مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

 

 

معامله از جمله اموري است كه از قديم‌ تا كنون ميان افراد صورت گرفته است. طي انجام معامله افراد اموال خود را تعويض نموده و مال خود را به طرف مقابل واگذار ‌‌مي‌نمايند. اما برخي از اين معامله‌‌ها واقعي نبوده و صوري ‌‌مي‌باشند. در ادامه قصد داريم توضيحاتي را در خصوص معامله صوري و مجازات آن خدمتتان ارائه نماييم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

 

 

 

 

منبع:

معامله صوري

 مجازات

 بررسي و شناسايي معاملات صوري در جامعه

 

 

معامله صوري چيست‌ ؟

صو‌ري بودن معامله در واقع به معناي دروغ بودن آن است، اين به اين معني است كه‌ معامله صحت ندارد و باطل خواهد بود. در معاملات صو‌ري اركان صحت معامله رعايت ‌‌نمي‌شود، براي مثال در معامله صو‌ري هدف و قصد كه از اركان صحت معامله است وجود ندارد. مثلا در برخي موارد ديده ‌‌مي‌شود كه ‌مردان براي فرار از پرداخت مهريه يك معامله صو‌ري انجام ‌‌مي‌دهند. مردان اموال خود را به نام بستگان نزديك خود ‌‌مي‌زنند تا دادگاه تصور كند كه آن‌‌ها ‌‌نمي‌توانند مهريه را به طور كامل پرداخت كنند و مهريه در اين صورت قسط بندي خواهد شد.

مجازات معامله صوري

معامله صو‌ري در واقع جرم محسوب شده و مجازات‌‌هايي را در پي دارد. اگر فرد طلبكار بتواند به دادگاه اثبات كند كه بدهكار براي فرار از بدهي خود اموالش را انتقال داده و مرتكب معامله صو‌ري شده است دادگاه او را طبق قانون مجازات ‌‌مي‌كند.

در اين صورت دادگاه نه تنها اموال فرد را توقيف ‌‌مي‌كند بلكه مجازاتي مانند حبس تعزيري و پرداخت جريمه نقدي را براي او در نظر ‌‌مي‌گيرد. در اينگونه معاملات‌‌ فردي كه اموال به نام ‌او انتقال داده شده است تحت شرايطي نيز مجرم است و بايد مال را بازگرداند و حتي در برخي موارد ديده شده است كه براي او نيز مجازاتي اعمال ‌‌مي‌شود.

سوالات متدوال

صوري بودن معامله به چه معناست‌ ؟

به معناي دروغين بودن آن و فقدان اركان اساسي معامله مانند قصد.

مجازات فردي كه معامله صوري انجام داده است چيست‌ ؟

حبس تعزيري و پرداخت جريمه نقدي.

در معامله صوري فردي كه مال به نام او انتقال داده ‌‌مي‌شود نيز مجرم است‌ ؟

تحت شرايطي بله و موظف ‌‌مي‌شود كه مال را بازگرداند.

مركز وكيل دات كام شما را در حل پرونده‌‌هاي حقوقي خود ياري ‌‌مي‌نمايد. از بهترين خدمات اين مركز ‌‌مي‌توان به حل انواع پرونده‌‌هاي حقوقي و ارائه مشاوره حضوري و تلفني اشاره نمود.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص معامله صو‌ري، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون معامله صو‌ري پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

 

شماره تماس وكيل دات كام

 

 

 

منبع:

معامله صوري

 مجازات

 بررسي و شناسايي معاملات صوري در جامعه

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۶:۰۲:۲۲ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی