مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

 

هرگاه كه دو طرف ‌‌‌‌‌مي‌خواهند به كمك ‌يكديگر كاري را به انجام برسانند و يا معامله‌اي انجام دهند با يكديگر عقدي را امضا ‌‌‌‌‌مي‌كنند تا هردو به وظايفشان پايبند بوده و به خوبي آن‌ها را انجام دهند. هر نوع عقد قوانين مخصوصي دارد كه طرفين ‌‌‌‌‌مي‌بايست آن ‌قوانين را رعايت نمايند تا عقدشان صحيح باشد و به مشكل برنخورند. در ادامه قصد داريم در مورد عقد معين و عقد نامعين كه از انواع عقود در قانون كشور ما ‌‌‌‌‌مي‌باشند توضيحاتي را خدمتتان ارائه دهيم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

منبع:

عقد معين و عقد نامعين

 تعريف – بررسي احكام و قواعد – تفاوت‌ها

 

عقد معين چيست‌ ؟

عقد معين به عقد‌هايي گفته ‌‌‌‌‌مي‌شوند كه قانونگذاران نام به خصوصي را براي آن‌ها در نظر گرفته‌اند و قواعد خاصي نيز دارند و اين به اين دليل است كه عقد‌هاي‌ معين در جامعه ما بسيار رايج هستند و ‌‌‌‌‌مي‌بايست حتما‌ عنوان خاصي داشته باشند. براي مثال عقد بيع، عقد نكاح، عقد كفالت، عقد رهن و…. جزو عقود معين هستند و نام به خصوص خود را دارند.

عقد نامعين به چه نوع عقدي گفته ‌‌‌‌‌مي‌شود‌ ؟

عقد نامعين به عقدي گفته ‌‌‌‌‌مي‌شود كه نام و عنوان به خصوصي در قانون كشور ندارد و با توجه به‌ توافق افراد انجام ‌‌‌‌‌مي‌گيرد. اين نوع عقد به اين دليل انجام ‌‌‌‌‌مي‌گيرد كه طرفين بتوانند با اراده خود تصميم گيري كنند و مجبور نباشند‌ كه براي انجام كار خود حتما عقدي را انتخاب كنند كه عنوان دارد. براي صحت تمام عقود وجود برخي شرايط نياز است كه ‌اين ‌شرايط براي عقد نامعين نيز وجود دارد و افراد بايد به آن‌ها توجه كنند.

تفاوت عقد معين و نامعين

عقد معين و نامعين داراي تفاوت‌هايي نيز ‌‌‌‌‌مي‌باشند كه آن‌ها را از يكديگر متمايز ساخته است، در زير تفاوت اين دو نوع عقد را شرح داده‌ايم:

تعيين مقررات عقد

در عقد معين علاوه بر مقررات عمومي كه اختصاص به عقد خاصي ندارند و عموما بايد رعايت شوند ‌‌‌‌‌مي‌بايست با توجه به نوع عقد قوانين به خصوص آن را نيز رعايت كرد اما در عقد نامعين افراد تنها قوانين عمومي عقود بايد رعايت شوند.

سكوت قرارداد يا عقد درباره موضوعي

چنانچه در عقد معين موضوعي وجود داشته باشد كه دو طرف درباره آن‌ سكوت محض كرده باشند ‌‌‌‌‌يعني توافقي چه شفاهي يا كتبي در خصوص آن مورد وجود نداشته باشد مي‌توان با مراجعه به دادگاه تكليف آن موضوع را مشخص كرد. دادگاه در اين مرحله با توجه به قواعد آن عقد در قانون منازعه را حل مي‌نمايد. براي مثال در قرارداد خريد خودرو چنانچه مكان تحويل مشخص نشده باشد قاضي با رجوع به قوانين بيع حل اختلاف مي‌كند. اما در عقد نامعين اگر در مورد هر موضوعي سكوت شود چون قانون خاصي در آن باره وجود ندارد قاضي با توجه به انگيزه دو طرف از عقد تكليف آن موضوع را نيز روشن ‌‌‌‌‌مي‌كند.

سوالات متدوال

عقد معين چيست‌ ؟

عقدي كه قانونگذار براي آن عنوان در نظر گرفته و قواعدي تنظيم كرده است.

عقد نامعين چيست‌ ؟

عقدي كه قانونگذار براي آن‌ عنوان در نظر نگرفته است و با توجه به توافق طرفين انجام ‌‌‌‌‌مي‌گيرد.

مركز معتبر وكيل دات كام شما را در حل پرونده‌هاي حقوقي خود ياري ‌‌‌‌‌مي‌نمايد. از بهترين خدمات اين مركز ‌‌‌‌‌مي‌توان به حل انواع پرونده‌هاي حقوقي و ارائه مشاوره حضوري و تلفني اشاره نمود.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص عقد معين‌ و عقد نامعين، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون عقد معين‌ و عقد نامعين پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

 

 

 

شماره تماس وكيل دات كام

 

منبع:

عقد معين و عقد نامعين

 تعريف – بررسي احكام و قواعد – تفاوت‌ها

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۲۹:۲۳ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی