مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

قواعد نكاح يا همان ازدواج در خصوص مهريه دقيق است. اين حق مالي زن در ازدواج آثار و قواعد بسياري دارد. يكي از اين مباحث زمان تعلق مهريه به زن است و اينكه زن از چه زماني مالك مهر مي‌گردد و به تبع آن چه موقعي حق مطالبه آن را دارد؟ در ادامه توضيحات كاملي را در خصوص مهريه در دوران نامزدي در اختيارتان قرار داده‌ايم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

منبع 

مهريه در نامزدي 

مهريه در نامزدي چگونه است 

 

 

 

 

مهريه

پيش از عقد زن و مرد با يكديگر توافق مي‌كنند كه مبلغي را به عنوان مهريه در عقدنامه ذكر نمايند و مرد موظف است كه مهريه را به زن پرداخت كند. مهريه از جمله حقوقي است كه زن مي‌تواند بدون درخواست طلاق آن را مطالبه كند و شوهر نيز مي‌بايست آن را به زن پرداخت نمايد. براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص مهريه با يك كليك مقاله مرتبط را مشاهده فرماييد.

آيا در دوران نامزدي مهريه به زن تعلق مي‌گيرد ؟

مطابق ماده ۱۰۸۲ قانون مدني مهريه يكي از حقوقي است كه حين خوانده شدن عقد نكاح به زن تعلق خواهد گرفت و بعد از عقد زن مالك مهريه خواهد شد. مطابق همين قانون تا زماني كه عقد نكاح ميان زن و شوهر خوانده نشده باشد زن مستحق دريافت مهريه نخواهد بود. براي مثال زن در دوران نامزدي كه هنوز عقد ميان او و همسرش صورت نگرفته باشد مستحق دريافت مهر نيست و در صورت جدايي نيز مرد ملزم به پرداخت مهريه نخواهد بود.

در چه مواردي در دوران نامزدي به زن مهريه تعلق مي‌گيرد ؟

اين صحيح است كه مهريه در دوران نامزدي به زن تعلق نمي‌گيرد اما در يك مورد زن مستحق دريافت مهر خواهد بود. براي مثال چنانچه در حين نامزدي ميان زن و مرد صيغه محرميت خوانده شود زن مستحق دريافت مهريه مي‌شود و مرد مي‌بايست به او مهريه بپردازد.

در دوران نامزدي به زن نفقه نيز تعلق نخواهد گرفت ؟

در دوران نامزدي زن و مرد در عقد يكديگر نيستند و همان گونه كه زن در اين دوران موظف به تمكين از همسر خود نيست مرد نيز ملزم به پرداخت نفقه نخواهد بود. به همين دليل در دوران نامزدي هيچ نفقه‌اي به زن تعلق نخواهد گرفت.

سولات متداول

مبلغ مهريه چطور محاسبه مي‌شود ؟

مبلغ مهريه با توافق زن و ‌شوهر معين مي‌شود.

آيا در دوران نامزدي به زن مهريه تعلق مي‌گيرد ؟

خير همان طور كه در متن بالا گفته شد چون زن و مرد در دوران نامزدي عقد نيستند مهريه‌اي به زن تعلق نمي‌گيرد.

آيا زن مي‌تواند نفقه خود را در دوران نامزدي مطالبه كند ؟

خير هيچ نفقه‌اي به او تعلق نمي‌گيرد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص مهريه نامزدي، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون مهريه نامزدي پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

شماره تماس وكيل دات كام

 

منبع 

مهريه در نامزدي 

مهريه در نامزدي چگونه است 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مهريه نامزدي،
موضوع:
[ ۸ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۱۵:۱۱ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی