مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

زوجين پس از عقد‌ ممكن است به دلايل مختلف تصميم به جدايي بگيرند، اما در اين ميان اگر فرزندي وجود داشته باشد طبق قانون ‌‌مي‌بايست حضانت آن بر عهده يكي از والدين قرار گيرد. والدين ‌‌مي‌بايست فرزندي را كه خود به دنيا آورنده‌‌‌اند تحت حضانت قرار داده و از او حمايت نمايند. در ادامه قصد داريم توضيحاتي را در خصوص حضانت فرزند پسر در اختيارتان قرار دهيم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

 

 

منبع:

حضانت پسر 

حضانت فرزند پسر بعد از طلاق 

 

 

حضانت فرزند

پس از طلاق و جدايي زوجين موظف هستند كه حضانت فرزندان را به عهده بگيرند. مدت زمان حضانت فرزند براي پدر و مادر متفاوت خواهد بود و هر كدام از آن‌ها در سنين مختلف ‌‌‌‌براي حضانت فرزندشان داراي حق تقدم مي‌باشند. طبق قانون بعد از طلاق ‌‌مي‌بايست حضانت فرزند تا هفت سالگي به مادر سپرده شود و پس از تمام شدن دوره حضانت مادر فرزند به پدرش تحويل داده ‌‌مي‌شود.

حضانت فرزند پسر در قانون جديد و قديم

در قانون قديم مدت زمان حضا‌نت فرزند پسر با دختر تفاوت داشت و پسر مدت كمتري را تحت حضا‌نت مادر خود به سر مي‌برد. در قانون قديم پسر از زمان تولد تا دو سالگي تحت حضا‌نت مادر بود و پس از دو سالگي به پدر سپرده ‌‌مي‌شد و تا سن پانزده سالگي نيز به حضانت پدر در ‌‌مي‌آمد.

اما در قانون جديد مدت حضا‌نت مادر نسبت به پسر بيشتر شده است، در اين قانون پسر ‌‌مي‌بايست تا سن هفت سالگي تحت حضا‌نت مادر باشد و سپس به پدر تحويل داده شود. قانون قديم حضا‌‌نت فرزند پسر در سال ۱۳۸۲ اصلاح شد و از آن به بعد پسر ‌‌مي‌بايست تا هفت سالگي تحت حضا‌نت مادر باشد. اين به اين دليل است كه مادر در اين سن بهتر ‌‌مي‌تواند پاسخگوي نياز‌‌‌‌هاي پسر باشد.

ديدار با فرزند پسر در مدت زمان حضانت والد ديگر

يكي از سوالاتي كه ممكن است ذهن افراد را درگير كند اين است كه وقتي پسر تحت حضا‌نت والد خود است والد ديگر حق ديدار با او را دارد يا خير كه در اين باره بايد بگوييم بله والد ‌‌‌‌سرپرست پسر ‌‌‌‌نمي‌تواند مانع از ديدار او با والد ديگرش شود. براي ديدار با فرزند ‌‌مي‌بايست پدر يا مادر او در دادگاه زماني را معين كنند تا مادر يا پدر بتوانند پسر خود را در آن مدت زمان ملاقات نمايند.

سلب حضانت فرزند پسر

چنانچه فرزند پسر در حضا‌نت پدر يا مادرش باشد اما شخص سرپرست از لحاظ اخلاقي صالح نباشد دادگاه حضا‌نت را از وي سلب خواهد نمود. اين به اين دليل است كه براي دادگاه صلاح و مصلحت فرزند پسر بسيار مهم است و به همين دليل والدي را براي حضا‌نت او بر ‌‌مي‌گزيند كه بسيار صالح باشد.

حضانت فرزند پسر پس از ۱۵ سالگي

وقتي فرزند پسر به سن پانزده سالگي ‌‌مي‌رسد ديگر تحت حضانت هيچكس نخواهد بود زيرا او از نظر قانوني به بلوغ رسيده است و ‌‌مي‌تواند ‌‌‌‌سرپرست خود را شخصا انتخاب بنمايد. پسر ‌‌مي‌تواند يكي از والدين خود را براي حضانت برگزيند و با او زندگي كند.

سوالات متداول

حضانت فرزند پسر تا سن هفت سالگي با چه كسي خواهد بود ؟

مادر.

آيا والد ‌‌‌‌سرپرست ‌‌مي‌تواند مانع از ديدار با پسر شود ؟

خير چنين حقي نخواهد داشت.

حضانت پسر بعد از ۱۵ سالگي به عهده كيست ؟

پس از ۱۵ سالگي پسر ‌‌مي‌تواند ‌‌‌‌سرپرست خود را انتخاب نمايد.

مركز وكيل دات كام ارائه كننده انواع خدمات حقوقي به شما عزيزان مي‌باشد. از خدمات مركز وكيل دات كام ‌‌مي‌توان به حل انواع پرونده‌‌‌‌هاي حقوقي و ارائه مشاوره حضوري و تلفني اشاره نمود.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص حضانت پسر، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون حضانت پسر پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

شماره تماس وكيل دات كام

 

منبع:

حضانت پسر 

حضانت فرزند پسر بعد از طلاق 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: حضانت پسر،
موضوع:
[ ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۲۷:۳۱ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی