مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

 

طبق قانون مرد موظف است در قبال وظايف انجام شده در زندگي مشترك توسط زن به او مهريه پرداخت نمايد. مهريه حق قانوني زن است و مردان ‌‌‌‌‌‌‌نمي‌توانند بدون دليل قانوني و موجه از پرداخت آن امتناع نمايند. اما پرداخت مهريه نيز شرايط و قوانين خاص خود را دارد. در ادامه قصد داريم توضيحاتي را در خصوص اقساط و قسط بندي مهريه برايتان بيان نماييم.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

 

منبع:

اقساط مهريه

نحوه قسط بندي مهريه و پيش قسط مهريه

 شرايط پرداخت

 

 

 

مهريه چيست و چه زماني پرداخت ‌‌‌‌‌‌‌مي‌شود ؟

همانطور كه گفته شد مهريه يكي از حقوق قانوني زن است كه در حين عقد به او تعلق گرفته و شوهرش موظف است آن را به او پرداخت كند. پرداخت مهريه هيچ زمان خاص و مشخصي ندارد و به محض اينكه زن عقد كند اجازه مطالبه مهريه را خواهد داشت. برخي از افراد تصور ‌‌‌‌‌‌‌مي‌كنند كه زن ‌‌‌‌‌‌‌مي‌بايست براي دريافت مهريه اقدام به طلاق نمايد كه در اين صورت بايد بگوييم خير زن ‌‌‌‌‌‌‌مي‌تواند مهريه خود را بدون اقدام به طلاق نيز دريافت نمايد.

براي كسب اطلاعات كامل در خصوص مهريه كليك نماييد.

شرايط قسط بندي مهريه | پرداخت اقساط

هرگاه كه زن براي مطالبه مهريه خود اقدام نمايد از طرف دادگاه يك ابلاغيه مبني بر الزام به حضور يافتن در دادگاه براي شوهر ارسال ‌‌‌‌‌‌‌مي‌شود. طبق اين ابلاغيه مرد ‌‌‌‌‌‌‌مي‌بايست اعلام كند كه ‌‌‌‌‌‌‌مي‌خواهد مهريه را به صورت يكجا پرداخت كند يا خير و در صورت درخواست مرد، دادگاه آن را قسط بندي ‌‌‌‌‌‌‌مي‌نمايد.

اگر مرد بعد از سي روز از ارسال ابلاغيه براي تعيين نوع پرداخت مهريه در دادگاه حضور نيابد ممكن است دادگاه حكم جلب وي را صادر نمايد و يا او را جريمه كند. اما اگر در دادگاه حضور يابد قاضي با توجه به شرايط مالي او نوع پرداخت مهريه را معين خواهد كرد. مهريه در دو صورت زير قسط بندي خواهد شد:

توانايي پرداخت بخشي از مهريه

چنانچه مرد بتواند بخشي از مهريه را به زن پرداخت كند دادگاه مابقي آن را قسط بندي خواهد كرد و از مرد ‌‌‌‌‌‌‌مي‌خواهد كه در تاريخ معين شده قسط مهريه را به زن پرداخت نمايد. در اين مورد مرد ابتدا بخشي از مهريه را به عنوان پيش قسط به زن پرداخت نموده و سپس مابقي مهريه را به صورت ماه به ماه پرداخت خواهد كرد.

ناتوان بودن از پرداخت مهريه

چنانچه مرد از پرداخت مهريه ناتوان باشد دادگاه بازهم مهريه را قسط بندي خواهد كرد تا مرد بتواند آن را پرداخت كند. در اين مورد مرد ‌‌‌‌‌‌‌مي‌بايست تلاش بيشتري كند تا زودتر مهريه را پرداخت كند چون هيچ پيش قسطي پرداخت نكرده است.

پرداخت اقساط تعيين شده مهريه چقدر طول ‌‌‌‌‌‌‌مي‌كشد ؟

مدت زمان پرداخت قسط‌‌‌‌‌‌‌‌هاي مهريه با توجه به شرايط مالي مرد و همچنين مبلغ مهريه در نظر گرفته ‌‌‌‌‌‌‌مي‌شود. براي مثال ممكن است مرد بتواند مهريه را در چند ماه بپردازد و در برخي موارد نيز پرداخت مهريه چند سال به طول ‌‌‌‌‌‌‌مي‌انجامد.

اگر مرد توانايي پرداخت مهريه به طور كامل را داشته باشد باز هم مهريه به صورت اقساط پرداخت ‌‌‌‌‌‌‌مي‌شود ؟

اگر مرد توانايي پرداخت مهريه به طور كلي را داشته باشد دادگاه مهريه را قسط بندي نخواهد كرد و مرد موظف است كه تمام آن ‌را در كوتاه‌ترين زمان به زن پرداخت كند.

سوالات متدوال

آيا ‌‌‌‌‌‌‌مي‌توان مهريه را قسط بندي كرد ؟

بله مهريه با توجه به شرايط مرد قسط بندي خواهد شد.

مدت زمان پرداخت اقساط مهريه چقدر است ؟

مدت زمان پرداخت قسط با توجه به ميزان مهريه و شرايط مالي مرد تعيين خواهد شد و براي هر فرد متفاوت خواهد بود.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص اقساط مهريه، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون اقساط مهريه پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

شماره تماس وكيل دات كام

 

منبع:

اقساط مهريه

نحوه قسط بندي مهريه و پيش قسط مهريه

 شرايط پرداخت

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اقساط مهريه،
موضوع:
[ ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۱۹:۲۳ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی