هزينه بازسازي را ميان تمام مالكين ديگر نيز تقسيم كنند تا هركدام سهم خود را بپردازد و‌ پس از مرمت ساختمان ‌‌‌‌مي‌توان از مالكين مخالف درخواست كرد كه به ساختمان بازگردند و در آن‌ ساكن‌ شوند.

نكته مهم: توجه‌ داشته باشيد كه هزينه اجاره مسكن براي مالكين مخالف بازسازي به عهده خود آن‌ها خواهد بود زيرا اين مسكن‌ها براي سكونت‌ موقتي آن‌ها اجاره ‌‌‌‌مي‌شوند.

اگر مالكين مخالف ملك‌ را براي بازسازي تخليه نكنند تكليف چيست‌‌‌ ؟

در برخي موارد ديده شده كه مالكين مخالف حاضر به تخليه ملك نيستند كه در اين صورت مدير ساختمان ‌‌‌‌مي‌تواند با مراجعه مجتمع قضايي از رئيس دادگستري آن مجمع درخواست كند كه حكم تخليه ملك را صادر نمايد. رئيس دادگستري نيز با توجه به درخواست مدير ساختمان به سرعت دستور تخليه ملك را صادر ‌‌‌‌مي‌نمايد و مالكين را مكلف ‌‌‌‌مي‌كند كه ملك را به سرعت تخليه كنند.

سوالات متدوال

آيا با مخالفت برخي از مالكين ‌‌‌‌مي‌توان ساختمان را بازسازي كرد‌‌‌ ؟

بله اين كار منع قانوني ندارد.

اگر مالكين ملك را تخليه نكنند تكليف چيست‌‌‌ ؟

‌‌‌‌مي‌توان با مراجعه به مراكز قضايي درخواست كرد كه دستور تخليه ساختمان صادر شود.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص با‌زسازي ساختمان، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون با‌زسازي ساختمان پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

شماره تماس وكيل دات كام

منبع : بازسازي ساختمان با مخالفت مالكين

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ اسفند ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۵۵:۴۸ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی