مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

 

دفاتر ثبت ازدواج در طول سال موارد زيادي از ازدواج زوجين را به ثبت مي‌رسانند. اما ‌متاسفانه بسياري از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اين ازدواج‌‌‌‌‌ها به طلاق ختم خواهد شد و دفترداران موظف ‌‌‌‌مي‌شوند كه طلاق زوجين را ثبت نمايند. اما طلاق قوانيني دارد كه ‌‌‌‌مي‌بايست زوج و زوجه آن‌ها را رعايت كنند تا طلاق آن‌ها صحيح باشد. در ادامه توضيحاتي را در مورد طلاق در زمان عادت ماهيانه برايتان بيان نموده‌‌‌‌‌‌ايم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

 

 

 

 

منبع:

طلاق در زمان عادت ماهيانه

 حكم قانوني طلاق در حين حيض

 استثنائات

 

طلاق چيست ؟

طلاق يك امر قانوني و شرعي است كه در موارد مختلف اتفاق ‌‌‌‌ميفتد. طلاق در واقع به معناي جدا شدن زن و شوهر از يكديگر است. زن و مرد ‌‌‌‌مي‌بايست براي طلاق از يكديگر دلايل منطقي و قانوني داشته باشند تا بتوانند طلاق را در دفاتر ثبت اسناد به ثبت برسانند.

طلاق در زمان عادت ماهيانه

در برخي موارد ديده شده است زوجين در حين عادت ماهيانه زن قصد طلاق از يكديگر را دارند كه در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اين مورد قانونگذار قوانيني را وضع نموده است كه ‌‌‌‌مي‌بايست رعايت شوند. مطابق ماده ۱۱۴۰ قانون مدني طلاق زوجين در مدتي كه زن عادت ماهيانه است و پاك نيست صحيح ‌‌‌‌نمي‌باشد و زوجين موظف هستند كه تا پاك شدن زن صبر نمايند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دليل آن كه زن در حين قاعدگي شرعا ‌‌‌‌نبايد اقدام به برقراري رابطه زناشويي كند و اين امر روند جدايي زوجين را تسريع مي‌بخشد.

در چه مواردي طلاق در زمان عادت ماهيانه مجاز است ؟

در برخي موارد نيز قانونگذار طلاق را در حين عادت ماهيانه مجاز دانسته است و پاك بودن زن را براي طلاق الزا‌‌‌‌مي نمي‌داند. موارد مجاز براي طلاق در زمان عادت ماهيانه به شرح زير ‌‌‌‌مي‌باشند:

زن باردار

از آن جايي كه زن باردار در حين بارداري دچار عادت ماهيانه ‌‌‌‌نمي‌شود قانون پاكي او را براي طلاق الزا‌‌‌‌مي‌‌‌‌ نمي‌داند و زنان باردار ‌‌‌‌مي‌توانند بدون اتكا به پاك بودن از عادت ماهيانه طلاق بگيرند.

طلاق قبل از رابطه زناشويي

چنانچه زن و مرد بخواهند كه قبل از نزديكي از يكديگر جدا شوند قانوگذار پاك بودن زن را شرط ‌‌‌‌نمي‌داند و از آن جايي كه او باكره است ‌‌‌‌مي‌تواند در مدت عادت ماهيانه نيز براي طلاق اقدام نمايد.

غايب بودن مرد | طلاق در زمان عادت ماهيانه

چنانچه شوهر با زن در يك خانه سكونت نداشته باشد و يا غايب باشد زن ‌‌‌‌مي‌تواند در مدت زمان عادت ماهيانه نيز طلاق بگيرد زيرا مرد از وضعيت او اطلاعي ندارد و در صورت عدم اطلاع مرد از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اين مورد طلاق در عادت ماهيانه صحيح است.

سوالات متدوال

طلاق چيست ؟

وقتي زن و شوهر اقدام به جدايي از يكديگر ‌‌‌‌مي‌كنند در واقع از هم طلاق گرفته‌اند. طلاق ‌‌‌‌مي‌تواند به دلايل مختلف اتفاق بيفتد.

آيا طلاق در حين عادت ماهيانه صحيح است ؟

خير زن ‌‌‌‌مي‌بايست از عادت ماهيانه پاك شود تا بتواند طلاق بگيرد.

اگر قبل از نزديكي زن و شوهر براي طلاق اقدام كنند و زن دچار عادت ماهيانه بوده باشد طلاق آن‌‌‌‌‌ها صحيح است ؟

بله در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اين صورت طلاق صحيح خواهد بود كه در متن مقاله به طور كامل شرح داده شده است.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص طلاق در ز‌مان عادت ماهيانه، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون طلاق در ز‌مان عادت ماهيانه پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

شماره تماس وكيل دات كام

 

 

منبع:

طلاق در زمان عادت ماهيانه

 حكم قانوني طلاق در حين حيض

 استثنائات

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۰۴:۱۳ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی