مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

 

قانون مرد و زن را در هنگام عقد نكاح موظف مي‌داند كه وظايف خود را به درستي انجام دهند. براي مثال زن موظف مي‌شود كه از همسر خود تمكين كند و در برقراري رابطه جنسي كوتاهي به عمل نياورد و مرد نيز موظف است كه نفقه و مهريه زن را به طور كامل به او پرداخت كند. در ادامه قصد داريم توضيحاتي را در رابطه با مهريه و نصف شدن مبلغ آن خدمتتان ارائه نماييم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

 

 

منبع :

نصف مهريه 

موارد تنصيف مهريه 

 

 

 

مهريه چيست و ميزان آن چقدر است ؟

مهريه يكي از حقوقي است كه حين عقد به زن تعلق گرفته و قانونگذار مرد را موظف به پرداخت آن مي‌داند. ميزان مهريه با توجه به توافق طرفين معين مي‌شود و مبلغ آن هر چقدر كه باشد مرد مي‌بايست آن را پرداخت كند. براي دريافت اطلاعات تكميلي در خصوص مهريه كليك فرماييد.

موارد نصف شدن مهريه

مطابق قانون مهر‌يه حق زن است و مي‌تواند تمام آن را مطالبه كند اما در برخي موارد مهر‌يه زن نصف مي‌شود و قانون زن را مستحق دريافت نصف مهر‌يه مي‌داند. مواردي كه باعث نصف شدن مهر‌يه مي‌شوند در زير شرح داده شده‌اند:

طلاق قبل از وقوع رابطه زناشويي

مطابق ماده ۱۰۹۲ قانون مدني چنانچه مرد و زن قبل از وقوع رابطه زناشويي براي طلاق اقدام نمايند مهريه زن نصف خواهد شد و مرد مي‌بايست نصف مهريه را به او پرداخت كند. حتي اگر مرد از قبل مهر‌يه را به طور كامل پرداخت كرده باشد قانون زن را مكلف مي‌كند كه نصف مهر‌يه را به او بازگرداند.

بذل مدت زمان صيغه قبل از نزديكي | نصف شدن مهريه

مطابق ماده ۱۰۹۷ قانون مدني چنانچه مرد در عقد موقت تمام مدت زمان صيغه را به زن ببخشد و رابطه زناشويي نيز صورت نگرفته باشد مهريه زن نصف خواهد شد.

فسخ نكاح به علت ناتواني جنسي از طرف مرد

مطابق ماده ۱۱۰۱ قانون مدني چنانچه زن پس از عقد نكاح مطلع شود كه همسرش در برقراري رابطه جنسي (حتي يكبار) ناتوان است و بخواهد كه نكاح خود را فسخ كند مهريه او نيز نصف خواهد شد چراكه در اين مورد نيز نزديكي رخ نداده است.

آيا ناشزه بودن زن مي‌تواند مهريه او را نصف كند ؟

در صورتي كه زن به هر دليلي از شوهر خود تمكين نكند و ناشزه باشد مرد نمي‌تواند به خاطر اين مسئله نصف مهر‌يه را به زن بپردازد و موظف است كه تمام مهر‌يه را به زن پرداخت نمايد.

سوالات متداول

در صورت باكره بودن زن مهر‌يه او نصف مي‌شود ؟

بله، در صورتي كه بعد از عقد زوجه بكارت داشته باشد، فارغ از مدت زمان عقد مهر‌يه نصف مي‌شود.

ناشزه بودن زن مي‌تواند مهر‌يه او را نصف كند ؟

خير ناشزه بودن زن نمي‌تواند مهر‌يه را نصف كند و مهر‌يه بايد به طور كامل پرداخت شود.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص شرايط تنصيف مهريه، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون شرايط تنصيف مهريه پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

 

شماره تماس وكيل دات كام

 

 

 

منبع :

نصف مهريه 

موارد تنصيف مهريه 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۴۶:۲۹ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی