مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

ازدواج و فرزندآوري امري مقدس است كه بسيار به آن توصيه شده است. متاسفانه امروزه ازدواج‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاي زيادي وجود دارند كه به طلاق ختم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌شوند و در‌ اين ميان فرزندان آسيب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاي زيادي ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌بينند. قانونگذار پس از طلاق پدر و مادر از يكديگر يكي از آن‌ها را موظف ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌كند كه حضانت فرزند را به عهده بگيرد. سرپرست ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌تواند فرزند را در خانه خود ساكن كند و با او زندگي كند. اما در برخي موارد نيز حضانت از پدر يا ماد‌ر سلب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌شود. در ادامه قصد داريم توضيحات مختصري را درباره سلب حضانت فرزند از مادر بيان كنيم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

 

 

منبع :

 سلب حضانت مادر

شرايط سلب حضانت مادر 

اثبات عدم صلاحيت مادر

 

 

 

حضانت فرزند به چه معناست و پس از طلاق حضانت با كدام يك از والدين خواهد بود ؟

حضانت فرزند به‌ اين معناست كه پدر يا مادر مسئول نگهداري از فرزند خود ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌شوند و موظف هستند كه نيازهاي تربيتي و پرورشي او را برطرف نمايند. فرد سرپرست ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌بايست شخص صالحي باشد و دادگاه صلاحيت او را تاييد كند تا حضانت فرزند را به او واگذار كند. حضانت فرزند پس از طلاق به مادر واگذار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌شود. مادر موظف است كه دختر و پسر را تا هفت سالگي تحت حضانت خود قرار دهد و پس از آن نيز حضانت فرزندان به عهده پدر خواهد بود.

شرايط سلب حضانت از مادر

همان طور كه گفته شد دادگاه براي حضانت فرزند شخصي صالح را انتخاب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌كند، سرپرست فرزند مي‌بايست صلاح او را بخواهد و در صورتي كه با حضانت او مصلحت فرزند به خطر بيفتد حضانت از او سلب خواهد شد. با توجه به‌ اينكه حضانت فرزند اول به ما‌در سپرده ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌شود دادگاه در صورت وجود شرايطي حضانت را از او سلب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌كند. شرايطي كه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌توانند حضانت ما‌در از فرزند خود را سلب نمايند به شرح زير ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌باشند:

ازدواج با فرد ديگر

مطابق ماده ۱۱۷۰ قانون مدني چنانچه ماد‌ر پس از طلاق با شخص ديگري ازدواج كند دادگاه حضانت فرزند را از او سلب خواهد كرد و او موظف است كه فرزند را به پدرش تحويل دهد.

جنون و ديوانگي

طبق ماده ۱۱۷۰ قانون مدني اگر ماد‌ر دچار جنون و ديوانگي شده باشد و در سلامت عقلي نباشد حضانت او به مصلحت فرزند نيست و حضانت از او سلب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌شود.

  • در ماده ۱۱۷۳ قانون مدني آمده است كه اگر در مدت حضانت مادر فرزند از تربيت اخلاقي خوبي بهره‌مند نباشد و يا از نظر جسماني در سلامت كامل به سر نبرد حضانت از ما‌در سلب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌شود و قانونگذار موظف است كه حضانت‌ فرزند را به شخص صالحي واگذار نمايد.

اعتياد

چنانچه ماد‌ر داراي اعتياد به مواد مخدر، قمار و مشروبات الكلي باشد و‌ اين اعتياد او به فرزند زيان برساند حضا‌نت از او سلب شده و به پدرش واگذار خواهد شد.

فساد اخلاقي

چنانچه ما‌د‌ر داراي فساد اخلاقي و فحشا باشد پدر ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌تواند با مراجعه به دادگاه و اثبات‌ اين مورد حضانت را از او سلب كند.

ابتلا به بيماري رواني

اگر ما‌در به بيماري‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاي رواني مبتلا گردد و بيماري او باعث آسيب به فرزندش شود ديگر حضانت او به مصلحت فرزند نخواهد بود و دادگاه حضانت را از او سلب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌نمايد.

سوء استفاده از فرزند | سلب حضانت از مادر

اگر مادر در مدت حضانتش از فرزند هرگونه سوء استفاده‌اي كند حضانت از او گرفته خواهد شد. براي مثال اگر ما‌در فرزند را مجبور كند كه به فروش مواد مخدر بپردازد حضانت او به صلاح كودك نيست و ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌بايست سلب حضا‌نت شود.

دعواي سلب حضانت فرزند از مادر

براي سلب حضا‌نت از ما‌در ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌بايست يكي از دلايل بالا موجود باشد. براي مثال اگر ما‌در دچار بيماري رواني باشد و كودك را بيش از حد كتك بزند پدر ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌تواند با مراجعه به دادگاه حضا‌نت را از او سلب كند. چنانچه رد و آثار ضرب روي بدن كودك ديده شود ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌توان از پزشكي قانوني نيز نامه‌اي مبني بر كتك خوردن نامتعارف فرزند دريافت كرده و با تحويل آن به دادگاه خواهان سلب حضانت ما‌در شد.

سوالات متداول

آيا ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌توان حضانت را از مادر سلب كرد ؟

بله در صورتي كه حضانت او به صلاح فرزند نباشد دادگاه حضانت را سلب خواهد كرد.

اگر مادر دچار بيماري رواني باشد حضانت از او سلب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مي‌شود ؟

بله.

پس از سلب حضانت از مادر چه كسي سرپرست فرزند خواهد بود ؟

پدر.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص سلب حضانت از مادر، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون سلب حضانت از مادر پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

شماره تماس وكيل دات كام

 

 

منبع :

 سلب حضانت مادر

شرايط سلب حضانت مادر 

اثبات عدم صلاحيت مادر 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: سلب حضانت مادر،
موضوع:
[ ۱۴ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۴۴:۱۱ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی