مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

 

طلاق يك عامل آسيب زا در جامعه مي‌باشد كه زوجين مي‌بايست تا حد امكان سعي كنند كه از طلاق گرفتن صرف نظر نمايند. اما برخي اوقات عدم سازش ميان زوج و زوجه باعث مي‌شود كه آن‌ها تنها راه چاره را در طلاق ببيند و براي طلاق خود اقدام كنند. طلاق انواع مختلفي دارد كه يكي از انواع آن طلاق رجعي مي‌باشد. در ادامه قصد داريم‌ در مورد آثار طلاق رجعي توضيحاتي را در اختيارتان قرار دهيم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

  

 

 

 

منبع:

آثار طلاق رجعي

 بررسي احكام و قوانين طلاق رجعي

حقوق مدت عده زن

 

طلاق رجعي چيست‌‌‌‌ ؟

طلاق رجعي به طلاقي گفته مي‌شود كه مرد بتواند در مدت زمان عده به زندگي مشترك بازگردد و بدون‌‌‌ اينكه دوباره با زن عقد كند به زندگي با او ادامه دهد. در‌‌‌ اين نوع طلاق مرد مي‌تواند تا قبل از‌‌‌ اينكه مدت زمان عده تمام شود در صورت پشيماني از طلاق به زندگي بازگردد و در مدت عده زن هنوز به عنوان همسر مرد محسوب شده و دادگاه آن‌ها را زن و شوهر به حساب مي‌آورد.

آثار طلاق رجعي شامل چه مواردي مي‌شوند‌‌‌‌ ؟

طلاق رجعي نيز مانند ساير طلاق‌ها داراي آثاري است و زن در‌‌‌ اين نوع طلاق از برخي امتيازات بهره مند مي‌شود. آثار طلاق رجعي به شرح زير مي‌باشند:

سكونت | آثار طلاق رجعي

در طلاق رجعي زن در مدت زمان عده مي‌تواند در منزل شوهر سكونت داشته باشد و مرد موظف است كه امكان سكونت او را فراهم آورد.‌‌‌ چراكه در‌‌‌ اين نوع طلاق در مدت زمان عده زن هنوز هم به عنوان زوجه شناخته  مي‌شود و همسر مرد به شمار مي‌رود.

نفقه | آثار طلاق رجعي

يكي ديگر از آثار طلاق رجعي پرداخت نفقه مي‌باشد و در‌‌‌ اين نوع طلاق زن در مدت زمان عده مستحق دريافت نفقه خواهد بود. در‌‌‌ اين نوع طلاق مرد موظف است كه نفقه زن را در مدت زمان عده به او پرداخت كند و زن نيز حق مطالبه آن را خواهد داشت.

ارث بردن از يكديگر

در طلاق رجعي اگر زن و يا مرد در طول مدت زمان عده فوت شوند از يكديگر ارث مي‌برند. براي مثال اگر مرد قبل از تمام شدن مدت زمان عده فوت كند زن از اموال به جامانده او ارث خواهد برد و مي‌تواند آن را مطالبه نمايد.

در چه صورتي زن حق دريافت نفقه در طلاق رجعي را ندارد‌‌‌‌ ؟

در صورتي كه زن ناشزه باشد و اين امر در دادگاه اثبات شود حتي اگر طلاق هم از نوع رجعي باشد زن در مدت زمان عده مستحق دريافت نفقه نيست و نمي‌تواند آن را مطالبه كند.

سوالات متدوال

طلاق رجعي چيست‌‌‌‌ ؟

طلاق رجعي به طلاقي گفته مي‌شود كه مرد در آن اجازه بازگشت به زندگي مشترك را تا قبل از تمام شدن مدت عده زن دارد و مي‌تواند دوباره با او زندگي كند.

آيا زن در مدت زمان عده در طلاق رجعي مستحق دريافت نفقه است‌‌‌‌ ؟

بله او مي‌تواند نفقه‌اش را در مدت زمان عده از شوهر مطالبه كند.

در چه صورت در مدت عده طلاق رجعي زن مستحق دريافت نفقه نيست‌‌‌‌ ؟

در صورتي كه زن ناشزه باشد و در دادگاه اين قضيه ثابت شود.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در‌‌‌ اين زمينه به سايت وكيل دات كام مراجعه نماييد و از خدمات ويژه‌‌‌ اين سايت بهره مند گرديد. مركز وكيل دات كام شما را در حل پرونده‌هاي حقوقي خود ياري مي‌نمايد. از جمله خدمات‌‌‌ اين مركز مي‌توان به حل انواع پرونده‌هاي حقوقي و ارائه مشاوره حضوري و تلفني اشاره نمود.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص آثار طلاق رجعي، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون آثار طلاق رجعي پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

شماره تماس وكيل دات كام

منبع:

آثار طلاق رجعي

 بررسي احكام و قوانين طلاق رجعي

حقوق مدت عده زن

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۶:۵۵:۴۷ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی