مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

 

پس از طلاق مرد و زن ‌‌‌‌‌‌مي‌بايست براي تعيين ‌‌‌‌‌‌سرپرست فرزندانشان در دادگاه حضور پيدا كنند. دادگاه با توجه به مصلحت فرزند پدر يا مادر او را به عنوان شخص ‌‌‌‌‌‌سرپرست انتخاب ‌‌‌‌‌‌مي‌نمايد و چنين فردي داراي مسئوليت‌هايي ‌‌‌‌‌‌مي‌شود كه ‌‌‌‌‌‌مي‌بايست به خوبي به آن‌ها توجه نمايد. در ادامه قصد داريم در مورد سلب حضانت از پدر و نمونه دادخواست آن توضيحات مفيدي را خدمتتان ارائه دهيم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

 

 

منبع:

نمونه دادخواست سلب حضانت از پدر

 عدم صلاحيت پدر براي حضانت از فرزند

 

حضانت فرزند به چه معناست ؟

حضانت فرزند به معناي نگهداري از او ‌‌‌‌‌‌مي‌باشد، شخص ‌‌‌‌‌‌سرپرست موظف است كه از فرزند به خوبي مراقبت نمايد و نيازهاي او را برطرف كند. شخص ‌‌‌‌‌‌سرپرست ‌‌‌‌‌‌مي‌بايست صلاح كودك را بخواهد و عملي را انجام‌ ندهد كه مصلحت‌ فرزندش به مخاطره بيفتد.

سلب حضانت از پدر | نمونه دادخواست

همان طور كه ‌‌‌‌‌‌مي‌دانيد اولويت حضانت دختر از هفت سالگي تا نه سالگي و اولويت حضانت پسر از هفت سالگي تا پانزده سالگي با پدرش خواهد بود. اما در برخي موارد ممكن است پدر صلاحيت‌هاي لازم براي نگهداري از فرزند را نداشته باشد و در اين صورت مادر ‌‌‌‌‌‌مي‌تواند حضانت را از او سلب نمايد. مادر ‌‌‌‌‌‌مي‌بايست براي سلب حضانت فرزند از پدر به دادگاه خانواده مراجعه نمايد و طي ارائه دادخواستي از دادگاه بخواهد كه حضانت پدر را سلب كند.

نمونه دادخواست سلب حضانت از پدر

براي ارائه دادخواست مبني بر سلب حضانت از پدر مادر ‌‌‌‌‌‌مي‌بايست متن مرتبط با اين موضوع را در دادخواست ذكر نمايد و سپس آن را به دادگاه خانواده ارائه دهد تا حضانت از پدر سلب شود. متن يك دادخواست اصولي براي سلب حضانت از پدر به شرح زير ‌‌‌‌‌‌مي‌باشد:

با سلام  و احترام خدمت رياست محترم دادگاه خانواده، اينجانب….. در تاريخ…. با آقاي….. اقدام به عقد نكاح نموده‌ام و بنا به دلايلي نكاخ را فسخ نموده و جدا شده‌ايم. طبق نظر دادگاه حضانت فرزندم به نام….. به پدرش واگذار شده است. احتراما به استحضارتان ‌‌‌‌‌‌مي‌رسانم كه پدر صلاحيت‌هاي اخلاقي كافي را براي حضانت فرزندم ندارد و اعمال او مانند…. باعث به خطر افتادن مصلحت فرزندم شده است. اينجانب از شما خواهان صدور حكم سلب حضانت ‌‌‌‌‌‌مي‌باشم و تقاضا دارم كه از اين پس ‌‌‌‌‌‌سرپرست فرزندم باشم.

اين متن يك دادخواست براي تقاضاي سلب حضانت از پدر ‌‌‌‌‌‌مي‌باشد كه مادر ‌‌‌‌‌‌مي‌تواند با ارائه آن به دادگاه خواهان سلب حضانت شود. در صورتي كه نزد دادگاه اثبات شود پدر صلاحيت حضانت را ندارد حضانت از او سلب خواهد شد.

سوالات متداول

اولويت حضانت دختر و پسر از چه سني تا چه سني با پدرشان است ؟

دختر از هفت سالگي تا نه سالگي و پسر از هفت سالگي تا پانزده سالگي.

آيا ‌‌‌‌‌‌مي‌توان حضانت را از پدر سلب نمود ؟

بله اگر دلايل كافي وجود داشته باشد امكانپذير خواهد بود.

در متن دادخواست سلب حضانت از پدر ‌‌‌‌‌‌مي‌بايست نام مادر و فرزند نيز قيد شود ؟

بله.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص نمونه دادخواست سلب حضانت از پدر، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون نمونه دادخواست سلب حضانت از پدر پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

شماره تماس وكيل دات كام

 

 

منبع:

نمونه دادخواست سلب حضانت از پدر

 عدم صلاحيت پدر براي حضانت از فرزند

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۱۹:۱۴ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی