مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

v

پس از طلاق زن و شوهر موظف هستند كه حضانت فرزندان خود را به عهده بگيرند. فرزندان در واقع نتيجه زندگي مشترك زوجين هستند و پس از طلاق نيز آن‌‌‌ها ملزم به مراقبت از فرزندان خود ‌‌مي‌باشند و اجازه ندارند آن‌‌‌ها را رها كنند. در ادامه قصد داريم توضيحاتي را در مورد سن قانوني دختر و پسر براي تصميم گيري در خصوص ‌‌‌‌حضانت برايتان بيان نماييم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

 

منبع:

سن قانوني حضانت 

سن قانوني براي حضانت فرزند 

 

 

 

 

حضانت فرزند دختر و پسر

پس از طلاق زن و شوهر موظف هستند كه فرزندان دختر و پسر خود را تحت حضانت قرار داده و تمام نياز آن‌‌‌ها را برطرف نمايند. طبق قانون دختر تا سن هفت سالگي تحت حضانت مادر است و سپس تا سن نه سالگي پدر عهده دار حضانت او خواهد بود. پسر نيز ‌‌مي‌بايست تا هفت سالگي تحت حضانت مادر باشد و پس از آن تا سن پانزده سالگي تحت حضانت پدر قرار مي‌گيرد.

سن قانوني فرزند دختر و پسر جهت تصميم گيري براي ‌‌‌‌حضانت و انتخاب سرپرست

همان طور كه در بالا گفته شد طبق قانون فرزندان تا سنين خاصي تحت حضانت پدر و مادر خود خواهند بود و ‌‌‌‌سرپرست ‌‌‌‌نمي‌تواند به صورت دائمي فرزند را تحت حضانت خود قرار دهد مگر اينكه قانون به او ‌اين اجازه را داده باشد. اما سوالي كه در اكثر موارد پيش ‌‌مي‌آيد اين است كه تكليف حضانت دختر پس از سن نه سالگي و پسر پس از پانزده سالگي چگونه خواهد بود؟ كه در اين باره بايد بگوييم وقتي دختر و پسر به سن نه و پانزده سالگي ‌‌مي‌رسند از نظر قانون ديگر كودك نيستند و ‌بالغ شده‌‌‌‌اند و همچنين‌ قانون ديگر آن‌‌‌ها را نيازمند به ‌‌‌‌سرپرست ‌‌‌‌نمي‌بيند.

از اين رو دختر و پسر با رسيدن به سن بلوغ ‌‌مي‌توانند در مورد ‌‌‌‌سرپرست خود تصميم گيري نمايند. براي مثال دختر ‌‌مي‌تواند انتخاب كند كه ‌‌‌‌سرپرست پدرش باشد و با پدر خود زندگي كند و پسر نيز ‌‌مي‌تواند مادر را انتخاب كند و اين تصميم گيري هيچ گونه منع قانوني به همراه نخواهد داشت.

پس از رسيدن فرزند به سن قانوني تصميم گيري براي حضانت و انتخاب والد سرپرست، والد ديگر اجازه ملاقات با او را ندارد ؟

بعضي از زوجين تصور ‌‌مي‌كنند كه اگر فرزندشان والد ديگر را به عنوان ‌‌‌‌سرپرست خود انتخاب كنند آن‌‌‌ها ديگر ‌‌‌‌نمي‌توانند فرزند را ببينند و با او ملاقات داشته باشند كه در اين باره بايد بگوييم انتخاب ‌‌‌‌سرپرست توسط فرزند ‌‌‌‌نمي‌تواند والد ديگر را از ملاقات با او منع كند و والد ديگر نيز ‌‌مي‌تواند اقدام به ملاقات فرزند خود نمايد.

مسئوليت پرداخت نفقه پس از رسيدن  دختر و پسر به سن قانوني جهت تصميم گيري براي حضانت

فرزند هر كدام از والدين را كه به عنوان ‌‌‌‌سرپرست انتخاب كند پرداخت كننده نفقه باز هم پدر او خواهد بود و پدر موظف است كه نفقه او را حتي اگر تحت حضانت مادرش باشد نيز بپردازد.

سوالات متدوال

معناي حضانت چيست ؟

مراقبت و رفع نيازهاي فرزند.

آيا فرزندان پس از رسيدن به سن بلوغ قادر به انتخاب ‌‌‌‌سرپرست خود هستند ؟

بله.

پس از انتخاب والد ‌‌‌‌سرپرست توسط فرزند والد ديگر حق ملاقات با فرزند را دارد ؟

بله.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص سن قانوني دختر و پسر براي تصميم گيري در خصوص حضانت، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون سن قانوني دختر و پسر براي تصميم گيري در خصوص حضانت پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

شماره تماس وكيل دات كام

 

منبع:

سن قانوني حضانت 

سن قانوني براي حضانت فرزند 

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۱۰:۲۳ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی