مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

پس از طلاق زوجين مي‌بايست مشخص كنند كه كدام يك از آن‌ها حضانت فرزندشان را به عهده بگيرد. چنانچه ايشان در تعيين سرپرست اختلاف نظر داشته باشند دادگاه با توجه به مصلحت فرزند شخص مناسب را انتخاب خواهد كرد. اما حضانت فرزند نيز روزي به پايان خواهد رسيد و پدر و مادر پس از اين مدت به لحاظ قانوني به عنوان سرپرست و مراقب فرزند شناخته نمي‌شوند. در ادامه توضيحاتي در خصوص پايان حضانت دختر و پسر ارائه خواهيم نمود.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع : 

پايان حضانت فرزند دختر و پسر

پايان حضانت فرزند دختر

پايان حضانت فرزند پسر

 

 

 

 

حضانت فرزند

حضانت فرزند در واقع به معناي حمايت و مراقبت پدر و ‌مادر از او مي‌باشد. دادگاه پس از طلاق حضانت فرزند را به يكي از والدين او‌ واگذار مي‌كند‌. فردي كه‌ به عنوان سرپرست انتخاب مي‌شود مي‌بايست بسيار صالح باشد و مصلحت فرزند را بخواهد. مطابق قانون دختر و پسر از زمان تولد تا سن هفت سالگي تحت حضانت مادر مي‌باشند. پس از هفت سالگي نيز پسر تا سن ۱۵ سالگي و دختر تا سن ۹ سالگي تحت حضانت پدر خواهند بود.

پايان حضانت فرزند دختر و پسر

پايان حضانت دختر و پسر با رسيدن سن آن‌ها به ۹ و ۱۵سال فرا مي‌رسد. پس از رسيدن آن‌ها به اين سنين طبق قانون دختر و پسر ديگر بالغ و عاقل مي‌باشند. فرزندان با رسيدن به اين سن مي‌توانند سرپرست خود را شخصا انتخاب نمايند. براي مثال دختر مي‌تواند مادر را به عنوان سرپرست خود انتخاب كند و با او زندگي كند.

پس از پايان حضانت فرزند پدر و مادر مي‌توانند حضانت دائمي آن‌ها را از دادگاه دريافت كنند ؟

چنانچه دختر يا پسر يكي والدين را به عنوان سرپرست خود انتخاب كند و بخواهد كه‌ با او زندگي كند فرد انتخاب شده مي‌تواند حضانت دائمي فرزندش را از دادگاه دريافت نمايد اما اين به اين معني نيست كه والد ديگر از حقوقش محروم شود. او طبق قانون هر گاه كه بخواهد قادر به ديدار با فرزند خود خواهد بود.

فرزندان پس از رسيدن به سن 9 و 15 مي‌توانند خودشان انتخاب كنند كه با چه كسي زندگي كنند. همچنين چنانچه سرپرستي كه طبق حكم قطعي دادگاه حضانت را گرفته صلاحيت خود را از دست بدهد مي‌توان از وي سلب حضانت نمود. اين مطلب تحت عنوان موانع حضانت مقاله‌اي جداگانه به خود اختصاص داده است.

سوالات متدوال

حضانت به چه معناست ؟

سرپرستي، مراقبت، تربيت و نگهداري از فرزند.

پايان حضانت دختر و پسر در چه سني اتفاق مي‌افتد ؟

پسر در سن ۱۵ سالگي و دختر در سن ۹ سالگي.

فرزندان از زمان تولد تا سن هفت سالگي تحت حضانت چه كسي هستند ؟

تحت حضانت مادر.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص پايان حضانت فرزند دختر و پسر، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون پايان حضانت فرزند دختر و پسر پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

شماره تماس وكيل دات كام

 

منبع : پايان حضانت فرزند

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۴۷:۰۲ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی