مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

وقتي والدين از يكديگر جدا مي‌شوند طبق قانون حضانت فرزند به عهده يكي از آن‌‌‌‌ها خواهد بود. مدت حضانت توسط مادر و پدر نيز براي دختر و پسر متغير است و هر كدام بر اساس نظر قانون گذار تعيين مي‌شود. در ادامه قصد داريم توضيحاتي در خصوص حضانت دختر بعد از نه سالگي خدمتتان ارائه دهيم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

 

 

 

منبع :

حضانت دختر بعد از ۹ سالگي 

 حضانت دختر 

 

حضانت به چه معناست ؟

همان طور كه در بالا گفته شد وقتي پدر و مادر از يكديگر جدا مي‌شوند قانون حضانت فرزند را به يكي از آن‌‌‌‌ها واگذار خواهد كرد. فرد سرپرست مي‌بايست از فرزند به خوبي مراقبت نمايد و نياز‌‌‌‌‌هاي عاطفي و مالي او را برطرف كند.

حضانت دختر

حضانت دختر يكي از مواردي است كه دادگاه براي آن مدت زمان خاصي را تعيين مي‌نمايد. مطابق قانون حضانت دختر از زمان تولد تا هفت سالگي او با مادر خواهد بود. اين به اين دليل است كه تا قبل از هفت سالگي دختر بيشتر به وجود مادر نياز دارد. پس از هفت سالگي نيز مطابق قانون حضانت دختر با پدر او خواهد بود و مادر موظف است كه در صورت درخواست پدر فرزند را به او تحويل دهد. پدر نيز تا سن نه سالگي دختر سرپرست او خواهد بود و موظف است كه تمام نياز‌‌‌‌‌هاي او را برطرف كند.

بعد از سن نه سالگي حضانت دختر بر عهده چه كسي است ؟

وقتي سن دختر به نه سال تمام مي‌رسد از نظر قانون او ديگر تحت حضانت هيچ كس نخواهد بود و پدر و مادر نمي‌توانند خود را به عنوان حضانت كننده قانوني او تلقي كنند. وقتي سن دختر به نه سال مي‌رسد به اين معناست كه او به سن بلوغ رسيده است و مي‌تواند فرد مورد نظر خود را از ميان والدينش انتخاب نموده و تحت حضانت پدر يا مادر قرار بگيرد. در اين صورت مي‌توان گفت كه بعد از نه سالگي دختر مي‌تواند انتخاب كند كه چه كسي سرپرست او باشد.

آيا بعد از نه سالگي پدر موظف به پرداخت نفقه دختر است ؟

با توجه به توضيحات بالا دختر پس از نه سالگي مي‌تواند سرپرست خود را انتخاب نمايد. اما مسئوليت پرداخت نفقه نيز يكي از سوالاتي است كه ممكن است براي افراد پيش بيايد كه در اين باره بايد بگوييم پدر در هر حال موظف به پرداخت نفقه فرزندش است چه با مادر زندگي كند و چه با پدر.

دادن حضانت دختر بعد از نه سالگي به فرد بي‌صلاحيت

در برخي موارد ديده شده است كه دختر نه ساله پدر يا مادرش را به عنوان سرپرست خود انتخاب مي‌كند ولي فردي كه او انتخاب كرده است در واقع صلاحيت نگهداري از او را ندارد. در صورتي كه پدر يا مادر كه دختر او را به عنوان سرپرست خود انتخاب كرده است صلاحيت قانوني نداشته باشد والد ديگر او مي‌تواند طي ارائه دادخواستي از دادگاه بخواهد كه حضانت را از او گرفته و به خودش واگذار كند.‌ البته پيروزي در اين دعوا منوط به آن است كه فرد بتواند بي‌صلاحيتي والد را طبق قانون اثبات نمايد. موانع حضانت سبب سلب حضانت از فرد بي‌كفايت مي‌گردد براي كسب اطلاع در اين خصوص كليك نماييد.

حق ملاقات با دختر بعد از نه سالگي براي والدي كه حضانت ندارد

اگر دختر يكي از والدين خود را انتخاب كند و بخواهد كه با او زندگي كند مطابق قانون والد ديگر حق ديدار با او را خواهد داشت. چنانچه سرپرست فرزند حق ديدار با فرزند را به والد ديگر ندهد فرد مي‌تواند با مراجعه به دادگاه خوا‌‌‌هان ديدار با فرزند خود شود.

سوالات متداول

حضانت دختر بعد از هفت سالگي تا نه سالگي با چه كسي است ؟

با پدرش.

پس از نه سالگي نفقه دختر را چه كسي پرداخت مي‌كند ؟

پدر.

پس از نه سالگي چه كسي براي حضانت دختر اولويت دارد ؟

پس از نه سالگي دختر مي‌تواند انتخاب كند كه تحت حضانت چه كسي باشد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص حضانت دختر بعد از نه سالگي، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون حضانت دختر بعد از نه سالگي پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

شماره تماس وكيل دات كام

 

 

منبع :

حضانت دختر بعد از ۹ سالگي 

 حضانت دختر 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۴۸:۳۰ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی