مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

وقتي زن و مرد با يكديگر پيمان ازدواج مي‌بندند قوانيني براي آن‌ها وضع مي‌شود كه هر دو بايد از اين قوانين تبعيت كنند. يكي از اين قوانين محلي است كه زن بايد در آن اقامت داشته باشد. طبق ماده ۱۱۱۴ قانون مدني زن موظف است كه پس از عقد نكاح در منزل شوهر خود اقامت داشته باشد. اما در برخي موارد ممكن است كه محل اقامتگاه زن منزل همسر او نباشد و زن مجاز به اقامت در محل زندگي دلخواه خود شود. اين به اين معني است كه زن مي‌تواند با وجود شرايطي مسكن جداگانه داشته باشد و با همسر خود زندگي نكند. اما چه شرايطي مي‌تواند به زن حق بدهد كه در مسكن جداگانه‌اي زندگي كند؟ در ادامه به اين مباحث و بررسي اقامتگاه زن شوهردار مي‌پردازيم.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع : 

اقامتگاه زن شوهردار

محل سكونت زن متأهل

 

 

 

 

 

اذن پدر در ازدواج دختر

اقامتگاه زن شوهردار

چون طبق قانون مرد رياست خانواده را دارد و معمولا زن و مرد بعد از ازدواج در منزل مشترك كه توسط شوهر تهيه شده اقامت مي‌گزينند اقامتگاه زن شوهردار خانه مرد و منزل مشترك است.

استثنائات اقامتگاه زن شوهردار

همانطور كه در مقدمه گفته شد در برخي موارد زن مجاز است كه در خانه مرد سكونت نداشته باشد و به تبع آن اقامتگاهش ديگر خانه شوهر نباشد. در اين موارد اقامتگاه زن محل سكونت دلخواهش است. مواردي كه به زن اجازه سكونت در مسكن ديگر را مي‌دهند به شرح زير مي‌باشند:

اقامتگاه نامعلوم

برخي مردان به واسطه شغل خود اقامتگاه معلومي ندارند و در اين صورت دادگاه به زن اجازه مي‌دهد كه در خانه ديگري سكونت داشته باشد. طبق ماده ۱۰۰۵ قانون مدني چنانچه مرد در محل مشخصي ساكن نباشد زن مي‌تواند با اجاره يا خريد مسكن جداگانه در جاي ديگري اقامت داشته باشد. براي مثال مرد در تهران ساكن است اما زن در كرج اقامت دارد.

شرط عقد نكاح

چنانچه زن در حين عقد نكاح شرط كند كه بايد در محل جداگانه‌اي اقامت داشته باشد قانون نيز به او اين اجازه را خواهد داد.

ضرر جسمي و زيان مالي

در صورتي كه زن در خانه شوهر دچار زيان جسمي شود و يا از نظر مالي آسيبي ببيند مي‌تواند با مراجعه به دادگاه و كسب اجازه از محكمه محل اقامت خود را جدا كند و خانه‌اي جداگانه داشته باشد.

اذن شوهر در تعيين اقامتگاه دلخواه زن شوهردار

چنانچه شوهر به زن اجازه دهد كه در جاي ديگري زندگي كند قانون نيز اين حق را به او داده و زن مي‌تواند محل اقامت خود را تغيير دهد.

اثبات عدم تمكين با تغيير اقامتگاه

چنانچه زن به دلايلي كه در بالا ذكر شد اقامتگاه خود را تغيير دهد دادگاه او را به عدم تمكين از همسر محكوم نخواهد كرد اما اگر دلايل بالا را نداشته باشد در واقع از شوهر خود تمكين نكرده است و محكوم مي‌شود.

اجبار مرد به سكونت در محل دلخواه زن

اگر ضمن عقد نكاح يا پس از آن مرد به زن حق تعيين سكونتگاه مشترك را بدهد مجبور به اقامت در محل دلخواه زن مي‌شود.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در اين زمينه به سايت وكيل دات كام مراجعه نموده و با دريافت مشاوره حضوري و تلفني پرونده خود را به نتيجه دلخواهتان برسانيد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص اقامتگاه زن شوهردار، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون اقامتگاه زن شوهردار پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

شماره تماس وكيل دات كام

 

 

منبع : اقامتگاه زن شوهردار

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اقامتگاه زن شوهردار،
موضوع:
[ ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۰۶:۵۱ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی