مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

زنان و مردان در برخي موارد براي كسب آرامش بيشتر قصد ‌‌مي‌كنند كه از يكديگر جدا شوند. آن‌ها در واقع از يكديگر طلاق گرفته و اين جدايي زوجين به علت‌‌‌هاي مختلف و متفاوتي اتفاق ‌‌مي‌افتد. اما براي اقدام به طلاق ‌‌مي‌بايست زوجين از قوانين‌ اين امر به خوبي آگاهي داشته باشند تا بتوانند در مدت زمان كمتري مراحل قانوني آن را طي نمايند. در ادامه توضيحاتي را در مورد طلاق زن باردار برايتان بيان نموده‌ايم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

  

 

 

منبع:

طلاق باردار

 حقوق مالي زن در طلاق دوران بارداري

 مدت عده

 

 

طلاق در قانون كشور

طلاق يك امر قانوني است كه توسط زوجين انجام ‌‌مي‌شود. طي انجام‌ اين كار زوج و زوجه از يكديگر جدا ‌‌مي‌شوند و ديگر به هم محرم نيستند. طلاق به علت‌‌‌هايي مثل خيانت همسر، اعتياد، نشوز و… اتفاق ‌‌مي‌افتد. براي انجام مراحل قانوني طلاق، دادگاه زوجين را موظف ‌‌مي‌نمايد كه دلايل قانوني و منطقي خود را براي جدايي در دادگاه بيان نمايند. در صورتي كه آن‌ها از طلاق پشيمان شوند نيز ‌‌مي‌توانند دوباره با يكديگر ازدواج نموده و زندگي مشترك‌ را ادامه دهند.

طلاق زن باردار

طبق قانون طلاق در دوراني كه زن باردار است هيچ گونه اشكالي ندارد و كاملا صحيح است، به همين دليل در مدت زمان بارداري زوجين ‌‌مي‌توانند از يكديگر طلاق گرفته و جدا شوند. اما طلاق زن و شوهر در دوران بارداري نيز قوانين خاص خود را دارد. براي مثال در طلاق‌ اين چنيني زن موظف است كه عده نگه دارد. عده زن در‌ اين گونه طلاق‌‌‌ها تا پايان وضع حمل او خواهد بود و او تا زماني كه جنين را به دنيا نياورده است ‌‌نمي‌تواند با مرد ديگري ازدواج كند.

مناسب‌‌ترين نوع طلاق در دوران بارداري

طلاق توافقي در دوران بارداري مناسب‌‌ترين گزينه براي زوجين ‌‌مي‌باشد زيرا‌ اين نوع طلاق زودتر به نتيجه خواهد رسيد. اگر زن و مرد در حين بارداري بخواهند طلاق توافقي بگيرند ‌‌مي‌بايست به دادگاه مراجعه نموده و درخواست طلاق خود را ارائه نمايند. سپس دادگاه آن‌ها را به يك مشاور خانواده معرفي نموده و از ايشان ‌‌مي‌خواهد كه به زوجين دو جلسه مشاوره دهد. چنانچه زوجين پس از‌ اين دو جلسه مشاوره باز هم براي طلاق مصمم باشند دادگاه حكم به طلاق مي‌دهد.

حقوق مالي زن باردار در صورت طلاق

چنانچه زن و‌ مرد در دوران بارداري از يكديگر جدا شوند مرد موظف است كه برخي حقوق زن را به او پرداخت نمايد. در ادامه حقوق زن در طلاق در دوران بارداري‌ را شرح داده‌ايم:

مهريه

مهريه زن باردار طبق قواعد عمومي پرداخت مي‌شود و زن حامله حق مطالبه تمام مهريه را دارد. زن باردار همچنين حق مطالبه اجرت المثل ايام زوجيت را نيز دارد.

براي كسب اطلاعات در خصوص اجرت المثل ايام زوجيت كليك فرماييد.

نفقه

در‌ اين نوع طلاق مرد موظف ‌‌مي‌شود كه تا‌ زمان وضع حمل زن به او نفقه بپردازد. از آن جايي كه زن باردار است مرد ‌‌مي‌بايست در تمام مدت ‌بارداري به او‌ نفقه بدهد و پس از وضع حمل مرد ديگر ملزم‌ به پرداخت نفقه نيست.

هزينه‌‌‌هاي وضع حمل زن

در‌ اين گونه طلاق‌‌‌ها مرد موظف است كه تمام هزينه‌‌‌هاي وضع حمل زن را از جمله هزينه‌‌‌هاي بيمارستان، دارو و… را به او پرداخت نمايد.

اگر مرد پس از طلاق زن باردار فوت كند چه كسي موظف به پرداخت نفقه زن است ؟

در صورتي كه مرد پس از طلاق و قبل از به دنيا آمدن فرزند فوت كند زن ‌‌مي‌تواند نفقه‌اش را از پدربزرگ پدري فرزندش مطالبه نمايد ولي در صورت عدم توانايي مالي جد پدري قانون او را ملزم به پرداخت نفقه ‌‌نمي‌داند.

سوالات متداول

آيا طلاق در دوران بارداري اشكال قانوني دارد ؟

خير زوج و زوج ‌‌مي‌توانند در حين بارداري نيز اقدام به طلاق نمايند اما ‌‌مي‌بايست برخي قوانين را رعايت نمايند.

مناسب‌‌ترين نوع طلاق دوران بارداري كدام است ؟

طلاق توافقي.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص طلاق باردار، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون طلاق باردار پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

شماره تماس وكيل دات كام

 

منبع:

طلاق باردار

 حقوق مالي زن در طلاق دوران بارداري

 مدت عده

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۶:۵۷:۰۲ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی