مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

 

طبق قانون مرد موظف است كه هر زمان كه زن مهريه‌اش را درخواست نمايد آن را به طور كامل به او پرداخت كند. مهريه حق مسلم زن است و مقدار آن هر چقدر كه باشد مرد موظف به پرداخت آن است. به همين دليل قانونگذاران قوانيني را وضع نموده‌اند تا مرد امكان فرار از پرداخت مهريه را نداشته باشد. در ادامه قصد داريم در مورد موضوع زندان براي مهريه توضيحاتي را خدمتتان ارائه دهيم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

 

منبع:

زندان مهريه 

قانون جديد زندان براي مهريه

 دريافت حكم جلب مرد

 

 

 

مهريه چيست و چه زمان بايد پرداخت شود ؟

يكي از وظايفي كه حين عقد نكاح به عهده مرد قرار ‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌گيرد پرداخت مهريه به زن ‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌باشد. مهريه مالي است كه در حين عقد به زن تعلق گرفته و قانون مرد را ملزم ‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌داند كه آن را پرداخت نمايد. ميزان مهريه نيز ‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌بايست توافقي معين شود و هيچ زمان خاصي براي پرداخت مهريه در نظر گرفته نشده است. زن نياز به زمان خاصي براي مطالبه مهريه‌اش نخواهد داشت و به محض‌ اينكه عقد نكاح خوانده شود زن ‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌تواند مهريه‌اش را طلب نمايد.

قانون ‌زندان براي مهريه

زن ‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌بايست براي مطالبه مهريه به دادگاه يا دفتر ثبت ازدواج خود مراجعه نمايد. سپس ‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌بايست طي دادخواستي از دادگاه بخواهد كه مهريه او را وصول نمايد. دادگاه نيز مرد را از اقدام زن براي مطالبه مهريه آگاه نموده و به او يك ماه مهلت ‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌دهد كه مهريه را پرداخت نمايد و يا اعلام كند كه توانايي پرداخت آن را ندارد تا دادگاه مهريه را قسط بندي نمايد.

اما اگر مرد طي‌ اين يك ماه هيچ اقدا‌‌‌‌‌‌‌‌مي نكند دادگاه حكم جلب او را صادر خواهد كرد. اگر پس از بازداشت مرد و مصادره اموال او مهريه وصول گردد مرد آزاد ‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌شود اما اگر وصول نشود دادگاه آن را قسط بندي نموده و مرد موظف به پرداخت قسط آن خواهد بود.

اگر مرد طي اين يك ماه درخواست صدور حكم اعسار از پرداخت مهريه بدهد تا مشخص شدن اعسار يا عدم آن امكان جلب مرد وجود نخواهد داشت.

حكم زندان براي پرداخت نكردن اقساط مهريه

چنانچه مرد اعلام كند كه از پرداخت مهريه ناتوان است و بخواهد كه دادگاه مهريه را قسط بندي كند دادگاه با توجه به شرايط او مهريه را برايش قسط بندي مي‌كند تا بتواند آن را پرداخت كند. پس از قسط بندي مهريه مرد موظف است كه اقساط مهريه را در مدت زمان معين شده توسط دادگاه پرداخت نمايد. اگر مرد چندين ماه از پرداخت اقساط مهريه يا پيش پرداخت مهريه خودداري كند مي‌توان حكم جلبش را دريافت كرد.

در چه مورد مرد براي عدم پرداخت اقساط مهريه به زندان ‌نمي‌رود ؟

طبق قانون جديد چنانچه در حين عقد زن و شوهر مهريه را بيش از ۱۱۰ سكه تعيين كرده باشند و پس از مطالبه، مرد تمام اقساط ۱۱۰ سكه را پرداخت كرده باشد زن ‌نمي‌تواند او را براي باقي مانده اقساط به زندان بيندازد زيرا طبق‌ اين قانون مهريه بيش از ۱۱۰سكه ‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌بايست با توجه به توافق طرفين پرداخت شود و مقدار مازاد بر آن با ضمانت اجراي حبس مواجه نخواهد شد.

سوالات متدوال

آيا ‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌توان مرد را براي عدم پرداخت مهريه جلب كرد ؟

بله.

اگر مهريه بيش از ۱۱۰سكه باشد مرد موظف به پرداخت بيش از ۱۱۰سكه است ؟

مهريه هر چقدر باشد مرد ملزم به پرداخت آن است ولي تا صد و ده سكه ضمانت اجراي زندان دارد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص زندان براي مهريه، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون زندان براي مهريه پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

شماره تماس وكيل دات كام

 

منبع:

زندان مهريه 

قانون جديد زندان براي مهريه

 دريافت حكم جلب مرد

 

  • ۹۹/۰۹/۲۳
  • پويا عبدي
 
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۳۳:۳۹ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی