مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

 

امروزه يكي از انواع معاملات آپارتمان كه بسيار رواج يافته است پيش فروش آپارتمان مي‌‌‌‌‌‌باشد. زماني كه سازنده ملك تصميم بگيرد كه آپارتمان را پيش از اين كه به طور كامل تمام شود بفروشد اصطلاحا گفته مي‌شود پيش فروش آپارتمان. براي اين كار ممكن است دلايل مختلفي وجود داشته باشد اما گاهي اين اتفاق وقتي ميفتد كه سازنده از نظر مالي دچار مشكل مي‌‌‌‌‌‌شود. ‌‌‌‌‌در اين مطلب به بررسي نمونه قرارداد پيش فروش آپارتمان ‌‌‌مي‌‌‌‌‌‌پردازيم.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

نمونه قرارداد پيش فروش آپارتمان

 بررسي مفاد الزامي مندرج در قرارداد

 

قرارداد پيش فروش آپارتمان

پيش فروش كردن حالتي است كه در آن مالك آپارتمان قبل از اينكه ساختمان به طور كامل تمام شود و قبل از تكميل آپارتمان آن را مي‌‌‌‌‌‌فروشد. اين كار براي دو طرف سودمند خواهد بود.‌‌‌‌‌ زيرا از يك سو فروشنده قبل از اينكه آپارتمان تمام شود به پول خود رسيده است و حتي در صورت داشتن مشكل مالي براي پايان كار آپارتمان با گرفتن زودتر پول مشكل خود را برطرف مي‌كند. از يك سو هم خريدار سود كرده است زيرا همواره قيمت آپارتمان در هنگام پيش خريد كردن كمتر از زمان پايان كار است و خريدار توانسته است با مبلغ پايين‌‌تر‌‌‌‌‌ي صاحب آپارتمان شود.

البته بايد در هنگام نوشتن قرارداد پيش فروش دقت لازم را نمود زيرا بسياري از افراد از اين طريق كلاهبرداري ‌‌‌مي‌‌‌‌‌‌كنند. بهتر است قبل از هرگونه پرداخت و امضا با يك وكيل متخصص در اين زمينه مشورت نماييد. در زير يك نمونه كامل از قرارداد پيش فروش ساختمان قرار داده شده است.

نمونه قرارداد پيش فروش آپارتمان

ماده ۱: طرفين قرارداد

۱-۱- ‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌فروشنده/ فروشندگان…. فرزند… به شماره شناسنامه …. صادره از …. كدملي …. متولد…. ساكن…. تلفن…. با وكالت/ قيموميت/ ولايت/ وصايت …. فرزند…. به شماره شناسنامه …. متولد….

۱-۲- خريدار/ خريداران…. فرزند…. به شماره شناسنامه …. صادره از…. كد ملي…. متولد…. ساكن…. تلفن ….با وكالت/ قيموميت/ ولايت/ وصايت…. فرزند….به شماره شناسنامه…. متولد….

ماده ۲٫ موضوع قرارداد | نمونه قرارداد پيش فروش آپارتمان

عبارت است از ساخت و فروش مورد معامله با مشخصات، اوصاف و شرايط مورد توافق طرفين كه در ماد‌‌‌‌‌ه 3 اين قرارداد به آن اشاره شده است وعبارت است از انتقال آن طبق اين قرارداد به خريدار در برابر عوض معلوم.

ماده ۳٫ مشخصات مورد قرارداد

۱-۲- ‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌…… دانگ در پلاك …… به مساحت …… متر مربع، اختصاصي …… ضلع…. طبقه …… داراي نقشه و پلان …… كه مشخصات مورد معامله تماماً به اطلاع خريدار رسيده است.

۲-۳- ‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌مشخصات مورد معامله از حيث مصالح مورد استفاده، لوازم، منصوبات و ساير موارد به شرح پيوست اين قرارداد است كه به امضاي طرفين رسيده و لازم الاجرا مي‌‌‌‌‌‌باشد.

تبصره: هرگونه تغيير در مشخصات ساختماني در صورتي كه با‌‌ تر‌‌‌‌‌اضي طرفين باشد مجاز خواهد بود.

ماده ۴٫ قيمت مورد معامله | نمونه قرارداد پيش فروش آپارتمان

قيمت مورد معامله از قرار هر متر مربع ……. ريال كه جمعاً …… ريال تعيين گرديد كه به صورت نقدي يا مبلغ …… ريال …… نقداً و باقيمانده قيمت …… ريال، طي …… قسط، هر يك به مبلغ …… ريال به تاريخ.‌‌‌‌‌…طي چك/ چك‌هاي شماره ……پرداخت خواهد شد.

ماده ۵٫ تسليم مورد معامله

فروشنده مكلف است مورد معامله را حداكثر تا تاريخ .‌‌‌‌‌…….با توجه به شرايط مقرر در قرارداد، تكميل نمايد و به خريدار تسليم نمايد.

ماده ۶٫ شرايط و آثار قرارداد | نمونه قرارداد پيش فروش آپارتمان

۱-۶- فروشنده مكلف است قبل از عقد قرارداد پيش ­فروش نسبت به اخذ مجوز ساخت از شهرداري و هر گونه مجوز لازم ديگر از ساير مراجع ذي­صلاح اقدام نمايد. مجوز مذكور پيوست قرارداد بوده و جزء لاينفكي از قرارداد خواهد بود.

۲-۶- فروشنده مكلف است كليه ضوابط و مقررات و نظامات دولتي و آيين­ نامه­‌‌‌ها‌‌‌‌‌ي مربوطه از قبيل اخذ پروانه ساختماني،‌‌ تر‌‌‌‌‌اكم، پايان كار و ‌‌‌‌‌آيين نامه مهندسي مربوط به مقاوم سازي در برابر زلزله را رعايت كند.

3-6- ‌‌‌‌‌‌‌‌‌فروشنده ملكف است بعد از تكميل مورد معامله و تحقق كليه شرايط مندرج در ماده ۴ جهت تنظيم سند رسمي‌‌‌‌‌‌ به نام خريدار در تاريخ.‌‌‌‌‌… به دفتر اسناد رسمي ‌‌‌‌‌‌مراجعه نمايد.

 تبصره: در صورت عدم حضور هر يك از طرفين و عدم ثبت معامله به هر علت، سردفتر گواهي عدم حضور را با ذكر مورد صادر خواهد كرد.

۵-۶-‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌اگر مورد معامله بعد از احداث از نظر متراژ زيادت يا نقصاني در حد عرف داشته باشد، ارزش مساحت اختلافي بر اساس قيمت هر متر مربع بين طرفين محاسبه خواهد شد. در صورتي كه اين زيادت و نقصان غير متعارف باشد، خريدار علاوه بر اختيار فسخ قرارداد مي­‌تواند ارزش روز مورد معامله را از فروشنده دريافت نمايد.

۸-۶- ‌‌‌‌‌قيمت مورد معامله قطعي بوده و فروشنده نمي‌‌‌‌‌‌تواند به هيچ عنوان از قبيل بالارفتن قيمت مصالح و ساير هزينه‌‌‌‌‌ها‌‌‌‌‌ قيمت را افزايش دهد.

۹-۶- ‌‌‌‌‌درصورتي كه پس از تحويل مورد معامله در يك دوره سه ماهه كه به عنوان تحويل موقت ‌‌‌مي‌‌‌‌‌‌باشد، معايبي در مورد معامله ظاهر شود كه ناشي از افراط و تفريط خريدار نبوده باشد، فروشنده مكلف است نسبت به جبران خسارت وارده اقدام نمايد.

خسارت تاخير و تاديه ( فروشنده و خريدار) 

۱۰-۶- ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌در صورتي كه خريدار ثمن مورد معامله مذكور در ماده ۴ را پرداخت نكند يا در جهت پرداخت بقيه اقساط اقدام نكند بايد به ازاي مبلغ باقيمانده ‌‌‌‌‌به ميزان …… درصد به عنوان خسارت ديركرد به فروشنده پرداخت نمايد.

۱۱-۶-‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌در صورت تخلف و تاخير فروشنده در اجراي تعهدات مبني بر تنظيم سند رسمي‌‌‌‌‌ و تحويل مورد معامله به ازاي هر روز تاخير معادل مبلغ ……. ريال به عنوان خسارت تاخير در اجراي تعهد به خريدار پرداخت مي‌‌‌‌‌‌شود، اين خسارت مانع از الزام متعهد به انجام تعهد اصلي نيست.

ساير مواد قراداد پيش فروش ساختمان

ماده ۷٫ كليه خيارات به ‌‌تر‌‌‌‌‌اضي طرفين در اين قرارداد اسقاط گرديد.

ماده ۸٫ در صورتي كه مورد معامله داراي وام بانكي باشد و خريدار بخواهد از تسهيلات بانكي استفاده نمايد، مخارج تنظيم سند رهني بانك وام­دهنده به عهده …… خواهد بود.

ماده ۹٫ حق­ الزحمه مشاور املاك طبق تعرفه بعهده طرفين است كه همزمان با امضاي اين قرارداد مبلغ ……… ريال به موجب قبض شماره ‌‌‌‌‌….. و ‌‌‌‌‌…..پرداخت شد.

ماده ۱۰٫ اين قرارداد در تاريخ.‌‌‌‌‌….در دفتر مشاور املاك شماره ‌‌‌‌‌….. به نشاني ‌‌‌‌‌….. در سه نسخه بين طرفين تنظيم، امضا و مبادله گرديد. مشاور املاك موظف است ضمن ممهور نمودن نسخ قرارداد به مهر مخصوص مشاور، نسخه اول و دوم را به خريدار و فروشنده تسليم نمايد و نسخه سوم را در دفتر مخصوص بايگاني كند و هر سه نسخه داراي اعتبار يكسان است كه با تنظيم سند رسمي‌‌‌‌‌‌ از درجه اعتبار ساقط است.

ماده ۱۱٫ موارد حقوقي مفاد اين قرارداد مطابق با مقررات جاري است و تاييد مي­‌شود.

فروشنده ‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌                                           خريدار                                    شهود

با احراز هويت متعاملين و مدارك و اسناد مورد معامله، تمام مراتب مندرج در اين مبايعه ­نامه به تاييد و گواهي اينجانب مي­‌رسد.

مهر و امضاي مشاور املاك

نكات قرارداد پيش فروش ساختمان

1/ هر يك از طرفين ‌‌‌مي‌‌‌‌‌‌توانند بر طبق خواسته خود بندي را به اين قرارداد اضافه نمايند يا از آن بندي را حذف نمايند.

2/ در مورد اسقاط كليه خيارات طرفين مي‌‌‌‌‌‌توانند به هر صورت كه تمايل داشته باشند توافق نمايند. در صورت توافق طرفين مي‌‌‌‌‌‌توانند كليه خيارات يا فقط بعضي را اسقاط نمايند.

3/ قبل از امضاي قراداد يا پرداخت قيمت مورد معامله حتما بررسي‌‌‌‌‌ها‌‌‌‌‌ي لازمه را انجام دهيد و با يك وكيل متخصص مشورت نماييد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص نمونه قرارداد پيش فروش آپارتمان، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون نمونه قرارداد پيش فروش آپارتمان پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

شماره تماس وكيل دات كام

منبع:

نمونه قرارداد پيش فروش آپارتمان

 بررسي مفاد الزامي مندرج در قرارداد

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۱۶:۵۹ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی