مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

وقتي زن و شوهر به عقد يكديگر در مي‌آيند عليرغم نفقه حق ديگري نيز به زن تعلق گرفته مي‌شود كه مهريه نام دارد‌. زن مالك مهريه است و‌ مي‌تواند آن را دريافت كند و يا اينكه ببخشد. در ادامه توضيحات كاملي را درباره بخشيدن مهريه، مراحل و عواقب آن بيان نموده‌ايم با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

براي كسب اطلاعات بيشتر بر روي لينك زير كليك كنيد :

بخشيدن مهريه 

مراحل بخشيدن مهريه

 

 

 

 

 

مهريه چيست و چرا قانون آن را جزو حقوق قابل بخشش قرار داده است ؟

مهريه حقي است كه به صورت توافقي در حين عقد نكاح به زن تعلق مي‌گيرد و مرد مكلف مي‌شود كه آن را به زن پرداخت كند. ميزان مهريه با توجه به توافق و شرايط زن و مرد معين مي‌شود. از آن جايي كه مهريه حق مسلم زن است قانون به او اجازه داده كه هر گونه تصرفي كه بخواهد در آن ايجاد كند.

براي مثال قانون به زن اين حق را مي‌دهد كه مهريه خود را بخشد و يا آن را دريافت كند. در بعضي از زوجين ديده شده است كه زن مهريه را به همسرش مي‌بخشد و از دريافت آن صرف نظر مي‌كند تا روند طلاق را سهولت بخشد، حضانت فرزندان را بگيرد و…

مراحل بخشيدن مهريه

براي بخشش مهريه مي‌بايست زن برخي مراحل را طي كند تا بتواند به صورت رسمي و قانوني مهريه خود را ببخشد. مهريه به دو روش قابل بخشش خواهد بود، دو روش بخشش مهريه به شرح زير مي‌باشند:

بخشش به صورت دست نوشته

در اين روش زن مي‌تواند روي يك برگه كاغذ ذكر كند كه مهريه خود را به طور كامل دريافت كرده است و يا آن را بخشيده است و سپس زير نوشته خود را امضا و اثر انگشت بزند و برگه را به مرد تحويل دهد. در اين نوع بخشش زن ديگر قادر نخواهد بود كه اقرار به بخشش مهريه را انكار كند و پس از طلاق نيز ديگر مهريه به او تعلق نمي‌گيرد.

بخشش به صورت رسمي

در اين روش زن مي‌بايست با مراجعه به دفاتر ثبت اسناد از دفتردار بخواهد كه سندي را تنظيم كند و در آن سند ذكر كند كه زن مهريه خود را بخشيده است و از دريافت آن صرف نظر مي‌كند. در اين صورت مهريه به صورت رسمي و قانوني بخشيده مي‌شود و زن ديگر نمي‌تواند مهريه خود را مطالبه كند.

براي بخشيدن مهريه به صورت رسمي چه مداركي مورد نياز مي‌باشد ؟

براي بخشش مهريه در دفاتر ثبت اسناد شناسنامه زن و مرد و همچنين سند ازدواج آن‌ها مورد نياز مي‌باشد. زن مي‌بايست يك نوشته كتبي و يا شفاهي از اذن پدر براي بخشش مهريه را به دفاتر ثبت اسناد ارائه نمايد تا دفتردار سند بخشش مهريه او را تنظيم كند.

سولات متداول

آيا زن پس از اقرار به بخشش مهريه بازهم مي‌تواند آن را مطالبه كند ؟

خير مهريه ديگر قابل مطالبه نخواهد بود.

بخشش كتبي مانند يك سند رسمي زن را از دريافت مهريه باز مي‌دارد ؟

بله زيرا در بخشش كتبي زن رضايت خود را از بخشش مهريه اعلام نموده است.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص بخشيدن مهريه، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون بخشيدن مهريه پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

شماره تماس وكيل دات كام

 

 

منبع : بخشيدن مهريه 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بخشيدن مهريه،
موضوع:
[ ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۵۲:۳۳ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی