مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

 

ازدواج يك امر مقدس و بسيار پسنديده است كه اديان نيز آن را توصيه نموده‌‌اند. ازدواج و تشكيل زندگي مشترك مي‌تواند سبب آرامش و پيشرفت انسان‌ها شود اما متاسفانه بسياري از ازدواج‌ها امروزه به دلايل مختلف به طلاق ختم مي‌شوند و زن و شوهر از يكديگر جدا مي‌شوند. در ادامه توضيحاتي را در خصوص ‌‌‌طلاق و انواع آن ارائه نموده‌‌‌ايم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

طلاق

 آشنايي با انواع و اقسام طلاق

 آثار طلاق

  بررسي راه‌ها و روش‌هاي مختلف طلاق

 

 

 

طلاق چيست ؟

‌‌‌طلا‌ق به معناي جدايي زن و شوهر از يكديگر است، زن و مرد مي‌توانند در صورت عدم سازش و تفاهم از يكديگر جدا شوند. ‌‌‌طلا‌ق مراحل مختلفي دارد كه مي‌بايست زوجين آن‌ها را طي نمايند تا ‌‌‌طلا‌قشان به صورت رسمي ثبت شود. ‌‌‌طلا‌ق نيز قوانين خاص خود را دارد و زوجين مي‌بايست به قوانين آن توجه نمايند. در حين ‌‌‌طلا‌ق زن و مرد تاييد مي‌كنند كه ديگر به يكديگر محرم نخواهند بود و از هم جدا شده‌‌اند اما قانونگذار به آن‌ها اجازه ازدواج مجدد نيز مي‌دهد و چنانچه زن و مرد از ‌‌‌طلا‌ق پشيمان شوند مي‌توانند دوباره با يكديگر ازدواج كنند.

انواع طلاق

‌‌‌طلا‌ق انواع مختلفي دارد و در هر نوع ‌‌‌طلا‌ق مي‌بايست مراحل متفاوتي طي شود تا دادگاه ‌‌‌طلا‌ق را ثبت كند و زن و مرد بتوانند از يكديگر جدا شوند. ‌‌‌طلا‌ق در سه نوع توافقي، ‌‌‌طلا‌ق از طرف زن و ‌‌‌طلا‌ق از طرف مرد وجود دارد كه در هر سه مورد با رعايت قوانين زن و مرد مي‌توانند از يكديگر جدا شوند. اين‌ سه نوع ‌‌‌طلا‌ق به طور كامل در زير شرح داده شده‌‌اند:

‌‌‌طلا‌ق از طرف مرد

طبق قانون مرد مي‌تواند بدون اينكه دليل خاصي داشته باشد زن را ‌‌‌طلا‌ق دهد و زن نمي‌تواند در اين مورد مانع از ‌‌‌طلا‌ق شود. در اين نوع ‌‌‌طلا‌ق مرد مي‌بايست به دادگاه اثبات نمايد كه امكان سازش ميان او و همسرش وجود ندارد و گواهي عدم سازش را از دادگاه دريافت كند. پس از دريافت اين‌ گواهي مرد اجازه دارد زن را ‌‌‌طلا‌ق دهد اما مي‌بايست قبل از ‌‌‌طلا‌ق تمام حق و حقوق او را پرداخت كند. مرد مي‌بايست حقوق زن را همچون مهريه، نفقه، اجرت المثل و… به زن پرداخت كند تا بتواند او را ‌‌‌طلا‌ق دهد.

‌‌‌طلا‌ق از طرف زن

زن براي ارائه دادخواست ‌‌‌طلا‌ق به دادگاه مي‌بايست دلايل منطقي و قانوني  داشته باشد. دلايل قانوني كه به زن حق ‌‌‌طلا‌ق مي‌دهند به شرح زير هستند:

  • اگر زوج به بيش از پنج سال حبس محكوم شده باشد.
  • چنانچه مرد دچار يك بيماري صعب العلاج مبتلا شود.
  • چنانچه مرد بعد از گذشت پنج سال در بارور كردن زن ناتوان باشد.
  • اگر مرد شش ماه زندگي مشترك را ترك كند و‌ يا مفقودالاثر شده باشد.
  • چنانچه زوج اعتياد داشته باشد و اعتياد او خللي به زندگي مشترك وارد كند.
  • اگر مرد زن را كتك بزند و او را مورد ضرب و شتم قرار دهد.
  • و…

اگر زن يكي از موارد بالا را به دادگاه اثبات كند نيازي به گواهي عدم سازش نخواهد داشت و مي‌تواند به راحتي ‌‌‌طلا‌ق بگيرد اما اگر موارد بالا موجود نباشند زن نمي‌تواند طلاق بگيرد. براي همين غالبا به زنان توصيه مي‌گردد كه در هنگام ازدواج حق طلاق را اخذ نمايند. ‌‌‌طلا‌ق از طرف زن پنج الي شش ماه زمان مي‌برد.

‌‌‌طلا‌ق توافقي

در ‌‌‌طلا‌ق توافقي همان طور كه از نامش مشخص است مي‌بايست زن و مرد براي ‌‌‌طلا‌ق با يكديگر توافق كنند. براي مثال زن مي‌تواند مهريه خود را ببخشد و در ازاي آن حضانت فرزند را از همسر دريافت كند و سپس به صورت توافقي ‌‌‌طلا‌ق بگيرد. از آن جايي كه حق ‌‌‌طلا‌ق با مرد است زن مي‌تواند با بخشش كل مهريه يا بخشي از آن مرد را راضي به ‌‌‌طلا‌ق كند كه به اين موارد ‌‌‌طلا‌ق توافقي گفته مي‌شود.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص طلاق، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون طلاق پاسخ دهند.

فني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون مجلس خبر‌‌گان پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

شماره تماس وكيل دات كام

 

 

منبع:

طلاق

 آشنايي با انواع و اقسام طلاق

 آثار طلاق

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۰۴:۴۴ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی