مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

 

معمولا همه ما در هنگام خريد آپارتمان موردي را انتخاب ‌مي‌كنيم كه تكميل و قابل سكونت باشد. خريدن آپارتماني كه هنوز كامل ساخته نشده شايد كمي دور از عقل باشد. اما گاهي پيش ‌مي‌آيد كه افراد اقدام به خريد آپارتماني ‌مي‌كنند كه نيمه كاره است‌. اين كار هم براي فروشنده سود دارد و هم براي خريدار. اما در پيش خريد يك آپارتمان بايد بسيار بسيار دقت كرد‌. در اين مطلب سعي در بررسي كلاهبرداري و جرائم احتمالي در قرارداد پيش فروش آپارتمان داريم.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

كلاهبرداري در پيش فروش آپارتمان

 جرايم مرتبط با پيش فروش ساختمان مجازات

 

قراداد پيش فروش آپارتمان

در ماده يك قانون پيش فروش ساختمان‌ها مصوب 1389 آمده است كه پيش فروش عبارت است از هر قراردادي با هر عنواني كه بين مالك قانوني و رسمي يك زمين يا نماينده قانوني آن به عنوان فروشنده با شخص ديگري منعقد مي‌شود. در اين قرارداد فروشنده ملزم مي‌شود تا واحد ساختماني را مطابق با شرايط مطروحه در قرارداد و در زمان تعيين شده بسازد و تحويل خريدار بدهد.

از نظر عرفي و آنچه كه در ميان مردم رايج است پيش فروش ساختمان قراردادي است كه بر اساس آن شخص سازنده ساختمان در حالي كه هنوز آپارتمان نيمه كاره است آن را ‌مي‌فروشد. اين كار هم براي خريدار و هم براي سازنده سود دارد. زيرا سازنده ‌مي‌تواند زود‌‌تر به پول خود برسد و خريدار هم با قيمت مناسب‌‌تر صاحب آپارتمان ‌مي‌شود. اما در عين حال بايد در هنگام خريد بسيار دقت نمود و دو طرف پيش از امضا دقت‌هاي لازم را مبذول دارند.

كلاهبرداري در قراداد پيش فروش آپارتمان

يكي از رايج‌‌ترين و مرسوم‌‌ترين روش‌‌هاي كلاهبرداري در معاملات املاك مربوط به معاملات پيش فروش آپارتمان است. در اينگونه معاملات به دليل اينكه هنور براي آپارتمان به صورت جداگانه پايان كار گرفته نشده است و به تبع آن سند رسمي براي آپارتمان صادر نشده است امكان كلاهبرداري زياد است.

در بسياري از موارد شخص فروشنده آپارتمان را به چندين نفر پيش فروش ‌مي‌كند‌. مثلا شخصي يك آپارتمان را به هشت خريدار ‌مي‌فروشد. يا اينكه آپارتمان را پيش فروش ‌مي‌كند و بعد از دريافت پول كار را نيمه تمام رها ‌مي‌كند و آپارتمان را تحويل خريدار ‌نمي‌دهد. با توجه به اينكه اين معاملات با سند عادي صورت ‌مي‌گيرد امكان فروختن آپارتمان به چند نفر و يا نيمه كاره تمام كردن آن وجود دارد.

ساير جرايم در پيش فروش آپارتمان

در قانون پيش فروش آپارتمان‌‌ها به چهار جرم ديگر در زمان پيش فروش آپارتمان اشاره شده است‌. اين جرائم از قرار زير ‌مي‌باشند:

1/ انتشار آگهي پيش فروش ساختمان و يا هرگونه تبليغ در خصوص پيش فروش آپارتمان در مطبوعات و مراكز اطلاع رساني يا هر رسانه‌‌هاي گروهي بدون داشتن مجوز‌‌هاي لازمه از مراجع ذي صلاح. بر اساس ماد‌‌‌ه 21 قانون پيش فروش ساختمان، اشخاص قبل از هر اقدامي در جهت اطلاع رساني پيش فروش ساختمان بايد مجوز داشته باشند و در غير اين صورت علاوه بر توقيف تبليغات مجازات نقدي هم ‌مي‌شوند.

2/ پيش فروش بدون تنظيم سند رسمي طبق ماد‌‌‌ه 23 قانون پيش فروش ساختمان غير قانوني بوده و بايد قرارداد به صورت رسمي در دفاتر اسناد رسمي ثبت گردد.

3/ عدم تحويل به موقع آپارتمان يا تحويل دادن آن به شكلي برخلاف آنچه كه در قرارداد ذكر شده است. بر اساس قانون پيش فروش ساختمان اگر شخص آپارتمان را در موعد مقرر و به همان شكل مذكور در قرارداد تحويل ندهد‌، شخص خريدار ‌مي‌تواند علاوه بر درخواست مجازات فروشنده‌، خسارت دريافت كند.

4/ پيش فروش ساختمان بدون داشتن مجوز‌‌هاي لازم جرم محسوب ‌مي‌شود و حتي بنگاه‌‌هاي معاملات املاك اگر بدون مجوز قرارداد پيش فروش تنظيم نمايند مجازات ‌مي‌شوند.

راه‌‌هاي پيش گيري از كلاهبرداري در قرارداد پيش فروش آپارتمان

با توجه به وقوع جرايم مختلف ملكي از طريق قرادادهاي پيش فروش‌، قانون گذار قانون پيش فروش ساختمان‌‌ها را تنظيم نمود تا از هرگونه جرم و كلاهبرداري جلوگيري شود از همين جهت به اشخاص توصيه ‌مي‌شود قبل از انجام هر معامله‌‌‌اي اين قانون را به طور كامل مطالعه نمايند. بر اساس اين قانون براي تنظيم قرارداد بايد مداركي مانند سند اصلي مالكيت‌، پروانه ساخت كل ساختمان و شناسه فني مستقل براي هر واحد ارائه شود.

از همين رو اشخاص بايد پيش از انجام معامله از سابقه و صحت ساختمان و شخص فروشنده اطلاع پيدا كنند و با هر كسي نبايد وارد معامله شوند. همچنين اسناد و مدارك ملك مانند در رهن بودن يا نبودن ملك را بررسي نمايند و حتي از ادار‌‌‌ه اسناد استعلام نمايند‌.

بهترين و مطمئن‌‌ترين راه براي جلوگيري از زيان‌‌هاي بعدي و از دست دادن پول مشورت كردن با يك وكيل مجرب قبل از امضا قراداد است. وكيل دات كام با گروهي از وكلاي حرفه‌‌‌اي در زمينه املاك به بررسي قراداد پيش فروش آپارتمان ‌مي‌پردازد و ‌مي‌توانيد در اين زمينه مشاور‌‌‌ه حقوقي دريافت نماييد.

سوالات متداول

در مورد قرارداد پيش فروش بايد چه قانوني را بررسي نمود ؟

در اين خصوص بايد به قانون پيش فروش ساختمان مصوب سال 1389 مراجعه نمود كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است.

راه‌‌هاي جلوگيري از كلاهبرداري چيست ؟

در هنگام انجام معامله حتما از سابقه شخص فروشنده و اطلاعات خود ملك اطلاعات دقيق كسب نماييد كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است.

براي دريافت پاسخ سوالات خود و مشاوره حقوقي در مورد كلاهبرداري و جرايم مربوط به پيش فروش ساختمان ‌مي‌توانيد از خدمات مشاوره آنلاين و تلفني وكيل دات كام بهره ببريد. همچنين با عضو شدن در كانال تلگرامي وكيل دات كام از آخرين اخبار حقوقي مطلع شويد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص كلاهبرداري در پيش فروش آپارتمان، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون كلاهبرداري در پيش فروش آپارتمان پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

شماره تماس وكيل دات كام

منبع:

كلاهبرداري در پيش فروش آپارتمان

 جرايم مرتبط با پيش فروش ساختمان مجازات

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۱۶:۱۲ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی